fbpx

SEO: Ο πλήρης οδηγός για το eshop σου

SMILE MEDIA ARTHRO SEO O PLIRIS ODIGOS GIA TO ESHOP SOU 01

Το SEO (Search Engine Optimization) έχει να κάνει με το πόσο ψηλά εμφανίζεται η σελίδα μας στις μηχανές αναζήτησης. Αν στόχος μας είναι μόνο η ελληνική αγορά, τότε η μόνη μηχανή αναζήτησης που θα πρέπει να μας απασχολήσει είναι η Google. Το ίδιο ισχύει και για τις περισσότερες χώρες του κόσμου.

Αν όμως έχετε χτίσει ένα eshop, το οποίο θέλετε να επεκταθεί σε Κίνα και Ρωσία, τότε θα πρέπει αντίστοιχα να λάβετε υπόψη ότι οι μηχανές αναζήτησης Baidu και Yandex έχουν αντίστοιχα μεγάλο όγκο αναζητήσεων.

Προσοχή: SEO σημαίνει το πόσο ψηλά εμφανίζεται η σελίδα σας για συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά.

Υπάρχουν ακόμα και σήμερα πολλοί επιχειρηματίες που τους έχουν φτιάξει το δικό τους eshop, το οποίο για παράδειγμα ονομάζεται “ΑΦΟΙ Παπαδόπουλοι” και βγαίνει πρώτο μόνο όταν στο Google αναζητήσει κανείς ακριβώς το όνομα της σελίδας. Αυτό δεν είναι SEO.

Για να ψάξει κάποιος στο Google “ΑΦΟΙ Παπαδόπουλοι” σημαίνει ότι ήδη σε ξέρει και θέλει να αγοράσει από εσένα.

Στόχος του SEO είναι να βγούμε ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησης για λέξεις που είναι σχετικές με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Το SEO αφορά μόνο τα οργανικά αποτελέσματα, τα οποία στην ουσία είναι η κατάταξη (page rank) που δίνει η Google στη σελίδα μας σε σχέση με την αναζήτηση του χρήστη.

Σε κάθε αναζήτηση είναι ξεκάθαρο το ποια αποτελέσματα είναι οργανικά, δηλαδή οφείλονται στο SEO και το ποια αποτελέσματα είναι διαφημίσεις.

5.2 1

Γιατί είναι σημαντικό το SEO;

  • Το 93% της διαδικτυακής δραστηριότητας ξεκινά από μια μηχανή αναζήτησης
  • 3 στους 4 χρήστες βλέπουν μόνο την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων
  • Το 94% των κλικ που γίνονται στις σελίδες των αποτελεσμάτων γίνονται σε οργανικά αποτελέσματα και μόλις το 6% σε διαφημίσεις
  • Το 53% των κλικ γίνονται στο πρώτο αποτέλεσμα, οπότε για αυτό είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεται η σελίδα μας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων και ιδανικά να είναι πρώτη στην κατάταξη
  • Το SEO είναι σημαντικό γιατί χρησιμοποιείται όταν έχει ήδη απαντηθεί η πρώτη ερώτηση των πωλήσεων. Ο χρήστης ξέρει ήδη ότι θέλει να αγοράσει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή ψάχνει για κάτι παρόμοιο.

Όμως το SEO δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει από μια στιγμή στην άλλη. Δε γίνεται τη μια μέρα να ανοίξετε ένα eshop και την επόμενη ημέρα να είστε ψηλά στην κατάταξη. Για να ανέβει κανείς ψηλά, χρειάζεται χρόνο, υπομονή και επένδυση. Όταν όμως το καταφέρετε θα δείτε ότι είναι η πιο αποτελεσματική πηγή εισοδήματος για το κατάστημά σας.

Ο αλγόριθμος της Google που υπολογίζει την κατάταξη είναι πολύ πολύπλοκος και έχει πολλούς παράγοντες που λαμβάνει υπόψη. Επίσης, η Google φροντίζει να κάνει συνεχώς νέες αλλαγές.

Θα χωρίσουμε το SEO σε 2 μέρη:

  1. Το On-site SEO, δηλαδή τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε εσωτερικά στο site μας, έτσι ώστε να ανέβουμε στα αποτελέσματα
  2. Το Off-Site SEO, δηλαδή τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν εκτος της σελίδας μας

On-site SEO

Ζητήστε από τον άνθρωπο που φτιάχνει τη σελίδα σας να είναι ελαφριά και να μην περιέχει περιττά και ανούσια modules που θα επιβραδύνουν τον server. Επενδύστε χρήματα σε έναν server που θα μπορεί να διαχειριστεί μεγάλο όγκο επισκέψεων και να τρέχει γρήγορα. Η ταχύτητα της σελίδας είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας.

Βελτιστοποιήστε το οπτικό υλικό που χρησιμοποιείτε, έτσι ώστε να μην ξεπερνά ένα συγκεκριμένο μέγεθος, το οποία ιδανικά είναι τα 150kb, ώστε η σελίδα σας να φορτώνει ακόμα πιο γρήγορα.

Πολύ μεγάλο ρόλο στο SEO παίζει η σχετικότητα του περιεχομένου σας με την αναζήτηση. Κάθε σελίδα έχει έναν τίτλο και μια περιγραφή, που ιδανικά θα πρέπει να περιέχουν τις λέξεις – κλειδιά που θέλετε να στοχεύσετε και στις οποίες θέλετε να εμφανιστείτε ψηλά στην κατάταξη.

Φροντίστε ακόμα και το URL της κάθε σελίδας να περιέχει τις επιθυμητές λέξεις – κλειδιά. Αν, για παράδειγμα, έχετε στο κατάστημα σας μια καρέκλα γραφείου, τότε ιδανικά θα πρέπει και η διεύθυνση να έχει τις λέξεις “καρέκλα γραφείου” και όχι π.χ. κάποιον κωδικό.

Η Google εκτιμά ιδιαίτερα αυτούς που δημιουργούν περιεχόμενο και όχι αυτούς που το αντιγράφουν. Μπαίνοντας σε 4-5 καταστήματα που έχουν το ίδιο προϊόν, θα διαπιστώσετε ότι κατά πάσα πιθανότητα έχουν το ίδιο κείμενο. Αυτό συμβαίνει διότι κάποιος έφτιαξε ένα προϊόν και έγραψε μια περιγραφή για αυτό και στη συνέχεια οι υπόλοιποι που έβαλαν το ίδιο προϊόν πήραν το ίδιο κείμενο αντιγραφή – επικόλληση, γιατί πολύ απλά ήταν πιο εύκολο. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά. Όμως η Google γνωρίζει το ποιος έφτιαξε το πρωτότυπο κείμενο και του δίνει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Επενδύστε στα κείμενα. Φροντίστε οι περιγραφές των προϊόντων σας να περιέχουν τις λέξεις – κλειδιά για τις οποίες θέλετε να εμφανίζεστε υψηλότερα. Θα πρέπει, επίσης, να υπάρχουν έντομα σημεία και τονισμένη επικεφαλίδα.

Όταν γράφετε κείμενα θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη πέραν από τον πελάτη και την Google. Αν θέλετε να προωθήσετε και ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, τότε δώστε λίγο παραπάνω χρόνο, ώστε να έχετε κείμενα και για τις περιγραφές των κατηγοριών. Είναι μια περιγραφή που πολύ πιθανό να μη διαβάσει ποτέ κανένας, αλλά θα σας βοηθήσει να ανέβετε ψηλά στην κατάταξη των αποτελεσμάτων.

Χρησιμοποιήστε εσωτερικά links. Η Google παρακολουθεί το πόσα link στη σελίδα σας παραπέμπουν σε άλλες σελίδες. Βάλτε εσωτερικά link ακόμα και στις περιγραφές των προϊόντων. Αν, για παράδειγμα, έχετε ένα προϊόν, το οποίο διατίθεται και σε άλλα χρώματα, τότε μπορείτε να προσθέσετε τα link στην περιγραφή λέγοντας “διατίθεται και σε κόκκινο χρώμα” ή μπορείτε να γράψετε “αυτό το προϊόν διατίθεται και σε αναβαθμισμένη έκδοση”, παραθέτοντας τον κατάλληλο σύνδεσμο.

Κάτι ακόμα που είναι πολύ καλό, είναι να έχετε ένα sitemap, το οποίο θα πρέπει να είναι και δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα σας, έτσι ώστε η Google να μπορεί να διαβάσει ακόμα πιο εύκολα το πως είναι δομημένος ο ιστότοπός σας.

Off-site SEO

Ουσιαστικά αυτό το κομμάτι του SEO έχει να κάνει με το ποιοι μιλούν για εσάς, δηλαδή με τη φήμη που έχετε. Για τη Google έχει μεγάλη σημασία να κάνετε σχετικό θόρυβο. Εννοείται ότι όσο πιο σημαντικός είναι αυτός που μιλάει για εσάς, τόσο το καλύτερο. Το ίδιο ισχύει και στην πραγματική ζωή: οι ηθοποιοί και οι σταρ κάνουν τις διαφημίσεις, γιατί θεωρούνται σημαντικοί για το κοινό.

Οπότε προσπαθήστε να βρείτε site και blogs, στα οποία να ταιριάζει το περιεχόμενο που έχετε και μέσα από εκεί να βάλετε σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας. Όσο περισσότερη επισκεψιμότητα έχουν αυτά τα site, τόσο το καλύτερο για εσάς. Ένας σύνδεσμος σε ένα τέτοιο site μπορεί να έχει αποτέλεσμα σε 2 επίπεδα:

  1. Θα φέρει άμεσο traffic και ο κόσμος μπορεί να ενδιαφέρεται για αυτό που πουλάτε
  2. Θα φέρει άνοδο στις αναζητήσεις της Google

Ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας για τη Google είναι η σύνδεση με τα social media. Τελευταία, τα social media παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στο SEO. Φροντίστε να έχετε ενεργή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, διότι αυτό θα σας βοηθήσει να ανέβετε υψηλότερα στην κατάταξη.

Πλέον, έχουν βγει εργαλεία τα οποία μας βοηθούν να δούμε σε ποιες λέξεις – κλειδιά έχουμε άνοδο και σε ποιες κάθοδο, να συγκρίνουμε τη σελίδα μας με τη σελίδα του ανταγωνιστή, αλλά και εργαλεία που μας προτείνουν πιθανές συνεργασίες.

Ένα τέτοιο εργαλείο είναι το Search Console της Google.

5.2 2

Αυτό το δωρεάν εργαλείο μας βοηθά να δούμε τις επιδόσεις στα οργανικά αποτελέσματα, στο SEO και γενικότερα το που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή.

5.2 3

Αυτό που βοηθά πολύ είναι να βλέπουμε την επισκεψιμότητα της σελίδας μας, τα κλικ, το conversion rate, καθώς και τη θέση που έχουμε για τις συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά για τις ημερομηνίες που έχουμε ορίσει.

5.2 4

Ένα ακόμα εργαλείο, το οποίο παρέχει ακόμα περισσότερα και πιο αναλυτικά στοιχεία, αλλά που δεν είναι δωρεάν είναι το visibility.gr.

5.2 5

Μια σημαντική λειτουργία αυτού του εργαλείου είναι ότι μπορεί να αποκρύψει τις λέξεις – κλειδιά που σχετίζονται με την ονομασία του καταστήματος, δηλαδή λέξεις στις οποίες θα έβγαινε έτσι και αλλιώς ψηλά η σελίδα μας στα οργανικά αποτελέσματα, εφόσον κάποιος ψάχνει για το συγκεκριμένο eshop.

Επίσης, μέσα από το Visibility μπορείτε να συγκρίνετε τη σελίδα σας με αυτές του ανταγωνισμού, δηλαδή αυτές που έχουν τις ίδιες λέξεις – κλειδιά, μπορείτε να δείτε το πόσο % έχετε τις ίδιες λέξεις – κλειδιά, καθώς και το πόσο πάνω ή κάτω από τη σελίδα σας βρίσκονται στο visibility ranking, μια μετρική που μας παρέχει το συγκεκριμένο εργαλείο αναφορικά με το πόσο φαινόμαστε ή όχι στις μηχανές αναζήτησης.

5.2 6

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν …

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Καλέστε μας στο 23510 24467