Γιατί η επιχείρησή σας χρειάζεται στρατηγική στο marketing
Η αλήθεια είναι ότι σήμερα υπάρχει περισσότερος ανταγωνισμός από ποτέ. Οποιοσδήποτε και αν είναι ο κλάδος της επιχείρησής σας, είναι πολλές οι προκλήσεις που έχετε να αντιμετωπίσετε. Αυτό σε συνδυασμό με την εμπορευματοποίηση και την πίεση που ασκείται στην τιμολόγηση μπορούν να σας φέρουν σε τέλμα.
Ο τρόπος για να ξεφύγετε από όλη αυτήν την πίεση είναι να αποκτήσετε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ένα πλεονέκτημα με το οποίο θα μπορείτε να αυξήσετε την πελατεία σας και να ανεβάσετε τις τιμές των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Αυτό φυσικά αυξάνει και το κύρος που έχετε ως εταιρεία.
Όμως πως γίνεται να το καταφέρουμε αυτό; Εδώ είναι το σημείο στο οποίο έρχεται η στρατηγική στο marketing.
Τι είναι το στρατηγικό marketing;
Το στρατηγικό marketing είναι η χρήση και ο συνδυασμός των κλάδων του marketing για την επίτευξη των εταιρικών σας στόχων, αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Με το στρατηγικό marketing απαντούμε σε πολλά ερωτήματα που αφορούν το σε ποιες αγορές πρέπει να εστιάσουμε, τι υπηρεσίες και προϊόντα να προσφέρουμε, καθώς και το πως να τα τιμολογήσουμε και να τα προμοτάρουμε.
Όλα αυτά αναφέρονται μέσα στο σχέδιο marketing (marketing plan). Αναλαμβάνουμε να βγάλουμε το marketing plan της επιχείρησής σας, να βρούμε μαζί τα δυνατά σας σημεία και να προχωρήσουμε μαζί βήμα βήμα στο επόμενο επίπεδο. Θέλουμε η επιχείρησή σας να γνωρίζει που βαδίζει και το τι προοπτικές έχει. Θα καταλάβετε τι εννοούμε καλύτερα μέσα από τα 2 επόμενα παραδείγματα.
Μερικά παραδείγματα στρατηγικού marketing
Για να καταλάβετε καλύτερα τη σημασία του στρατηγικού marketing ας δούμε δύο περιπτώσεις: τη μια στην οποία δεν υπάρχει στρατηγική και στην άλλη που εφαρμόζεται στρατηγική.
Όταν δεν υπάρχει στρατηγική
Υποθέστε ότι είστε μια μεσαία επιχείρηση που ασχολείται με λογιστικά. Θέλετε να επεκτείνετε τη δραστηριότητά σας, αλλά δεν έχετε κάποιο σχέδιο για το πως θα το κάνετε.
Το σχέδιο marketing που έχετε είναι λίγο πολύ ορισμένες δραστηριότητες που θέλετε να κάνετε, καθώς και το κόστος της καθεμίας. Δεν υπάρχει κάποιο στρατηγικό πλάνο για το πως θα συνδυάσετε όλες αυτές τις δραστηριότητες με κάποιες προοπτικές εξέλιξης. Έχετε δοκιμάσει διάφορες ιδέες τις οποίες έχετε συζητήσει με άτομα του περίγυρού σας, καθώς και μερικές τεχνικές που είναι στη μόδα. Δεν υπάρχει κάποια συστηματική στρατηγική που να σας οδηγεί βήμα βήμα.
Οι υπηρεσίες που προσφέρετε είναι αυτές που ζητάνε οι πελάτες συνήθως και κοιτάτε τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις για να μετρήσετε το πόσο αποδοτική είναι η επιχείρησή σας. Πιστεύετε ότι οι πελάτες σας σας προτιμούν για την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, ενώ δεν έχετε κάνει ποτέ έρευνα για να το εξακριβώσετε αυτό.
Αυτή ακριβώς η στρατηγική του να ακολουθείτε τη μάζα σας κάνει να μη ξεχωρίζετε καθόλου ανάμεσα στο πλήθος. Δυστυχώς αυτός ο τρόπος σκέψης είναι αυτός που επικρατεί εκεί έξω.
Τώρα ας δούμε και την περίπτωση μιας παρόμοιας επιχείρησης, η οποία εφαρμόζει τις τακτικές του στρατηγικού marketing.
Όταν υπάρχει στρατηγικό marketing
Αυτή η παρόμοια επιχείρηση θέλει να ανέβει οργανικά. Για αυτό το λόγο έχει αποφασίσει ότι θέλει να ξεχωρίσει ανάμεσα στο πλήθος, αποκτώντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Αυτή η επιχείρηση ξεκινά συστηματική έρευνα με τους καλύτερους πελάτες της. Οι πληροφορίες που θα συλλέξει μπορούν να τη βοηθήσουν να εντοπίσει τα δυνατά της σημεία, στα οποία μπορεί και να εστιάσει περισσότερο. Μέσα από την ανάλυση, αποφασίζει να αποκτήσει ειδίκευση πάνω στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, έναν τομέα στον οποίο έχει σημειώσει επιτυχία και έχει πελάτες υψηλού κύρους.
Καθώς η επιχείρηση αποκτά όλο και περισσότερες γνώσεις επάνω στο συγκεκριμένο τομέα, ξεκινά να προσφέρει πακέτα υπηρεσιών και προγραμμάτων για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να συμπληρώσει τις καθιερωμένες φορολογικές της υπηρεσίες και τις υπηρεσίες συμβουλευτικής. Έτσι, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη υπηρεσία της πλέον γίνεται η υπηρεσία συμβουλευτικής για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Για αυτό το λόγο, η επιχείρηση πλέον βρίσκει θέματα τα οποία απασχολούν τους δυνητικούς της πελάτες και έτσι γράφει και μιλά για αυτά σε event του κλάδου της. Αυτή ακριβώς η εξειδίκευσή της, της δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όταν μιλά με πελάτες.
Σήμερα, η συγκεκριμένη επιχείρηση προσφέρει σεμινάρια και webinars του συγκεκριμένου κλάδου σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δέχεται πλέον υψηλότερα ποσά πληρωμών και μεγαλώνει με πενταπλάσιο ρυθμό από ότι ο μέσος όρος του κλάδου της.
Αυτά τα 2 παραδείγματα δείχνουν το πως το στρατηγικό marketing μπορεί να επηρεάσει πολλές πτυχές μιας επιχείρησης: την πολιτική, τις προτεραιότητες και τις λειτουργίες. Αυτό ακριβώς είναι που αυξάνει και τα έσοδα της επιχείρησης.
6 Τακτικές για στρατηγικό marketing
Υπάρχουν ορισμένες τακτικές τις οποίες μπορούμε να ενσωματώσουμε στη στρατηγική σας. Αυτές οι τακτικές είναι που θα μας δώσουν μια κατεύθυνση, ώστε να καταλήξουμε στο πως πρέπει να κινηθούμε. Επικοινωνήστε μαζί μας για να γνωρίσουμε την επιχείρησή σας και να δημιουργήσουμε τα δικά σας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
1. Δείξτε περισσότερο τον τομέα εξειδίκευσής σας
Οι γνώσεις και η τεχνογνωσία που έχετε είναι ο λόγος για τον οποίο οι πελάτες προτιμούν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας. Είναι το κορυφαίο κριτήριο με το οποίο επιλέγουν εσάς και όχι κάποια άλλη επιχείρηση. Όμως το πόσο έμπειροι είστε δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να δει ή να μετρήσει με κάποιον τρόπο.
Πολλοί ειδικοί έχουν αναδειχθεί στο χώρο τους μετά από αρκετό καιρό. Αυτή τους η υπεροχή είναι αποτέλεσμα που παρήλθε σταδιακά. Έχουμε όλους τους τρόπους και τις τεχνικές με τις οποίες θα αναδείξουμε τα δυνατά σας σημεία. Γνωρίζουμε το τι πρέπει να κάνουμε για να σας αναδείξουμε στο χώρο σας.
2. 360˚ Marketing
“Να είστε σε όλα τα σημεία, στα οποία οι πελάτες σας αναζητούν λύσεις”. Αυτή η φράση είναι ο θεμέλιος λίθος όλου του στρατηγικού marketing. Όμως το που αναζητούν οι πελάτες σας λύσεις αλλάζει συνεχώς. Προφανώς οι πελάτες σας θα αναζητούν λύσεις στο ίντερνετ.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό παραδοσιακών μεθόδων marketing και μεθόδων ψηφιακού marketing είναι αυτές που έχουν το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Φροντίζουμε να σας δίνουμε μια σφαιρική εικόνα του που πρέπει να βρίσκεστε και το πως πρέπει να εμφανίζεται η επιχείρησή σας, εφαρμόζοντας το 360˚ marketing.
3. Δημιουργία πακέτων
Οι πελάτες σας θέλουν να βρουν λύσεις στα προβλήματά τους. Πολλές φορές οι λύσεις που αναζητούν μπορεί να είναι συνδυασμός προϊόντων και υπηρεσιών. Η δημιουργία σετ υπηρεσιών και προϊόντων είναι κάτι που μπορεί να δώσει πραγματικά πολλή αξία στους πελάτες σας. Το σετ μπορεί να περιλαμβάνει οποιονδήποτε συνδυασμό ή προϊόντων. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Είμαστε εδώ για να βρούμε μαζί και να σχεδιάσουμε τα πακέτα που θα εκτοξεύσουν τις πωλήσεις της επιχείρησής σας.
4. Sub-Branding
Είναι η δημιουργία ενός νέου brand για κάποιο κομμάτι της επιχείρησής σας. Μπορεί η επιχείρησή σας να θέλει να επεκταθεί περισσότερο και σε άλλους κλάδους. Αυτό όμως μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στο κύριο brand σας, σχετικά με το ποιο είναι τελικά το αντικείμενό σας.
Για αυτό το λόγο όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούν νέα brand, καθιστώντας έτσι το κύριο brand τους ένα brand – ομπρέλα που έχει από κάτω του όλα τα μικρότερα brand. Αυτού του είδους το marketing χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σε επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες. Μπορούμε μαζί να σχεδιάσουμε το νέο brand για την επιχειρηματική σας ιδέα, το οποίο θα είναι σε πλήρη αρμονία με το κύριο brand σας.
5. Αυτοματοποίηση του marketing
Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο η τεχνολογία έχει παίξει καθοριστικό ρόλο. Έχουμε πλέον στην κατοχή μας εργαλεία που μπορούν να αυτοματοποιήσουν πάρα πολλά κομμάτια του marketing. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό και την κατάλληλη προετοιμασία, μπορούμε να αυτοματοποιήσουμε ένα μεγάλο μέρος της στρατηγικής σας. Αυτό αλλάζει τα πάντα, καθώς θα καταφέρουμε ένα μεγάλο κομμάτι της επιχείρησής σας να τρέχει στον αυτόματο πιλότο. Επικοινωνήστε μαζί μας για να γνωρίσουμε τις διαδικασίες της επιχείρησής σας και να χτίσουμε μαζί μια στρατηγική που θα σας δώσει περισσότερο χρόνο για να ασχοληθείτε με αυτά που έχουν πραγματικά σημασία.
6. Αποκλειστικό περιεχόμενο
Αυτή η στρατηγική αναφέρεται στην δημιουργία αποκλειστικού περιεχομένου που δεν υπάρχει πουθενά εκεί έξω και χρησιμοποιείται για να στοχευθούν οι δυνητικοί σας πελάτες. Το περιεχόμενο μπορεί να αφορά blog, σεμινάρια, βιβλία, περιοδικά και πολλά ακόμα. Υπάρχουν περιπτώσεις επιχειρήσεων που ξεκίνησαν μέχρι και δικό τους περιοδικό για αυτό το λόγο.
Μια ακόμα καλή ιδέα η οποία γίνεται όλο και περισσότερο δημοφιλής είναι τα podcast και τα webinars. Το κλειδί για να έχετε πραγματικά καλό περιεχόμενο είναι να δίνετε πάρα πολλή αξία στους πελάτες σας μέσα από αυτό που κάνετε.
Συμπέρασμα
Το στρατηγικό marketing είναι ένα κομμάτι που πολλές μεσαίες επιχειρήσεις δυστυχώς παραμελούν. Μια ολοκληρωμένη και σωστά δομημένη στρατηγική έχει τη δύναμη να επεκτείνει δραματικά τον τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας σας. Έχουμε όλους τους τρόπους για να δημιουργήσουμε μια στρατηγική η οποία θα σας πάει στο επόμενο επίπεδο.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να βγάλουμε το πλάνο που η επιχείρησή σας χρειάζεται.