fbpx

25 Τρόποι (χωρίς διαφημίσεις) για να αποκτήσει το eshop σας περισσότερο traffic

SMILE MEDIA ARTHRO 25 TROPOI GIA NA APOKTISEI TO ESHOP SAS PERISSOTERO TRAFFIC 01

Καθώς οι ηλεκτρονικές αγορές ολοένα και αυξάνονται, οι επιχειρήσεις πρέπει να εργάζονται όλο και πιο σκληρά για να κάνουν τη διαφορά. Όμως τι κι αν μια επιχείρηση δε μπορεί να διαθέσει χρήματα για διαφημίσεις; Θα χαθεί μες στην άβυσσο του ίντερνετ; Φυσικά και όχι.

Οι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους online. Παρόλα αυτά μετά την πανδημία και την έκρηξη των eshop, οι καταναλωτές έχουν τόσες επιλογές, κάνοντας τον αγώνα των επιχειρήσεων σχετικά με τις πωλήσεις ακόμα πιο δύσκολο.

Σε αυτό το άρθρο θα δουμε 25 τρόπους για να προσελκύσετε νέους επισκέπτες στο site σας – χωρίς ούτε μια διαφήμιση. Και το καλό είναι ότι είναι πιο εύκολο από όσο νομίζετε να αξιοποιήσετε αυτούς τους τρόπους.

Ποια τα πλεονεκτήματα των στρατηγικών αύξησης του traffic ενός eshop χωρίς διαφημίσεις;

Πολλοί στο χώρο του marketing εστιάζουν στις καμπάνιες επί πληρωμή, επειδή πιστεύουν ότι είναι ο μόνος τρόπος για να ανταγωνιστούν τα μεγάλα brands. Όμως δεν είναι έτσι. Το 95% του online traffic (δηλαδή της κίνησης της σελίδας σας), προέρχεται από την πρώτη σελίδα στο Google.

Ένα από τα πιο προφανή πλεονεκτήματα των στρατηγικών χωρίς διαφημίσεις είναι ότι δε χρειάζεται να πληρώσετε τίποτα για να αποκτήσετε traffic. Αντί να ανταλλάσσετε χρήματα με χρήματα, αυτό που κάνετε ουσιαστικά είναι να επενδύετε χρόνο και χρήμα για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Ακόμα ένα πλεονέκτημα είναι ότι το site σας θα γίνει ακόμα πιο φιλικό προς το χρήστη. Σύμφωνα με έρευνα από το Amazon Web Services, το 88% των online καταναλωτών δεν πρόκειται να επιστρέψει σε ένα site, στο οποίο είχε κακή εμπειρία. Και γιατί άλλωστε να το κάνει όταν υπάρχουν τόσες άλλες επιλογές εκεί έξω;

Επίσης, με αυτούς τους τρόπους θα έχετε αποτελέσματα που θα κρατήσουν. Όταν επενδύετε σε χορηγούμενες καμπάνιες, τότε έχετε αποτελέσματα για όσο τροφοδοτείτε την καμπάνια με χρήματα. Μόλις τελειώσει το budget σας, τότε όλα σταματούν.

Το SEO, το email-marketing και άλλες πρακτικές βελτιστοποίησης της σελίδα είναι τεχνικές που θα έχουν μακροχρόνια αποτελέσματα.

25 Στρατηγικές για να αποκτήσει περισσότερο traffic το eshop σας

Μέχρι το 2025, οι πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω eshop προβλέπεται ότι θα φτάσουν κοντά στα 7,4 τρισεκατομμύρια δολάρια. Υπάρχουν ένα σωρό τρόποι για να φέρετε περισσότερο traffic στο site σας χωρίς διαφημίσεις. Ας τους δούμε παρακάτω.

1. Ξεκινήστε ένα referral program

Τα leads που προέρχονται από referrals έχουν 30% περισσότερες μετατροπές από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο marketing. Αν δεν έχετε ένα referral program, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να βάλετε ένα.

Να θυμάστε πως δε χρειάζεται να είναι πολύπλοκο.

Screenshot 2022 09 15 172417

Για παράδειγμα, η GetResponse δίνει 30 δολάρια για κάθε άτομο που φέρνει κάποιος στην πλατφόρμα. Φυσικά τα χρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αγοράσει κανείς τις υπηρεσίες της.

Δώστε κάτι που να έχει πραγματική αξία για τους πελάτες σας και για αυτούς που θα φέρουν. Τα πράγματα είναι τόσο απλά.

2. Φτιάξτε το blog σας

Η Google ελέγχει περισσότερο από το 92% της αγοράς στον τομέα της αναζήτησης, πράγμα που σημαίνει πως αν θέλετε περισσότερο traffic, τότε θα πρέπει να επενδύσετε σε SEO. Το να επενδύσετε σε ένα blog που προσφέρει πραγματικά αξία είναι μια από τις καλύτερες συμβουλές marketing που μπορεί να σας δώσει κανείς.

Ξεκινήστε να δημοσιεύετε τακτικά περιεχόμενο, είτε προσλαμβάνοντας κάποιον για να γράφει για εσάς, είτε δημιουργώντας μόνοι σας το περιεχόμενο. Αυτή η πρακτική φέρνει σίγουρα αποτελέσματα.

Αν η ιστοσελίδα σας δεν έχει blog, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε πανεύκολα ένα. Όλες οι πλατφόρμες πλέον έχουν ενσωματώσει τη λειτουργία του blog, διότι γνωρίζουν το πόσο σημαντικό είναι για να πετύχει ένα site.

3. Βελτιώστε την εμπειρία στη σελίδα σας

Η Google είναι ξεκάθαρη στο ότι η εμπειρία που έχει ένας επισκέπτης στο site σας είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που καθορίζουν την κατάταξή σας στην αναζήτηση. Η εμπειρία ενός επισκέπτη καθορίζεται κυρίως:

  • Από τα βασικά δομικά στοιχεία του site
  • Από τη βελτιστοποίηση για κινητά
  • Και το πόσο φιλικό είναι προς το χρήστη

Βελτιώνοντας τα παραπάνω, το site σας θα αρχίσει να αποκτά όλο και περισσότερο traffic, διότι θα είναι καλύτερο στα μάτια της Google. Το site σας θα είναι τόσο εύχρηστο, που θα είναι πολύ εύκολο να έρχεται σε εσάς ξανά και ξανά.

4. Δημιουργήστε ένα email list

Οι ήδη υπάρχοντες πελάτες σας δαπανούν 67% περισσότερα χρήματα από ότι οι νέοι σας πελάτες – και ένας από τους καλύτερους τρόπους για να τους κάνετε να έρχονται ξανά και ξανά είναι με το να δημιουργήσετε ένα email list.

Γιατί όμως; Έχετε ήδη χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους και ξέρουν το τι μπορείτε να τους προσφέρετε. Δείτε το ακόλουθο παράδειγμα από την Birchbox.

Screenshot 2022 09 15 172620

H Birchbox προσφέρει έναν μοναδικό προωθητικό κωδικό, ο οποίες ενθαρρύνει τους πελάτες να επιστρέψουν σε αυτήν ξανά και ξανά, με το να τους κάνει να νιώθουν ότι είναι ξεχωριστοί και ότι έχουν πρόσβαση σε κάτι που δεν έχουν οι άλλοι.

Για να χτίσετε ένα email list, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω στρατηγικές:

  • Προσφέρετε μια μικρή έκπτωση (10-15%) στους χρήστες που εγγράφονται στη λίστα σας
  • Κάντε τα άτομα που είναι στη λίστα σας να νιώσουν ξεχωριστά με το να προωθείτε νέα προϊόντα μόνο σε αυτούς
  • Δημοσιεύστε στα social media ένα teaser για μια επερχόμενη ανακοίνωση μέσω email, έτσι ώστε να αποκτήσετε περισσότερους εγγεγραμμένους

5. Επαναστοχεύστε στους εγγεγραμμένους σας

Αφού έχετε δημιουργήσει το email list σας, θα θέλετε να επαναστοχεύσετε χρήστες βάσει της συμπεριφοράς τους στο site σας. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείτε να στείλετε email σε κάποιον που έχει δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα σας, αλλά που δεν έκανε την κίνηση που ελπίζατε. Αυτή η τακτική μπορεί να εφαρμοστεί και σε πληρωμένες καμπάνιες, αλλά εδώ εστιάζουμε σε πρακτικές που δεν χρησιμοποιούν διαφημίσεις.

Τα email που αφορούν τα εγκαταλελειμμένα καλάθια είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους. Για την ακρίβεια, αυτού του είδους τα email ωθούν το 30% των χρηστών να αγοράσουν τα προϊόντα που είχαν βάλει στο καλάθι τους.

Μπορείτε, ακόμα, να στείλετε προτεινόμενα προϊόντα στους πελάτες σας βάσει του τι έχουν αγοράσει στο παρελθόν. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, είναι πιο εύκολο οι πελάτες σας να αγοράσουν και πάλι από εσάς, παρά να βρείτε νέους. Συνοπτικά:

  • Βρείτε τρόπους για να επαναστοχεύσετε τους πελάτες σας μέσω email. Για παράδειγμα, το Mailchimp έχει έναν οδηγό για retargeting που δείχνει αναλυτικά το πως μπορείτε να κάνετε όλη τη διαδικασία
  • Εστιάστε πρώτα στις πιο εύκολες καμπάνιες. Γενικότερα, τα email που αφορούν τα εγκαταλελειμμένα καλάθια και με προτεινόμενα προϊόντα είναι τα πρώτα βήματα που κάνει κάποιος.
  • Κάντε test για να δείτε το τι λειτουργεί καλύτερα. Για παράδειγμα, μπορεί τη μια εβδομάδα να ζητήσετε να σας αφήσουν κριτικές και την επόμενη να προτείνετε μια νέα κολεξιόν.

6. Βελτιστοποιήστε τα CTA σας

Μόνο περίπου το 2% του traffic σας θα φέρει μετατροπή κατά την πρώτη επίσκεψη, οπότε είναι πολύ σημαντικό το να συλλέγετε τα email των επισκεπτών μέσα από CTA (Call To Action). Πρέπει να διενεργήσετε τεστ και να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα. Ακόμα και κάτι τόσο απλό όσο το χρώμα του κουμπιού μπορεί να επηρεάσει το ποσοστό μετατροπών σας.

Screenshot 2022 09 15 172754

Για παράδειγμα, η Performable συνειδητοποίησε ότι αλλάζοντας το χρώμα του κουμπιού της από μπλε σε πράσινο έφερε 21% αύξηση μετατροπών. Δοκιμάστε διαφορετικά CTA κουμπιά και δείτε το τι λειτουργεί καλύτερα. Αξιοποιήστε το A/B Testing. Παρόλα αυτά μη μένετε μόνο στα χρώματα. Μπορείτε να αλλάξετε επίσης:

  • Το κείμενο
  • Την τοποθέτηση
  • Τη γραμματοσειρά και το μέγεθος
  • Τις εικόνες
  • Τη landing page
  • Την προσφορά

7. Βελτιώστε το checkout

Περίπου το 70% των ανθρώπων εγκαταλείπουν το καλάθι τους. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε κρυμμένες χρεώσεις, έξοδα αποστολής, πολλά βήματα για την πληρωμή και γενικότερα κακή εμπειρία. Αναδιαμορφώστε την διαδικασία του checkout του eshop σας.

Οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να ψωνίζουν τόσο πολύ online που πλέον έχουν υψηλές προσδοκίες για όλη τη διαδικασία. Πως όμως μπορείτε να βελτιώσετε τη διαδικασία αγοράς; Μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε:

  • Βγάλτε τις κρυμμένες χρεώσεις και γίνετε ξεκάθαροι εξ αρχής για τις τιμές σας
  • Υπολογίστε τα έξοδα αποστολής από την αρχή
  • Περιορίστε τον αριθμό των κλικ που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να οδηγηθεί σε μετατροπή
Screenshot 2022 09 15 172911

Η Scandiweb έκανε μια πολύ καλή μελέτη περίπτωσης για το πως μπορεί να βελτιώσει κανείς τη διαδικασία του checkout. Δε χρειάζεται να το αναλύσετε τόσο πολύ, αλλά μια μεθοδική στρατηγική θα σας δώσει τα αποτελέσματα που θέλετε.

8. Δημιουργήστε ένα σύστημα επιβράβευσης

Μια μελέτη του Altfeld έδειξε ότι η πιθανότητα πώλησης σε έναν ήδη υπάρχοντα πελάτη είναι 70% υψηλότερη από ότι σε έναν καινούργιο. Και ποιος είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να κάνετε έναν πελάτη να έρχεται ξανά και ξανά; Φυσικά το να δημιουργήσετε ένα σύστημα επιβράβευσης.

Η επιβράβευση των πελατών σας κάθε φορά που επιστρέφουν σε εσάς είναι ένας από τους πιος αποτελεσματικούς και διαχρονικούς τρόπους αύξησης των πωλήσεων. Πάρτε ως παράδειγμα τη Sephora.

Screenshot 2022 09 15 173006

Για κάθε δολάριο που δαπανά κάποιος, λαμβάνει ένα πόντο. Όσα περισσότερα χρήματα δαπανά κάποιος, τόσα περισσότερα δώρα θα λάβει, συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων και των δωρεάν μεταφορικών. Είναι πολύ απλό σύστημα, αλλά το δύσκολο είναι να σκεφτείτε ένα τέτοιο σύστημα επιβράβευσης.

Για να δημιουργήσετε ένα αποτελεσματικό σύστημα επιβράβευσης, πρέπει:

  • Να βρείτε τα κοινά στοιχεία των πιο κερδοφόρων πελατών σας (τοποθεσία, προϊόντα, ενδιαφέροντα κλπ)
  • Να ερευνήσετε στα δεδομένα για να δείτε τι δημιουργεί πωλήσεις. Έτσι θα βρείτε τον τρόπο για να φτιάξετε ένα σύστημα επιβράβευσης. Αρέσουν στους πελάτες σας τα δωρεάν μεταφορικά; Οι εκπτώσεις; Μήπως η πρόσβαση σε νέα προϊόντα πριν κυκλοφορήσουν; Αν δεν είστε σίγουροι, τότε μπορείτε να κάνετε μια έρευνα ή να ρωτήσετε τους πελάτες σας.

9. Προσθέστε internal links

Αναφέραμε ήδη το SEO πιο πάνω, αλλά σε αυτό το κομμάτι δίνουμε έμφαση στο internal linking της ιστοσελίδας σας. Πως μπορεί αυτό να αυξήσει τις πωλήσεις σας; Οι ιστοσελίδες που δεν έχουν κάποια στρατηγική για το internal linking δεν ανεβαίνουν τόσο ψηλά στην κατάταξη όσο αυτά που έχουν.

Screenshot 2022 09 15 173113

Δημιουργώντας έναν ιστό από συνδέσμους στο site σας είναι σαν να λέτε στη Google ότι είστε μια εξαιρετική πηγή πληροφοριών ανεξάρτητα από τον κλάδο σας. Αυτό θα κάνει πολύ καλύτερη την εμπειρία χρήστη, ενώ παράλληλα θα ανεβάσει την ιστοσελίδα σας στην κατάταξη της Google. Ας δούμε μερικές συμβουλές για τα internal links:

  • Βρείτε τις ιστοσελίδες για τις οποίες οι πελάτες σας ενδιαφέρονται περισσότερο. Βάλτε στο site σας όπου μπορείτε συνδέσμους προς αυτές τις σελίδες, εξασφαλίζοντας ότι έχει νόημα να το κάνετε.
  • Προσθέστε link σε σχετικά προϊόντα. Αν πουλάτε για παράδειγμα σκηνές για κάμπινγκ, τότε μπορείτε να προσθέσετε links προς επιπλέον σχετικό εξοπλισμό.
  • Προσθέστε breadcrumbs για να διευκολύνετε την πλοήγηση των χρηστών. Τα breadcrumbs είναι αυτά τα κομμάτια που δείχνουν το που βρίσκεστε σε μια σελίδα. Για παράδειγμα, αν βλέπετε παπούτσια, τότε το breadcrumb στο πάνω μέρος της σελίδας θα γράφει κάτι τέτοιο: Eshop > Γυναικεία Παπούτσια > Αθλητικά > Παπούτσια σπορτέξ
  • Χρησιμοποιήστε anchor text, που χρησιμοποιείται για να μεταφερθείτε σε ένα κομμάτι της ίδιας σελίδας

10. Ενεργοποιηθείτε στα social media

Το 91% των ανθρώπων διαβάζει τουλάχιστον μια κριτική πριν αγοράσει ένα προϊόν. Και ποιο είναι το πιο ιδανικό μέρος για να συλλέξετε κριτικές; Τα social media φυσικά.

Χρησιμοποιείτε τα social media για να προωθήσετε το eshop σας; Τα αξιοποιείτε με τρόπο που οι πελάτες σας να μπορούν να γράψουν κριτική για τις εμπειρίες τους με την επιχείρησή σας; Θα πρέπει να κάνετε και τα 2 πράγματα, διότι αυτό επικοινωνεί στους πελάτες σας ότι είστε μια πραγματική επιχείρηση με αληθινούς ανθρώπους και όχι απλά ένα brand.

11. Ενσωματώστε το chat στο site σας

Πρέπει να βρίσκεστε πάντα εκεί για τους πελάτες σας. Το 60% των πελατών θέλει να μιλήσει με κάποιον από το τμήμα πωλήσεων. Θα έχετε σίγουρα βιώσει το να βρεθείτε σε κάποιο φυσικό κατάστημα, να μη μπορείτε να βρείτε κάτι και να ψάχνετε κάποιον να σας εξυπηρετήσει και να μην είναι κανείς γύρω. Πως νιώσατε τότε;

Όσο οι άνθρωποι στρέφονται όλο και περισσότερο στα eshop, θέλουν να έχουν την ίδια εμπειρία που θα είχαν αν τους εξυπηρετούσε κάποιος από κοντά. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είστε εκεί και να βοηθάτε τον πελάτη σε κάθε στάδιο της πώλησης.

Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες για live chat. Επίσης, το να βάλετε και συχνές ερωτήσεις σε ένα chatbot πριν ο πελάτης συνομιλήσει μαζί σας είναι κάτι που θα σας γλυτώσει χρόνο και κόπο.

12. Δώστε αξία εκ των προτέρων

Η στρατηγική σας δε μπορεί να αποδίδει αν ζητάτε από τους πελάτες να κάνουν πράγματα, χωρίς οι ίδιοι να νιώθουν ότι λαμβάνουν τη μέγιστη δυνατή αξία από τα χρήματά τους. Ένα πολύ καλό παράδειγμα αυτής της περίπτωσης είναι το email marketing. Όλοι γνωρίζουν ότι πρέπει να προσφέρουν κάτι για να λάβουν το email ενός επισκέπτη.

Σήμερα, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που το να προσφέρετε απλά προϊόν δεν επαρκεί για να πραγματοποιήσετε μια πώληση. Πρέπει να προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά, μια δωρεάν δοκιμαστική περίοδο, bonus προσφορές και χειρόγραφα γράμματα, έτσι ώστε να κάνετε πωλήσεις.

Ό,τι προϊόντα και αν εμπορεύεστε, βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας αναγνωρίζουν ότι τους προσφέρετε αξία πριν καν αγοράσουν το προϊόν. Αυτή η τακτική θα πρέπει να διευρυνθεί και σε άλλα κομμάτια της σελίδας σας όπως τις σελίδες προϊόντων, τις landing page, τα CTA και φυσικά τα social media.

13. Βελτιώστε τα προϊόντα σας εστιάζοντας στα πλεονεκτήματα και όχι στα χαρακτηριστικά

Η αλήθεια είναι πως θα μπορούσατε να χάνετε πάρα πολλά χρήματα λόγω ανεπαρκών περιγραφών των προϊόντων σας. Έχουμε έναν τρόπο για να κάνετε τα προϊόντα σας ακόμα καλύτερα. Καθώς γράφετε την περιγραφή ενός προϊόντος και γράφετε ένα χαρακτηριστικό, σκεφτείτε το όφελος που θα έχει ένας πελάτης από το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Δείτε ένα παράδειγμα από τη Gillette:

Screenshot 2022 09 15 173315

Κάθε χαρακτηριστικό έχει και ένα πλεονέκτημα. Αυτός που έχει γράψει την περιγραφή δεν εξηγεί απλώς τι κάνει. Είναι ξυραφάκι, όλοι γνωρίζουν τι κάνει. Αντιθέτως, σε αυτήν την περίπτωση η Gillette γράφει και το ποια θα είναι η αίσθηση που θα έχει κάποιος αν αγοράσει το προϊόν. Μερικοί τρόποι για να βελτιώσετε τις σελίδες των προϊόντων σας είναι:

  • Αφαιρέστε τις περιττές πληροφορίες και τα περιττά κομμάτια ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να εστιάσουν σε αυτά που έχουν πραγματική σημασία
  • Χρησιμοποιήστε ξεκάθαρα CTA, ώστε οι πελάτες να καταλαβαίνουν το ποιο είναι το επόμενο βήμα
  • Ελέγξτε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας
  • Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας για το προφίλ σας
  • Προσθέστε τη δυνατότητα να αφήνουν κριτικές οι πελάτες για να ενισχυθεί το social proof

14. Χρησιμοποιήστε βίντεο

Το 87% των video marketers υποστηρίζουν ότι τα βίντεο αύξησαν το traffic στις ιστοσελίδες τους. Αυτό το θέμα θα μπορούσε να γίνει ολόκληρο άρθρο. Αν δε χρησιμοποιείτε βίντεο στα προϊόντα σας, τότε μάλλον είναι η ώρα να ξεκινήσετε να το κάνετε.

15. Προσθέστε περιεχόμενο των ακολούθων σας

Το 80% των ανθρώπων υποστηρίζει πως επηρεάζεται όσον αφορά στη λήψη καταναλωτικών αποφάσεων όταν βλέπει περιεχόμενο από άλλους χρήστες.

Screenshot 2022 09 15 173426

Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να είναι ακόμα και μια απλή φωτογραφία που έβγαλε κάποιος πελάτης σας και εσείς να τη βάλετε στην ιστοσελίδα σας. Οι άνθρωποι θα σας εμπιστευτούν πιο εύκολα αν δουν ότι και άλλοι έχουν αγοράσει τα προϊόντα σας και ότι τα χρησιμοποιούν. Οπότε:

  • Προσθέστε κριτικές στα προϊόντα σας
  • Δημιουργήστε ένα ξεχωριστό δικό σας hashtag, το οποίο και θα χρησιμοποιούν οι πελάτες όταν θα ανεβάζουν φωτογραφίες με τα προϊόντα σας
  • Ενσωματώστε φωτογραφίες ενός προϊόντος από πελάτες στο κάτω μέρος της σελίδας

16. Κατανοήστε την περσόνα του ιδανικού σας πελάτη

Αν δεν ξέρετε την περσόνα του πελάτη σας, τότε ίσως και να μη μπορείτε να αξιοποιήσετε μια από τις πιο απλές συμβουλές. Όμως τι εννοούμε όταν λέμε περσόνα;

Η περσόνα ενός καταναλωτή είναι ουσιαστικά ο χαρακτήρας του πελάτη. Αφορά όλα όσα κάνει, πως κινείται, πως δρα, τι σκέφτεται, τι τον ωθεί να κάνει κλικ και πολλά ακόμα. Αν δεν γνωρίζετε τον ιδανικό σας πελάτη, τότε χάνετε πάρα πολλά.

17. Δημιουργήστε το αίσθημα της εμπιστοσύνης

Σύμφωνα με το TrustedSite, η έλλειψη εμπιστοσύνης κάνει το 50% των επισκεπτών να εγκαταλείψουν το καλάθι τους.

Screenshot 2022 09 15 173646

Καθώς κάποιος πραγματοποιεί τις αγορές του, ενδεχομένως να ξεκινήσει να νιώθει περίεργα. Μπορεί να αρχίσει να αναρωτιέται το αν το site σας είναι αληθινό ή μήπως είναι καμία απάτη. Θα αντεπεξέλθει το προϊόν σας στις προσδοκίες τους;

Πως μπορεί κανείς να αποφύγει την έλλειψη εμπιστοσύνης; Μπορεί να το κάνει χρησιμοποιώντας σε όλο το εύρος του site του:

  • Διακριτικά σήματα
  • Σήματα επαλήθευσης από τρίτους
  • Κριτικές πελατών
  • Μαρτυρίες
  • Πιστοποιητικό HTTPS

Επίσης και η προσθήκη ενός βίντεο που να δείχνει εσάς και την επιχείρησή σας είναι ένας καλός τρόπος για να δείξετε στους πελάτες σας ότι είστε πραγματική επιχείρηση.

18. Προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά

Να κι ένα στατιστικό που μπορεί να αυξήσει το κέρδος του eshop σας: το 66% των καταναλωτών περιμένει να έχει δωρεάν μεταφορικά σε κάθε online αγορά του. Οι πελάτες περιμένουν από εσάς να πληρώσετε τα μεταφορικά ανεξάρτητα από το ύψος της παραγγελίας τους.

Βέβαια, το να αναλάβετε τα μεταφορικά δε θα μειώσει τα έσοδά σας όσο νομίζετε. Υπάρχουν τρόποι για να καλύψετε αυτά τα έξοδα, ώστε να βγαίνετε κι εσείς με κάποιον τρόπο κερδισμένοι:

  • Ανεβάστε τις τιμές σας ώστε τα μεταφορικά να είναι “δωρεάν”
  • Προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά σε όσους συμμετέχουν στο σύστημα επιβράβευσής σας
  • Ζητήστε το email των πελατών για να λάβουν δωρεάν μεταφορικά
  • Προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά για όσους πελάτες ξεπερνούν ένα συγκεκριμένο ποσό

19. Κρατήστε τα δεδομένα των πελατών σας ασφαλή (και βεβαιωθείτε ότι το γνωρίζουν)

Τα eshop συλλέγουν πολλά δεδομένα σχετικά με τους πελάτες τους, συμπεριλαμβανομένων τις κινήσεις τους στην ιστοσελίδα, τα στοιχεία της κάρτας τους, τις διευθύνσεις και δυνητικά τα στοιχεία που χρειάζεται να έχει για τιμολόγιο. Τι κάνετε για να προστατεύσετε αυτά τα δεδομένα; Υπάρχουν μερικά μέτρα που μπορείτε να λάβετε:

  • εγκαταστήστε ένα πιστοποιητικό SSL
  • παρακολουθηστε όλες τις παραγγελίες
  • απαιτήστε ισχυρούς κωδικούς
  • βεβαιωθείτε ότι είναι κρυπτογραφημένα τα δεδομένα που αποθηκεύετε

Θα πρέπει να εξασφαλίσετε ότι οι πελάτες σας γνωρίζουν για όλα τα μέτρα που λαμβάνετε. Όταν ζητάτε προσωπικά στοιχεία, τότε θα πρέπει να τηρείτε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσετε τα δεδομένα τους.

20. Αξιοποιήστε το influencer marketing

Το Influencer Marketing αγορά τη συνεργασία σας με κάποιο άλλο brand ή κάποιον influencer, ώστε να προμοτάρει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αυτό το φαινόμενο είναι συχνό σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το Snapchat και το TikTok.

Screenshot 2022 09 15 173848

Το 2022 τα χρήματα που δαπανώνται για influencer marketing θα ξεπεράσουν τα 16,4 δισεκατομμύρια. Ξεκινήστε να προσεγγίζετε influencers του κλάδου σας και στείλτε τους τα προϊόντα σας για να τα δοκιμάσουν.

21. Ερευνήστε, δοκιμάστε και αλλάξτε

Αν έχετε φτάσει ως εδώ, τότε θα έχετε διαβάσει 20 tips, τα οποία σας βοηθούν να φέρετε traffic στο site σας και να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών. Αν θέλετε να πετύχετε, τότε πρέπει να εφαρμόσετε όλες αυτές τις στρατηγικές. Βέβαια δε θα λειτουργήσουν όλες αυτές οι στρατηγικές για κάθε επιχείρηση. Ίσως βέβαια και να λειτουργήσουν με μια διαφορετική προσέγγιση.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση στον τομέα της μόδας μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα με τους influencers από ότι μια B2B εταιρεία. Ο μόνος τρόπος για να το μάθετε είναι να ερευνήσετε, να δοκιμάσετε και να αλλάξετε την προσέγγισή σας. Αυτός είναι και ο τρόπος για να βελτιώνεστε συνεχώς.

22. Δημιουργήστε το αίσθημα του επείγοντος

Οι επισκέπτες που φεύγουν από το site σας χωρίς να αγοράσουν, σπάνια προβαίνουν σε αγορά. Το αίσθημα του επείγοντος κάνει τον πελάτη να αγοράσει εδώ και τώρα. Μπορείτε να δημιουργήσετε αυτό το αίσθημα γράφοντας για παράδειγμα “Προλάβετε τώρα! Χαμηλό στοκ!” ή “Αγοράστε τώρα και λάβετε δώρο τα μεταφορικά!” ή “Μη χάσετε αυτήν την ευκαιρία”.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνετε. Δείτε για παράδειγμα την American Apparel:

Screenshot 2022 09 15 174037

Επισημαίνει με έντονα κόκκινα γράμματα ότι έχει μείνει χαμηλό απόθεμα του συγκεκριμένου ρούχου. Μερικοί από τους τρόπους για να το κάνετε κι εσείς είναι:

  • Να χρησιμοποιήσετε pop ups που δείχνουν άλλους πελάτες που αγόρασαν ένα προϊόν
  • Να στείλετε email που να δίνει μια τελευταία ευκαιρία
  • Να βάλετε αντίστροφη μέτρηση για να ολοκληρώσουν τις αγορές οι πελάτες
  • Να προσθέσετε μια ένδειξη όπως η American Apparel

23. Χρησιμοποιήστε τεχνικές upsell

Πολλές μικρές επιχειρήσεις με ηλεκτρονικά καταστήματα αγνοούν αυτές τις τεχνικές. Το upselling μπορεί να ανεβάσει τη μέση αξία της παραγγελίας σας, η οποία μπορεί συνεχώς να αυξάνεται.

Την πρώτη χρονιά που η Amazon χρησιμοποίησε τεχνικές upselling, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 35%. Μερικοί τρόποι για να κάνετε upselling είναι:

  • να βάλετε προτεινόμενα προϊόντα
  • να προτείνετε προϊόντα που αγόρασαν και άλλοι χρήστες στη σελίδα του checkout
  • να προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά σε παραγγελίες που για παράδειγμα ξεπερνούν τα 50€

24. Λανσάρετε νέα προϊόντα

Σύμφωνα με τη Nielsen, στο 63% των καταναλωτών αρέσει όταν οι κατασκευαστές δημιουργούν ένα νέο προϊόν. Τι σημαίνει αυτό για εσάς ως κατόχους eshop;

Πρέπει να λανσάρετε συνεχώς νέα καινοτόμα προϊόντα του κλάδου σας. Η καλύτερη συμβουλή που μπορούμε να σας δώσουμε είναι να εστιάσετε στο να κάνετε τη διαφορά. Παρακολουθήστε τον ανταγωνισμό και δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να πάτε ένα επίπεδο παραπάνω.

Αν δεν κατασκευάζετε προϊόντα, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε bundles με συνδυασμούς προϊόντων. Θα μπορούσατε ακόμα και να δημιουργήσετε μια συνδρομή που να δίνει στους πελάτες σας κάθε μήνα ένα bundle προϊόντων.

25. Επενδύστε τα χρήματά σας αλλού

Παρόλο που σε αυτό το άρθρο εστιάζουμε στο πως να μην δαπανήσετε τα χρήματά σας σε διαφημίσεις, θα σας συμβουλέψουμε να τα επενδύσετε σε κάτι άλλο. Επενδύστε τα χρήματά σας στο να προσλάβετε άτομα που θα απογειώσουν το blog σας, σε μια στρατηγική SEO ή στο influencer marketing.

Κάθε επιχείρηση πρέπει να επενδύει μέρος των εσόδων της στο marketing ανεξάρτητα από το πόσο μικρή ή μεγάλη είναι. Αν προς το παρόν επενδύετε σε διαφημίσεις σκεφτείτε το τι άλλο θα μπορούσατε να κάνετε με αυτά τα χρήματα.

Συμπέρασμα

Το πιο σημαντικό που πρέπει να κρατήσετε από αυτό το άρθρο δεν είναι τα 25 tips, αλλά το ότι δε χρειάζεται να τα κάνετε όλα τέλεια. Πρέπει να δοκιμάσετε τι είναι αυτό που ταιριάζει στην επιχείρησή σας και να πράξετε ανάλογα.

Βρείτε το τι δεν πάει και πολύ καλά στο eshop σας και αλλάξτε το. Ίσως να πρέπει να βάλετε περισσότερο περιεχόμενο στο blog σας ή να πρέπει να αλλάξετε το checkout. Τα περισσότερα tips που αναφέρθηκαν μπορούν να εφαρμοστούν σε μερικές ημέρες ή το πολύ εβδομάδες. Έχοντας όλη αυτήν τη γνώση πλέον, οι προοπτικές είναι αμέτρητες.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν …

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Καλέστε μας στο 23510 24467