Google Analytics

Καθώς ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το ίντερνετ παγκοσμίως αυξάνεται κάθε χρόνο και ενώ οι καταναλωτές κάνουν έρευνες και αγοράζουν online, οι επιχειρήσεις επενδύουν όλο και περισσότερο στο digital marketing. Το πιο σημαντικό κομμάτι κάθε επιχείρησης που έχει online παρουσία είναι η ιστοσελίδα της. Όμως πως μπορεί να ξέρει ότι προσελκύει τους ιδανικούς πελάτες; Πως μπορεί να ξέρει ότι η διαφημιστική καμπάνια που τρέχει αυτή τη στιγμή ότι αποδίδει πραγματικά;

Αυτά τα κενά έρχεται να καλύψει το Google Analytics, το οποίο και είναι το πιο δημοφιλές δωρεάν εργαλείο αναλυτικής της διαδικτυακής κίνησης. Προσφέρει πληθώρα δεδομένων στις επιχειρήσεις, τα οποία χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της επίδοσης της ιστοσελίδας, καθώς και για τη βελτιστοποίηση των κομματιών που πρέπει, ώστε η επιχείρηση να αυξήσει τα έσοδά της.

Τι ακριβώς κάνει το Google Analytics;

Το Google Analytics προσθέτει ένα κομμάτι κώδικα Javascript σε κάθε σελίδα που επιθυμεί η επιχείρηση να αναλύσει. Η εγκατάσταση του tag του Google Analytics είναι πολύ εύκολη εφόσον έχετε δικαιώματα διαχειριστή στην ιστοσελίδα σας. Σε αντίθετη περίπτωση μπορείτε να ζητήσετε από αυτόν που σας έφτιαξε το site να το προσθέσει.

Αφού έχει γίνει η προσθήκη του tag, όταν κάποιος επισκέπτεται το site, ο κώδικας συλλέγει διάφορα δεδομένα του χρήστη, όπως το αίτημα HTTP του επισκέπτη, τον browser που χρησιμοποιεί και τα cookies που έχει αποδεχτεί. Μπορεί να σας φαίνεται κάπως μπερδεμένο, αλλά στην ουσία όλα αυτά τα δεδομένα συλλέγονται για να βγάλουμε στατιστικά δεδομένα, δημογραφικά και στοιχεία συμπεριφοράς. Μερικά παραδείγματα δεδομένων που συλλέγονται είναι η γλώσσα, η τοποθεσία, η ηλικία και το φύλο. Στη συνέχεια ο κώδικας στέλνει αυτά τα δεδομένα στο Google Analytics, το οποίο τα διαχωρίζει σε 4 κατηγορίες:

  • Επίπεδο Χρήστη (οι ενέργειες που κάνει κάθε χρήστης)
  • Επίπεδο Συνεδρίας (κάθε ξεχωριστή επίσκεψη στο site)
  • Επίπεδο Προβολής Σελίδας (κάθε σελίδα που έχει δεχτεί επίσκεψη)
  • Επίπεδο Event (προβολές βίντεο, κλικ σε κουμπιά και παρόμοιες κινήσεις)

Τα δεδομένα που έχουν συγκεντρωθεί εμφανίζονται σε dashboard reports. Εσείς δε χρειάζεται να τα σκεφτείτε όλα αυτά. Μπορείτε απλώς να βάλετε το tag και να επικεντρωθείτε απλά στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν.

sbv9EfSx6piL47VI2LKQxTiP1UnoqxmWxwcSueXfXJOzyhx24dx6jG5wVyrpYFo5gFCNsgRn5pgb0lP y1IVPlSIJXTJQ8rWH5NaqIn wbZ1IH3qPv8n2qL

Τι δυνατότητες έχει το Google Analytics;

Το Google Analytics είναι μια τεράστια πλατφόρμα που καταγράφει το πως κινούνται οι χρήστες στο διαδίκτυο. Το dashboard χωρίζεται σε 5 κύριες κατηγορίες, οι οποίες χωρίζονται σε υποκατηγορίες, επιτρέποντάς μας να δούμε τα δεδομένα που θέλουμε σε μεγαλύτερο βάθος.

jasqzX6Iq2wDk8oSNnXKPKJ0ZuMRPeP letoPKPwjxAwgm3AElUsTvPtEz7K1cn18e6cKFQec2ZRHHFnhoPZ3O2i mmmD89 tio trnaO4eIrDaQyG8k6RUZvXgVIFdf8YlFYTJfCPfz pdWqS9CxOrjTLn4qkuUCDjU JV8J9oEhBIwb

Realtime

Οι Realtime αναφορές δείχνουν την τρέχουσα δραστηριότητα στο site σας. Δείχνουν ένα στιγμιότυπο του engagement που υπάρχει στο site σας ανά πάσα στιγμή. Αν κάποιος χρήστης κάνει κάποιο event ή επισκεφτεί μια σελίδα μέσα στα τελευταία 5 λεπτά, τότε θα δείτε τα στοιχεία εδώ. Οι υποκατηγορίες των Realtime αναφορών δίνουν ακόμα περισσότερα στοιχεία για την τοποθεσία των επισκεπτών, τις πηγές των επισκεπτών (από που ήρθαν) και τις κινήσεις που οδήγησαν σε μετατροπές και πολλά ακόμα.

Οι Realtime αναφορές είναι ένας καλός τρόπος για να διαπιστώσετε το αν έχετε ρυθμίσει σωστά το Google Analytics στο site σας. Χρησιμοποιείται ακόμα και στο testing για να δείτε αν όντως καταγράφει τα event κάθε φορά που πατάτε ένα κουμπί ή κάνετε κάτι άλλο. Τα Google Analytics χρησιμοποιούνται πάρα πολύ στην παρακολούθηση μιας καμπάνιας σε πραγματικό χρόνο.

d82yOMHTHgar84MHSKymEpXSAuHYTyTRi263vg K6Hod3JtpmoJ8N8CNJu3t5RJGr3Mq BH1AH5fCRDHhPMu0 kW2yiBqLD0vzQkKdHx DZGsvOgGCnCJXAjPh HAo3hw0dj4m42

Audience Reports

Οι αναφορές που αφορούν το κοινό δίνουν στοιχεία σχετικά με τα άτομα που επισκέφτηκαν το site εντός της τελευταίας εβδομάδος από προεπιλογή. Χρησιμοποιήστε το dropdown μενού στο ημερολόγιο για να δείτε δεδομένα για μικρότερη ή μεγαλύτερη χρονική περίοδο. Μπορείτε επίσης να συγκρίνετε τα τωρινά δεδομένα με αυτά μιας προηγούμενης περιόδου. Σε αυτού του είδους την αναφορά περιλαμβάνονται δεδομένα όπως μοναδικοί χρήστες, συνεδρίες, προβολές σελίδων, το bounce rate και πολλά ακόμα.

PmlJZduPC93KhTN S evDOOj 4WVjva2BxSZK8aHGpcarLUzfzeQRr bSo3squmn5yyI3p1PT8gJTvLltc3fLbKfelEHEKTZNaOrpgKg3wDMB5yaJekbApjhiBMo0vlTD2L4k7gqGv9qcsO

Υπάρχουν 15 υποκατηγορίες σε αυτήν την κατηγορία, οι οποίες δίνουν ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες για τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί. Οι αναλύσεις κατηγοριοποιούν τους χρήστες βάσει ημερομηνίας, για παράδειγμα βάσει της ημερομηνίας της τελευταίας επίσκεψης του χρήστη ή της ημερομηνίας που πυροδότησαν κάποιο event. Τα δημογραφικά που συλλέγονται δείχνουν την ηλικία, το φύλο και πολλά ακόμα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα για να βρείτε την περσόνα του επισκέπτη που έρχεται στο site σας και να την γνωρίσετε περισσότερο, έτσι ώστε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα που έχετε για να λάβετε σημαντικές αποφάσεις (π.χ. αλλαγή στρατηγικής, newsletter, βελτιστοποίηση διαδικασιών κ.α.).

Acquisition Reports

Οι αναφορές αυτής της κατηγορίας δείχνουν το από που ήρθα στο site σας οι χρήστες. Υπάρχουν 5 υποκατηγορίες πέραν από την επισκόπηση, οι οποίες δείχνουν τα κανάλια που φέρνουν traffic στην επιχείρησή σας, για παράδειγμα η οργανική αναζήτηση, κάποιο referral, τα κοινονικά δίκτυα, χορηγούμενες δημοσιεύσεις και πολλά ακόμα.

qmtbW7KEr0DvtBninOjaMVFYnLOf9X2AOst07 dUgFHtVIJD3nkGPRnEE8JM se68qL2D7zGrNFu8qaxIFN6EiDtKayUb 4 hj5qknaUHd bOJZzBqog1HCcrq8JlzuXbbbYtReBxx 0i3L054F8Kn9

Είτε πουλάτε προϊόντα απευθείας από το site σας, είτε όχι, είναι καλό να θέτετε στόχους στο Google Analytics. Θέτοντας έναν στόχο μέσα στο Google Analytics θα μπορείτε να μετράτε όλες τις μετατροπές και να ξεχωρίσετε το ποιο κανάλι είναι το πιο κερδοφόρο για εσάς. Παρόλα αυτά θα πρέπει να θυμάστε ότι μετατροπή δε σημαίνει απαραίτητα πώληση – μετατροπή είναι και το να εγγραφεί κάποιος στο mailing list σας, να κλείσει μια δωρεάν κλήση ή να εγγραφεί σε ένα free trial που προσφέρετε. Όλα αυτά μπορεί να μη σας φέρνουν άμεσα κέρδος, αλλά εισάγουν κάποιον στο sales funnel της επιχείρησής σας, που σημαίνει ότι μπορεί να προχωρήσει παραπέρα στο ταξίδι του πελάτη και εν τέλει να αγοράσει από εσάς ή να ξεκινήσει μια μηνιαία συνδρομή.

Behavior Reports

Αυτή η κατηγορία αναλύει τη συμπεριφορά των χρηστών στο site σας. Σε ποια σελίδα εγκαταλείπουν οι χρήστες το site σας; Ποιο είναι το τυπικό ταξίδι ενός επισκέπτη στη σελίδα σας; Πως τα πάνε οι landing pages; Αυτού του είδους οι αναφορές μπορούν να σας δώσουν χρήσιμες πληροφορίες για την εμπειρία του χρήστη και να βοηθήσουν την ομάδα σας να κάνει βελτιώσεις, ώστε να ανέβει το ποσοστό μετατροπών. Οι αναφορές συμπεριφοράς μπορούν να σας δείξουν το ποιος τύπος περιεχομένου τα πάει καλύτερα και ποιο περιεχόμενο είναι αυτό που κάνει τους χρήστες να εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα σας.

Υπάρχουν 7 υποκατηγορίες σε αυτήν την κατηγορία. Το Behavior Flow παρέχει έναν οπτικό τρόπο αναπαράστασης του πως κινούνται οι χρήστες από τη μία σελίδα στην άλλη. Αν οι χρήστες σας εγκαταλείπουν τη σελίδα σας πριν τη μετατροπή, τότε ίσως υπάρχει πρόβλημα με τη σελίδα. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιών πρέπει να δουν το behavior flow και να εντοπίσουν τα σημεία που αποθαρρύνουν τους χρήστες. Μήπως ζητάτε από τους επισκέπτες να συμπληρώσουν πολλές φόρμες πριν κάνουν την αγορά; Καταλαβαίνουν οι χρήστες σε ποιο στάδιο της αγοράς βρίσκονται (π.χ. στοιχεία, διεύθυνση, τρόπος πληρωμής) ; Μπορείτε να φτιάξετε μια σελίδα που να έχει όλα αυτά τα στοιχεία και που θα είναι πιο εύκολη για τους χρήστες; 

P1lxszNk6R6sLCLDvWTXE1 wx69ihDv6J 6n3f WE IBstD5g KsJUuOu9p6fUu VIWAJ3XWCufQXlDVHKuEfDAtGKkg75Hnn1xquWczMVen1crlc CszwutGHH5CPIDBywV2a7f2uRXBb i6yu3TzP4VwiIDRf7cICXMk

Γενικά το behavior report παρέχει πολύ σημαντικές πληροφορίες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ώστε να βελτιώσετε την εμπειρία των πελατών σας.

Conversion Reports

Είναι συνήθως αυτό το οποίο ενδιαφέρει περισσότερο τις επιχειρήσεις. Ο λόγος είναι ότι περιμένουν να δουν τα αποτελέσματα και τις πωλήσεις. Αυτού του είδους οι αναφορές είναι πολύ χρήσιμες και για επιχειρήσεις που θέλουν να αποκτήσουν subscribers και leads. Αυτή η κατηγορία έχει 3 υποκατηγορίες – τους στόχους, το e-commerce και τα multi-channel funnels.

Για να ξεκινήσετε να καταγράφετε τις μετατροπές θα πρέπει πρώτα να ορίσετε στόχους. Στη συνέχεια θα μπορείτε να δείτε την πορεία των επισκεπτών καθώς μπαίνουν στη σελίδα σας και περιηγούνται σε αυτήν. Μπορείτε επίσης, να ορίσετε και Goal URLs τα οποία είναι οι σελίδες στις οποίες συμβαίνουν οι μετατροπές.

XVHqWKyufo5HRrVBKiYdSH Cr KUhU9k5Di42AafaMf OMEswqfOSi3cruRVTM4JRaO4GV9eusjT1LfTNvXSvBgjcqb9xq4LXoQctnVXPxxcOF2PLMd6gDu1QyrE7 vymwQlatIcIFMNFyyaIj91f4rlkgWn71itpF5 COQ4TQU smh iKER T3RNg

Όπως και στο Behavior Flow και στο Funnel Visualization μπορείτε να παρακολουθήσετε το πόσοι χρήστες εγκαταλείπουν σε κάθε στάδιο του funnel σας. Το funnel θα γίνει σίγουρο πιο στενό όσο κατεβαίνει – δε θα γίνει μετατροπή κάθε επισκέπτη που φτάνει στο site σας – αλλά ίσως παρατηρήσετε ότι το funnel σας αρχίζει και στενεύει απότομα σε κάποια φάση. Θα πρέπει να διερευνήσετε εκείνο το σημείο και να εντοπίσετε τι είναι αυτό που εμποδίζει τους πελάτες από το να προχωρήσουν παρακάτω και που τους κάνει να εγκαταλείπουν.

Το Multi-Channel Funnels είναι ένα πολύ καλό εργαλείο marketing και πωλήσεων. Δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω ανάλυσης των δεδομένων, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τα μονοπάτια προς τη μετατροπή. Μια μετατροπή είναι πολύ πιθανό ότι δε θα γίνει από ένα μόνο κανάλι. Για παράδειγμα, μπορεί ένας χρήστης να κάνει κλικ στη διαφήμισή σας στα social media και να έρθει στο site σας. Μπορεί να μην προχωρήσει κατευθείαν σε αγορά, αλλά να επιστρέψει και πάλι στο μέλλον στο site σας, γράφοντας κατευθείαν το URL στη μπάρα αναζήτησης. Σε αυτήν την περίπτωση το Google Analytics θα μάρκαρε αυτήν την πώληση ως direct, αλλά που την βοήθησαν άλλα κανάλια επικοινωνίας με τις διαφημίσεις PPC. Η καταγραφή των conversions που υποστηρίζονται από άλλα κανάλια επικοινωνίας είναι ένας πολύ καλός τρόπος να μετρήσετε την πραγματική αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών καμπανιών σας.

Γιατί να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για την επιχείρησή σας

Σίγουρα θα βλέπετε όλα τα πλεονεκτήματα και τις προοπτικές που θα σας δώσει το Google Analytics. Θα κερδίσετε πολλά ακόμα και αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για πολύ απλά πράγματα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Θα μπορείτε να μετρήσετε και να καταγράψετε την απόδοση της ιστοσελίδας σας και να αλλάξετε ανάλογα τη στρατηγική marketing που χρησιμοποιείτε
  • Θα μπορείτε να αναγνωρίσετε το ποιες ενέργειές που κάνετε είναι οι πιο επικερδείς και να επενδύσετε περισσότερο σε αυτές, καθώς και να σταματήσετε καμπάνιες που δεν αποδίδουν
  • Να καταστρώσετε μια αποδοτική στρατηγική παρακολουθώντας το ποιοι τύποι άρθρων έχουν τη μεγαλύτερη επιτυχία στο blog σας
  • Να κατηγοριοποιήσετε το κοινό σας και να εμφανίζετε πιο σχετικές διαφημίσεις για τα διαφορετικά στάδια του marketing funnel της επιχείρησής σας
  • Να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα που θα έχετε στα χέρια σας για να δημιουργήσετε ακόμα πιο ισχυρές καμπάνιες remarketing
  • Να εντοπίσετε τις σελίδες που δεν τα πάνε και τόσο καλά και είτε να τις αφαιρέσετε, είτε να τις βελτιστοποιήσετε για να μειώσετε το bounce rate και να μεγιστοποιήσετε τις μετατροπές

Αν παρόλα αυτά όλα αυτά σας φαίνονται πολύπλοκα και μπερδεμένα, τότε επικοινωνήστε μαζί μας για να βάλουμε μια τάξη και να προχωρήσουμε μαζί βήμα βήμα στην υλοποίηση της ιδανικής στρατηγικής marketing που θα απογειώσει την επιχείρησή σας.