
Αν έχετε δικό σας eshop, τότε σίγουρα θα σκεφτείτε ότι η πρώτη σας πώληση είναι συμβολική.
Μπορεί το να πραγματοποιήσετε την πρώτη σας πώληση να ακούγεται εύκολη υπόθεση, όμως η αισιοδοξία και επιβεβαίωση που σας χαρίζει είναι σε θέση να αλλάξει όλη σας την οπτική γα την επιχειρηματικότητα.
Η αλήθεια είναι ότι η απόκτηση του πρώτου πελάτη πολλές φορές μπορεί να είναι επίπονη. Για αυτό το λόγο, σε αυτό το άρθρο συγκεντρώσαμε 22 τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκινήσετε άμεσα τις πωλήσεις σας. 24 τρόποι που έχουν δοκιμαστεί και λειτουργούν άψογα.
1. Στείλτε δωρεάν δείγματα σε influencers
Το ίντερνετ σφύζει πλέον από bloggers, δημοσιογράφους, επιχειρηματίες και vloggers με διαφορετικό υπόβαθρο και πληθώρα κλάδων. Απλά χρειάζεται να βρείτε τον κατάλληλο άνθρωπο για να δοκιμάσει τα προϊόντα σας.
Οι περισσότεροι από τους influencers έχουν υψηλό αριθμό followers και κοινό που είναι πιστό σε αυτούς και στα site που προτείνουν.
Το να στείλετε δωρεάν δείγματα σε κάποιον influencer που σχετίζεται με κάποιο τρόπο με τον κλάδο σας, του δίνει να γνωρίσει τα προϊόντα σας και να τον ευχαριστήσετε για όσα κάνει με μια ευγενική χειρονομία. Και έτσι ίσως ο influencer εκτιμήσει τη χειρονομία σας και ενδεχομένως να αναφέρει το όνομά σας σε κάποιο site του ή στα social media.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δείτε μια αύξηση στο traffic και στους followers σας στα social media, ενώ παράλληλα θα έχετε κερδίσει και την έγκριση ενός διάσημου προσώπου.
2. Ξεκινήστε το blogging
Αν δεν έχετε ήδη κάποιο blog, το οποίο σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή τα προϊόντα σας, τότε χάνετε όλα τα οφέλη που έχει να σας προσφέρει το content marketing.
Με το να δίνετε στον κόσμο δωρεάν και χρήσιμο περιεχόμενο χτίζετε σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας, ενώ παράλληλα προσφέρετε πληροφόρηση. Επίσης, το blogging σας δίνει μια ακόμα αφορμή για να κοινοποιήσετε περιεχόμενο στα social media, να αυξήσετε το brand awareness σας, καθώς και να ανεβείτε στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.
Για να ξεκινήσετε το blogging, αναλογιστείτε τις πρώτες ερωτήσεις που σας κάνει κάποιος σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του κλάδου σας. Χρησιμοποιήστε το blog σας για να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις σε μεμονωμένα και αναλυτικά άρθρα.
Επίσης, μπορείτε να αξιοποιήσετε το blog σας για να προσφέρετε συμβουλές, οδηγούς και tutorials, καθώς και οποιοδήποτε είδος πληροφοριών μπορεί να ενδιαφέρει τους πελάτες σας σχετικά με τα προϊόντα σας.
Αν είστε σε θέση να δημιουργείτε ποιοτικό περιεχόμενο σε τακτική βάση, τότε θα αρχίσετε να βλέπετε και συνειδητοποιείτε την πραγματική αξία του content marketing στα social media, στις μηχανές αναζήτησης και πάει λέγοντας.
3. Δημιουργήστε ένα mailing list
Η δημιουργία ενός mailing list είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να πραγματοποιήσετε την πρώτη σας πώληση χωρίς να σας κοστίσει απολύτως τίποτα. Σύμφωνα με το DMA, το email έχει ROI 42 δολάρια για κάθε δολάριο που επενδύθηκε. Και αυτό χωρίς η δημιουργία ενός mailing list να κοστίσει απολύτως τίποτα.
Το να έχετε στη διάθεσή σας μια λίστα από email προηγούμενων και εν δυνάμει πελατών συνεπάγεται ότι αυτόματα μπορείτε να τους στείλετε μήνυμα με πληροφορίες, προϊόντα και περιεχόμενο στο inbox τους. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις δημοσιεύσεις και τα post που για παράδειγμα μπορεί να κάνετε στο Facebook και τα οποία ενδεχομένως ποτέ να μην εμφανιστούν μπροστά στους πελάτες σας, λόγω των αλγορίθμων και άλλων παραγόντων.
Μπορείτε να ξεκινήσετε κι εσείς να συλλέγετε διευθύνσεις email στο site σας ενσωματώνοντας μια φόρμα εγγραφής. Ένας έξυπνος τρόπος για να δελεάσετε τους επισκέπτες να εγγραφούν στο site σας είναι με το να τους προσφέρετε ένα κίνητρο ή κάτι που να έχει αξία για αυτούς. Η Skinny Teatox δίνει την ευκαιρία σε όσους εγγράφονται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό που διοργανώνει και που κληρώνει ένα δώρο. Μπορεί κανείς να πει ότι αυτό αποτελεί ισχυρό κίνητρο.

4. Γίνετε χορηγοί σε κάποιο event
Με την κατάλληλη προσέγγιση, η χορηγία σε κάποια εκδήλωση μπορεί να σας φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα.
Αρχικά, βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε την κατάλληλη εκδήλωση προς χορηγία. Κάντε μια έρευνα σχετικά με όλα τα events, καθώς και τον κόσμο που θα τα παρακολουθήσει, διότι το κοινό πρέπει να είναι άνθρωποι που πιθανόν να ενδιαφερθούν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Στη συνέχεια, μάθετε το πόσα άτομα θα παρευρεθούν.
Θα πρέπει να αποφύγετε το να στήσετε έναν πάγκο και να μοιράζετε φυλλάδια. Εφόσον στην εκδήλωση θα παρευρίσκονται και εν δυνάμει πελάτες, πρέπει να βρείτε έναν πιο δημιουργικό τρόπο για τους προσεγγίσετε και να χτίσετε σχέσεις μαζί τους.
5. Πάρτε συνέντευξη από κάποιον influencer του κλάδου σας
Θυμάστε τη σημασία του content marketing που αναφέραμε παραπάνω; Λοιπόν, η συνέντευξη ενός influencer του χώρου σας είναι ένας από τους κορυφαίους τρόπους για να δημιουργήσετε ελκυστικό περιεχόμενο.
Οι συνεντεύξεις συγκεκριμένα λειτουργούν πολύ καλά, διότι σε αυτήν την περίπτωση ισχύει το win – win, δηλαδή ότι κερδίζουν και οι δύο πλευρές. Καθώς ο καλεσμένος λαμβάνει περισσότερη δημοσιότητα, εσείς δημιουργείτε περιεχόμενο που θα σας φέρει περισσότερο κόσμο και έκθεση.
Για να δημιουργήσετε όσο το δυνατόν καλύτερο περιεχόμενο, θα πρέπει να κάνετε ερωτήσεις σχετικές με τη ζωή, την καριέρα, καθώς και το χώρο δραστηριοποίησης του καλεσμένου. Με αυτόν τον τρόπο, θα εξασφαλίσετε ότι το κοινό σας θα πάρει μια γεύση από την προσωπικότητα του καλεσμένου, ενώ άλλοι θα λάβουν τις συμβουλές που αναζητούν.
6. Δοκιμάστε να κάνετε ένα PR Stunt
Αν θέλετε να πραγματοποιήσετε την πρώτη σας πώληση πάρα πολύ γρήγορα, τότε αυτό που θα λειτουργήσει πιο γρήγορα από όλα είναι ένα PR Stunt. Το PR Stunt είναι το να κάνετε κάτι πολύ ασυνήθιστο, εξωφρενικό, αστείο και τόσο πρωτότυπο που οι άλλοι δε θα μπορούν παρά να σας προσέξουν, τραβώντας παράλληλα και την προσοχή του τύπου.
Όπως γίνεται και με τα viral βίντεο, έτσι και με τα PR Stunt έχετε τη δυνατότητα να εκτοξεύσετε τη φήμη του brand σας στα ύψη. Αν το διοργανώσετε σωστά, τότε θα αντικαταστήσετε το κλασικό συμβατικό marketing με άμεση δημοσιότητα, αποκτώντας πολλούς followers και νέους πελάτες κατά τη διαδικασία.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να ωφεληθεί από site ενημέρωσης που θα γράψουν κριτικές για εσάς και που θα συμπεριλάβουν link προς το site σας, κάτι που σας δίνει περισσότερο traffic βραχυπρόθεσμα, αλλά μακροπρόθεσμα ενισχύει σημαντικά τις προσπάθειες που κάνετε για το SEO.
Για να λάβετε ιδέες για κάποιο δικό σας PR Stunt, μπορείτε να ανατρέξετε στη λίστα της Entrepreneur με τα 19 κορυφαία marketing stunts. Η λίστα αυτή καλύπτει πραγματικά τα πάντα. Να θυμάστε ότι για να διοργανώσετε ένα επιτυχημένο PR Stunt δε χρειάζονται πολλά χρήματα ή το να έχετε ισχυρό brand. Πρέπει απλώς να γίνετε δημιουργικοί.
7. Πειραματιστείτε με το Google Ads
Το Google Ads είναι η διάσημη πλατφόρμα PPC διαφήμισης της Google, της οποίας το διαφημιστικό δίκτυο σας επιτρέπει να τοποθετήσετε τη διαφήμισή σας στα αποτελέσματα της Google, στα βίντεο του YouTube, στα συνεργαζόμενα sites και σε πολλά ακόμα μέρη.
Το καλό με το Google Ads είναι ότι είναι πάρα πολύ γρήγορο και ότι οι διαφημίσεις σας μπορούν να προσεγγίσουν ένα πάρα πολύ μεγάλο κοινό. Μέσα σε λίγα λεπτά μπορείτε να διοργανώσετε μια ολόκληρη διαφημιστική καμπάνια, η οποία θα συμπεριλαμβάνει ένα δικό σας κείμενο, μία εικόνα ή ακόμα ένα ένα βίντεο, το οποίο θα προβάλλεται από όλους τους browsers του κόσμου.
Μέσα από τις ρυθμίσεις του Google Ads μπορείτε να επιλέξετε το να στοχεύσετε με τις διαφημίσεις σας σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Μπορείτε να επιλέξετε οι διαφημίσεις σας να εμφανίζονται στα αποτελέσματα της Google για τα keywords που εσείς θα έχετε ορίσει. Επίσης, σας δίνεται η δυνατότητα να προβάλλετε τις διαφημίσεις σας σε site και άρθρα, τα οποία περιέχουν τα ίδια ή παρόμοια keywords. Το Google Ads είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο.
8. Αξιοποιήστε το affiliate marketing
Το να προσπαθεί κανείς να πουλήσει τα δικά του προϊόντα μόνος του, μπορεί να γίνει πολύ δύσκολο, οπότε γιατί να μην μοιραστείτε αυτόν το φόρτο με κάποιον ακόμα;
Το Affiliate marketing είναι όταν αφήνετε τους άλλους ανθρώπους να πωλούν τα προϊόντα σας και να φέρνουν traffic στο site σας. Ως αντάλλαγμα, θα τους δίνετε ένα ποσοστό επί των πωλήσεων οι οποίες προέρχονται από αυτούς. Για να καταγράφετε τις πωλήσεις που φέρνει ο καθένας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μοναδικά links ή και κουπόνια που θα εισάγουν οι πελάτες κατά το checkout.
Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης ενός site μπορεί να δημοσιεύσει σε κάποιο άρθρο το δικό του μοναδικό link προς το site σας για ένα γιλέκο που του αρέσει. Αν κάποιος από τους επισκέπτες του site του κάνει κλικ στο link και αγοράσει το μπλε γιλέκο, τότε θα έχετε πραγματοποιήσει μια νέα πώληση και ως affiliate, ο κάτοχος του άλλου site θα εισπράξει ένα ποσοστό επί της πώλησης. Το καλό με αυτήν τη στρατηγική είναι ότι θα πληρώνετε μόνο όποτε πραγματοποιείται μία πώληση.
Η επιτυχία του affiliate marketing έγκειται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από τον τύπο των προϊόντων που εμπορεύεστε, καθώς και το ποσοστό επί των πωλήσεων που θα εισπράξει κάποιος. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ξεκινήσετε το affiliate marketing. Πραγματοποιήστε μια γρήγορη αναζήτηση στο Google για plugins και λύσεις που μπορείτε να κουμπώσετε πάνω στο site σας ή απευθυνθείτε σε εμάς για να τα αναλάβουμε όλα.
9. Επιλέξτε την χονδρική
Η λιανική πώληση είναι μια χαρά, αλλά η χονδρική μπορεί να είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεστε. Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της χονδρικής είναι ότι είναι προφανής η αύξηση της χρηματικής ροής. Μπορεί το περιθώριο κέρδους να είναι χαμηλότερο, όμως η ποσότητα στις οποίες θα αγοράζουν οι πελάτες σας θα καλύψει τη διαφορά.
Επιπλέον, θα κινήσετε τον μηχανισμό των άλλων εταιρειών και επιχειρήσεων που θα προμηθεύονται από εσάς, κάτι που θα έχει αποτέλεσμα να διαδίδεται η φήμη σας από στόμα σε στόμα. Αυτό συνεπάγεται ότι δυνητικά το χονδρικό εμπόριο θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις σας πολύ πιο γρήγορα.
10. Δημοσιεύστε ένα δελτίο τύπου
Πολλά από τα καινούργια ηλεκτρονικά καταστήματα δημοσιεύουν δελτία τύπου με σκοπό να προσελκύσουν τους δημοσιογράφους, αλλά αποτυγχάνουν παταγωδώς. Η στρατηγική αυτή μπορεί πλέον να θεωρείται ξεπεραμένη, αλλά μπορεί ακόμα να φέρει πολύ καλά αποτελέσματα. Το να σας αγνοούν ενώ προσπαθείτε να διαμοιράσετε ένα δελτίο τύπου είναι κάπως αποθαρρυντικό και πολλές φορές θεωρείται και σπατάλη πόρων.
Το μυστικό για να σας προσέξουν είναι πολύ απλό: μη δημοσιεύετε άθλιο δελτίο τύπου.
Πρώτα από όλα θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα νέα που δημοσιεύετε ότι είναι πραγματικά αξιοπρόσεκτα και ότι πρέπει όντως να διαδοθούν. Μην περιμένετε να λάβετε απίστευτη δημοσιότητα αν δεν δώσετε κάτι στο κοινό, το οποίο πραγματικά θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του. Επίσης, το δελτίο τύπου που θα δημοσιεύσετε θα πρέπει να είναι συνοπτικό και επαγγελματικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα είναι μονότονο.
11. Παρατηρήστε τα analytics του site σας
Η συμπεριφορά ενός επισκέπτη από τη στιγμή που θα μπει στο site σας μέχρι που θα βγει μπορεί να σας πει πάρα πολλά σχετικά με το γιατί πραγματοποιείτε πωλήσεις, καθώς και το γιατί δεν πραγματοποιείτε πωλήσεις.
Τα στατιστικά του site σας θα σας δείξουν το τι κάνουν οι πελάτες σας στην ιστοσελίδα σας, συμπεριλαμβανομένου των σελίδων που επισκέπτονται, τον χρόνο που περνούν σε συγκεκριμένες σελίδες, καθώς και τη διαδρομή των σελίδων που ακολουθούν μέχρι να φύγουν από την ιστοσελίδα σας. Επίσης, ενδεχομένως να συναντήσετε και το πόσες φορές έχει επισκεφθεί κάποιος το site σας.
Τα analytics δεν πρόκειται να σας κοστίσουν κάτι, διότι είναι μια δωρεάν υπηρεσία που παρέχει η Google, με σκοπό την παρακολούθηση του traffic που καταφθάνει στο site σας με τρόπους που ενδεχομένως να μην είχατε σκεφτεί.
Ας δούμε το παράδειγμα της Miracle Berry. Στην παρακάτω εικόνα μπορείτε να δείτε ότι το traffic είναι σταθερό μέχρι τον Ιανουάριο που υπάρχει μια κορυφή. Μια μια περαιτέρω έρευνα διαπιστώθηκε ότι το traffic προερχόταν από το StumbleUpon, που σημαίνει ότι θα ήταν ωφέλιμο η εταιρεία να επενδύσει στο συγκεκριμένο κοινωνικό κανάλι, είτε με οργανικό τρόπο, είτε με διαφημίσεις.

Καθώς βρίσκεστε στη διαδικασία της πρώτης σας πώλησης, παρατηρήστε τα analytics του site σας. Ποτέ δεν μπορείτε να προβλέψετε το τι μπορείτε να μάθετε από αυτά.
12. Διοργανώστε μια έρευνα
Οι έρευνες καταναλωτών είναι το ιδανικό εργαλείο για να συλλέξετε ειλικρινές feedback. Σε αντίθεση με την οικογένεια και τους φίλους σας, οι καταναλωτές δεν έχουν κανένα ενδοιασμό να πληγώσουν τα συναισθήματά σας με το να κρίνουν το design και τη στρατηγική του marketing σας.
Για να διοργανώσετε κι εσείς τη δική σας έρευνα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Survey Monkey και το Qualaroo.
13. Δικτυωθείτε στα social media και σε σχετικά forum
Τα online forums και οι ομάδες στα social media είναι τα κατάλληλα μέρη από τα οποία μπορείτε να ξεκινήσετε, ώστε να παρέχετε συμβουλές που είναι σχετικές με το αντικείμενό σας, tips, απαντήσεις σε ερωτήσεις και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσετε μερικούς πελάτες.
Χρησιμοποιήστε το Google και το Facebook για να βρείτε τέτοιες ομάδες και forums, που να σχετίζονται με τον κλάδο σας. Επίσης, τον τελευταίο καιρό χρησιμοποιείται ευρέως και το Discord για θεματικές ομάδες.
Όταν δημοσιεύετε σε αυτά τα μέρη, βεβαιωθείτε ότι δεν παραβαίνετε κάποιον από τους κανόνες, καθώς προμοτάρετε το brand και τα προϊόντα σας. Δείτε στους κανόνες το ποια είναι τα όρια και τηρήστε τα. Το να χρησιμοποιήσετε ως εικόνα προφίλ το brand σας, καθώς και τη σελίδα του προφίλ σας για να προμοτάρετε την επιχείρησή σας είναι συνήθως θεμιτό.
Να θυμάστε όμως ότι σχεδόν κανένα γκρουπ δεν πρόκειται να ανεχτεί τη συνεχή διαφήμιση και τις συνεχόμενες δημοσιεύσεις με links προς το site σας. Πέραν του ότι δεν είναι ανεκτό, κάνει και την επιχείρησή σας να μοιάζει με spam. Οπότε προτιμήστε οι ενέργειές σας να είναι τόσες, ώστε να τραβήξουν την προσοχή των άλλων, αλλά και που να μη θεωρηθούν spam.
14. Χτίστε τις κατάλληλες σχέσεις
Δεν έχει να κάνει με το τι γνωρίζετε, αλλά το ποιον γνωρίζετε. Το να έχετε τις κατάλληλες διασυνδέσεις και σχέσεις τόσο online, όσο και offline, είναι κάτι που μπορεί να λειτουργήσει ως το μονοπάτι της επιτυχίας για την επιχείρησή σας.
Ανεξαρτήτως του τύπου των προϊόντων σας και του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείστε, είναι σχεδόν σίγουρο ότι υπάρχουν εκεί έξω περισσότερες επιχειρήσεις με το ίδιο σκεπτικό από όσες νομίζετε. Το κλειδί είναι να χτίσετε τέτοιες σχέσεις που να ωφελούν και τις 2 επιχειρήσεις και όχι να χτίσετε σχέσεις με τους ανταγωνιστές σας.
Για παράδειγμα, οι προμηθευτές, τα blogs και τα sites που σχετίζονται με έναν κλάδο θα ήταν οι ιδανικές διασυνδέσεις, διότι θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε περισσότερο feedback, να προωθήσετε νέες προσφορές και πολλά ακόμα.
15. Κάντε ένα διαγωνισμό ή giveaway
Όλοι λατρεύουν τα δώρα. Αν σκοπός σας είναι να χτίσετε την εμπιστοσύνη παράλληλα με την ενίσχυση των πωλήσεων σας, τότε ένας διαγωνισμός ή ένα giveaway μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό εργαλείο.
Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο θα μπορέσετε να αποκτήσετε περισσότερα εισερχόμενα links προς το site σας, αλλά θα δείξετε στους πελάτες σας, εν δυνάμει και μη, ότι μπορούν πραγματικά να εμπιστευτούν το brand σας.
Να θυμάστε ότι δεν είναι ανάγκη να ξεκινήσετε με τα πιο ακριβά δώρα. Για παράδειγμα, η Tease Tea διοργάνωσε ένα απλό giveaway στη σελίδα της στο Facebook:

Ο παραπάνω διαγωνισμός δεν κοστίζει πολλά χρήματα για να διεξαχθεί και μάλλον πήρε το πολύ μερικά λεπτά για να στηθεί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε online υπηρεσίες όπως το ViralSweep ή το Gleam για να διεξαγάγετε διαγωνισμούς online, ώστε να μη χρειαστεί να ασχοληθείτε καθόλου με το τεχνικό κομμάτι.
16. Ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε το Twitter
Η απλότητα του Twitter το καθιστά έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει κανείς με το target market του. Ένας εξαιρετικός τρόπος για να βρίσκετε νέους πελάτες είναι το να ψάχνετε ανθρώπους οι οποίοι κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τον κλάδο σας και να τους προσεγγίσετε υπό βοηθητική σκοπιά.
Η γενικότερη ιδέα δεν είναι να προσεγγίζετε τον καθένα, ώστε να του προωθήσετε τα προϊόντα σας, αλλά το να παρέχετε βοήθεια. Για παράδειγμα, όταν ο Gary Vee είχε ξεκινήσει το Wine Library, έψαχνε τη λέξη chardonnay στο Twitter και έβρισκε ανθρώπους που να έχουν ερωτήσεις σχετικά με αυτό. Αυτό που έκανε ήταν να παρέχει απλά συμβουλές και τίποτα παραπάνω:

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι να μπαίνουν στο προφίλ του για να τον γνωρίσουν καλύτερα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα η επιχείρησή του να γίνεται όλο και πιο γνωστή. Βέβαια αυτή είναι μια μόνο από τις στρατηγικές που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς στο Twitter για να αυξήσει τις πωλήσεις του.
17. Αποκτήστε συνδέσεις στο LinkedIn
Το LinkedIn είναι η επιχειρηματική γωνία του ίντερνετ. Εκεί μπορείτε να βρείτε επαγγελματίες και επιχειρηματίες από όλους τους κλάδους που μιλούν για τις ικανότητές τους και που γνωρίζουν άλλα άτομα.
Αφού δημιουργήσετε τον e-commerce λογαριασμό σας, μπορείτε να ξεκινήσετε να κάνετε το ίδιο και εσείς. Μπορεί να μην πραγματοποιήσετε πωλήσεις από το LinkedIn αυτό καθαυτό, αλλά μπορείτε να ανακαλύψετε ένα σωρό ευκαιρίες και άλλες επιχειρήσεις, προμηθευτές και σχετικά sites.
Τα LinkedIn Groups είναι επίσης ένας πάρα πολύ καλός τρόπος για να αλληλεπιδράσετε με τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων στον κλάδο σας. Υπάρχει μια πληθώρα δημοσίων και ιδιωτικών ομάδων που αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να δημοσιεύσετε ερωτήσεις και να κουβεντιάσετε με άλλα μέλη.
18. Χρησιμοποιήστε το Pinterest, το Instagram και το TikTok
Το Pinterest, το Instagram και το TikTok προσφέρουν τη δυνατότητα να προσεγγίσετε με έναν πιο εναλλακτικό τρόπο τους καταναλωτές.
Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες είναι το τέλειο μέρος για να παρουσιάσετε τη δημιουργικότητα και το πάθος που υπάρχει πίσω από την επιχείρησή σας, καθώς και τα παρασκήνια. Τραβήξτε φωτογραφίες των προϊόντων σας, βγάλτε βίντεο της κατασκευαστικής διαδικασίας και πείτε μια ιστορία με τις εικόνες σας. Θα πρέπει το αποτέλεσμα να είναι το υψηλότερο αισθητικά δυνατόν. Οι άνθρωποι είναι λάτρεις της υψηλής αισθητικής.
Αν χρειάζεστε λίγη έμπνευση, τότε μπορείτε να ανατρέξετε στα social media της Melt Cosmetics, ένα brand που έχει πάνω από 2.7 εκατομμύρια followers στο Instagram. Η δουλειά του συγκεκριμένου brand είναι υψηλού επιπέδου και οι φωτογραφίες πολύ καλές.

19. Μην ξεχνάτε το Facebook
Μην κάνετε το λάθος και υποτιμήσετε το Facebook. Μπορεί να έχει φύγει η μόδα που υπήρχε παλιά, αλλά αποτελεί ακόμα έναν από τους πιο δυνατούς παράγοντες των social media.
Χρησιμοποιήστε το προσωπικό σας προφίλ στο Facebook, αλλά και τη σελίδα σας για να αλληλεπιδράσετε με την οικογένεια, τους φίλους, τους γνωστούς, αλλά και όλους αυτούς που μιλούν για το brand σας. Χρησιμοποιήστε όλη σας τη δημιουργικότητα για να φτιάξετε δημοσιεύσεις και αλληλεπιδράστε με ομάδες και σελίδες που σχετίζονται με το brand σας.
Επιπλέον, θα πρέπει πάντοτε να έχετε κατά νου το Facebook Ads. Όπως και το Google Ads, έτσι και το Facebook Ads σας δίνει τη δυνατότητα να εστιάσετε στο κοινό σας και να δημιουργήσετε καμπάνιες με σκοπό να αποκτήσετε περισσότερα likes, να κάνετε πωλήσεις και να προωθήσετε το brand σας.
20. Γίνετε ανταγωνιστικοί στα site σύγκρισης τιμών
Στους περισσότερους καταναλωτές αρέσει να κοιτούν πολλά καταστήματα προτού πραγματοποιήσουν κάποια αγορά. Οπότε αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τους αρέσει να χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης και site σύγκρισης τιμών όπως το Skroutz, το BestPrice, το Shopflix και άλλες.
Για να μπορέσετε να ξεχωρίσετε στις συγκεκριμένες πλατφόρμες θα πρέπει να παίξετε με τους κανόνες τους. Πρέπει να μπορείτε να είστε ανταγωνιστικοί στις τιμές και να κάνετε αρκετές δοκιμές, ώστε να δείτε ποια πλατφόρμα σας φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα και το μεγαλύτερο ROI.
21. Δημιουργήστε infographics
Ένα infographic είναι ακριβώς ότι ορίζει και το όνομα του στα αγγλικά: ένα γράφημα που περιέχει πληροφορίες. Είναι πολύ εύκολο να φτιάξετε infographics χρησιμοποιώντας εργαλεία σαν το Canva.
Τα infographics είναι πάρα πολύ καλά όσον αφορά στις κοινοποιήσεις στα social media και στο να ενισχύουν το traffic που έρχεται μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Σύμφωνα με το Content Marketing Institute, το 65% των διαφημιστών χρησιμοποιούν infographics στη στρατηγική content marketing που ακολουθούν – και μάλιστα μπορούν να διπλασιάσουν το traffic σας.
Σύμφωνα με το UnBounce οι άνθρωποι αναζητούν συχνά infographics σε βαθμό παραπάνω από το αναμενόμενο. Επίσης, βοηθούν στην απόκτηση νέων links προς το site σας, κάτι που κάνει πάρα πολύ καλό στο SEO.
22. Αλλάξτε το design του καταστήματός σας κατάλληλα
Η πρώτη εντύπωση είναι το παν όσον αφορά στις online πωλήσεις και οι πρώτες εντυπώσεις σε αυτόν τον τομέα εξαρτώνται άμεσα από το web design.
Οι επισκέπτες θα πρέπει να κατανοήσουν το brand σας και τα προϊόντα σας χωρίς πολύ κόπο και αναζήτηση. Επίσης, η περιήγηση στους καταλόγους σας θα πρέπει να είναι εύκολη, αν όχι διασκεδαστική.
Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό η σελίδα σας να είναι responsive για κάθε τύπο οθόνης, ειδικά για τις κινητές συσκευές. Κάτι περισσότερο από το μισό traffic στο ίντερνετ προέρχεται από κινητές συσκευές, οπότε βεβαιωθείτε ότι το site σας δείχνει καλό τόσο σε κινητά, όσο και σε tablet.
Συμπέρασμα
Το να ξεκινήσετε και να φτιάξετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι και η πιο εύκολη δουλειά, όμως υπάρχουν εκεί έξω καταναλωτές που ανυπομονούν να βρουν τα προϊόντα σας. Οι 22 στρατηγικές που αναφέρθηκαν παραπάνω είναι οι καλύτεροι τρόποι που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να ξεκινήσετε να πουλάτε άμεσα. Με την κατάλληλη προσέγγιση, θα χρειαστείτε μερικές μόνο από τις ανωτέρω στρατηγικές. Αν παρόλα αυτά πιστεύετε ότι χρειάζεστε βοήθεια, τότε μπορείτε να απευθυνθείτε σε εμάς.