Το Influencer Marketing βήμα βήμα

Το influencer marketing παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, καθώς και στο να ανεβάσουν το engagement τους, να αυξήσουν τα leads και τις πωλήσεις τους, ενώ σε έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε ότι φέρνει αποτελέσματα στο 90% των brands που το χρησιμοποιούν. Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί influencers, κάτι που δυσκολεύει ακόμα και τα μεγαλύτερα brands στο να διαλέξουν τον κατάλληλο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να στρέφονται στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με το influencer marketing, έτσι ώστε να έχουν καλύτερα αποτελέσματα, εξασφαλίζοντας ότι έχουν τις κατάλληλες γνώσεις και τις διασυνδέσεις που χρειάζονται για να γίνει αυτό.

Πως να βρείτε το κατάλληλο για εσάς πρακτορείο που ασχολείται με influencer marketing

Screenshot 2022 08 17 174853

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι, ένα πρακτορείο influencer marketing συνεργάζεται με τα brands για να σχεδιάσουν μαζί, να τρέξουν και να βελτιστοποιήσουν καμπάνιες στα social media. Τα πρακτορεία μπορούν να διαφέρουν σε πολλά πράγματα μεταξύ τους, από το ποιος θα κάνει το σχεδιασμό και τις δημόσιες σχέσεις, μέχρι και στα εργαλεία και τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν για να βρουν τον κατάλληλο influencer για να τρέξουν την καμπάνια και να φέρουν και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα μέσα από αναφορές.

Τα πρακτορεία αναλαμβάνουν πλήρως το όλο εγχείρημα: βρίσκουν τον κατάλληλο influencer για την καμπάνια σας, διαχειρίζονται, διορθώνουν και βελτιστοποιούν το περιεχόμενο, βοηθώντας τα brands να επιτύχουν τους στόχους τους, είτε πρόκειται για leads, είτε για engagement. Τα πρακτορεία που ασχολούνται με influencer marketing βοηθούν τις επιχειρήσεις να δουν το πραγματικό δυναμικό που έχουν, εστιάζοντας τη στρατηγική τους στους influencers, στα trends και τα hashtag που θα φέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με το Statista, ο αριθμός των πρακτορείων influencer marketing έχει επταπλασιαστεί από το 2015 μέχρι το 2020, συμπεριλαμβάνοντας γραφεία που δρουν είτε τοπικά, είτε σε παγκόσμια κλίμακα. Ο ανταγωνισμός είναι οφέλιμος για όσους χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες, αλλά μπορεί παράλληλα να προκληθεί σύγχυση όσον αφορά στην επιλογή του πιο κατάλληλου συνεργάτη.

Παρακάτω θα αναλύσουμε 5 πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη πριν επιλέξετε κάποιον συνεργάτη.

Όλα ξεκινούν με μια λεπτομερή ενημέρωση

Κάθε συνεργασία ξεκινά πρώτα με ενημέρωση. Και η ενημέρωση θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και λεπτομερής. Τα brands θα απευθυνθούν στα πρακτορεία με μια γενική εικόνα του τι επιδιώκουν και του τι θέλουν να επιτύχουν. Κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να έχουν ορίσει στους στόχους τους πριν απευθυνθούν είναι: το target audience, τα ποσοστά μετατροπών, το ποσοστό click through και τις εκτιμήσεις τους όσον αφορά στην αύξηση των followers, των like κτλ. Έπειτα, το πρακτορείο θα στείλει ένα μήνυμα περιγράφοντας το πως σχεδιάζουν να διαχειριστούν την καμπάνια, έχοντας:

  • Ένα πλάνο. Ένα γενικό σκαρίφημα του τι πρόκειται να γίνει σε κάθε βήμα της καμπάνιας. Πολλές φορές θα σας παρουσιάσουν τα βήματα με ένα διάγραμμα GANTT, έτσι ώστε να έχετε κατά νου το πόσο χρονικό διάστημα θα διαρκέσει κάθε βήμα.
  • Προτεινόμενες Ιδέες. Βάσει των παραμέτρων και των στόχων σας, το πρακτορείο θα σας δώσει μερικές ιδέες για post, εικόνες, καμπάνιες, hashtag και πολλά ακόμα. Αυτό είναι κυρίως και το κομμάτι που κάνει τη διαφορά πριν συνεργαστείτε.
  • Πιθανούς influencers. Εξαρτάται από το αν το brand σας έχει επιλέξει με ποιους influencers θέλει να συνεργαστεί ή όχι. Το πρακτορείο μπορεί να προτείνει influencers με τους οποίους θα μπορούσατε να συνεργαστείτε.
  • Δείκτες απόδοσης. Μερικά πρακτορεία είναι σε θέση να εκτιμήσουν και ορισμένους δείκτες απόδοσης σύμφωνα με τους influencers που έχετε διαλέξει. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα μιας καμπάνιας μόδας, συμπεριλαμβάνοντας τις εκτιμήσεις των δεικτών απόδοσης.
Screenshot 2022 08 17 175013
  • Προηγούμενες καμπάνιες. Θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Ποια είναι η αποδοτικότητα του δυνητικού σας συνεργάτη; Με ποιον έχει συνεργαστεί στο παρελθόν; Μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις για να διαπιστώσετε την ποιότητα της εργασίας του δυνητικού σας συνεργάτη.
  • Τον τρόπο αναφοράς. Θα ήταν καλό να γνωρίζετε από πριν τον τρόπο και τον ρυθμό με τον οποίο θα λαμβάνετε feedback για το πως πάει η καμπάνια σας. Το να σας δώσουν στοιχεία μόνο στο τέλος της καμπάνιας ενέχει μεγάλο ρίσκο. Οπότε φροντίστε να μάθετε τη συχνότητα των αναφορών και κάντε μια συμφωνία από πριν για το τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Γενικότερα, η λίστα θα πρέπει να περιλαμβάνει μια γενική ιδέα του πως θα μοιάζει η συνεργασία σας, κάτι που μπορεί να διαφέρει από γραφείο σε γραφείο. Μια καλή ιδέα είναι να ζητήσετε να σας δώσουν διαφορετικά πλάνα, ανάλογα με το budget που θέλετε να διαθέσετε. Αυτό βοηθά και τις δυο μεριές στο να επιλέξουν την κατάλληλη στρατηγική, καθώς και στο να χτίσουν σχέση εμπιστοσύνης και να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Διαλέξτε συνεργάτες που να τα φέρνουν εις πέρας

Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά τα brand δεν έχουν συνήθως εικόνα της πληθώρας των επιλογών που έχουν όσον αφορά στην επιλογή συνεργατών. Υπάρχει μια ευρεία γκάμα εργασιών που πρέπει να γίνουν σε κάθε καμπάνια influencer marketing και κάθε γραφείο φροντίζει να κάνει σωστή διαχείριση ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα. Μερικά από τα άτομα που χρειάζεται μια καμπάνια είναι:

  • Οι δημιουργοί περιεχομένου
  • Οι ειδικοί στρατηγικής
  • Οι μάνατζερ
  • Οι διαχειριστές καμπάνιας
  • Οι graphic designers
  • Οι αναλυτές δεδομένων

Ανάλογα με το αν το γραφείο στο οποίο θα απευθυνθείτε χρησιμοποιεί κάποια πλατφόρμα ή όχι, μπορεί κάποιες από αυτές τις εργασίες να εκτελούνται αυτόματα. Όμως τα 3 κομμάτια στα οποία θα πρέπει να δώσετε περισσότερη σημασία είναι το δημιουργικό, το στρατηγικό και το εκτελεστικό. Για να είναι μια καμπάνια επιτυχημένη, πρέπει αυτά τα 3 κομμάτια να υλοποιηθούν άψογα ή έστω επαρκώς καλά.

Screenshot 2022 08 17 175129

Κάτι ακόμα που θα πρέπει να σκεφτείτε πριν επιλέξετε κάποιον συνεργάτη, είναι το ποιος θα είναι υπεύθυνος για το δικό σας κομμάτι. Πολλές φορές, αν δεν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος marketing σε μια εταιρεία, ο οποίος να διασφαλίζει ότι όλα τρέχουν σωστά, η ευθύνη της καμπάνιας μπορεί να ανατίθεται από εδώ και από εκεί, κάτι που επηρεάζει την τελική απόδοση της καμπάνιας.

Είναι πολύ σημαντικό για την επιχείρησή σας να έχει πάντοτε τα ηνία, ανεξαρτήτως του πόση ευθύνη έχει δώσει στο πρακτορείο. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να ορίσει έναν υπεύθυνο που θα πρέπει να κοιτάζει την απόδοση της καμπάνιας αν όχι καθημερινά, τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση. Αν συμφωνήσετε σε ένα συγκεκριμένο πλάνο αναφοράς πριν την έναρξη της καμπάνιας, τότε ο υπεύθυνος θα πρέπει απλά να βεβαιώνεται ότι όλα πηγαίνουν σύμφωνα με το πλάνο. Παρόλα αυτά, η φύση των influencer καμπανιών είναι πολύ δυναμική, κάτι που καθιστά τη συνεχή επαφή brand και πρακτορείου επικτακτική.

Βρείτε μια ομάδα που να αξιοποιεί την τεχνολογία για να βελτιστοποιεί τη διαδικασία

Το να είναι κάποιος ειδικός πάνω στο influencer marketing είναι κάτι που δε μπορείτε να διαπιστώσετε εύκολα, όμως η τεχνολογία λαμβάνει όλο και περισσότερο μέρος στην παράδοση μετρήσιμων αποτελεσμάτων και χρήσιμων πληροφοριών. Παρόλο που υπάρχουν πάρα πολλά πρακτορεία που κάνουν τα πάντα χωρίς τη χρήση τεχνολογίας, υπάρχουν άλλα τόσα που έχουν επιλέξει να επενδύσουν στην τεχνολογία, έτσι ώστε να κάνουν την εύρεση του κατάλληλου influencer, την παρακολούθηση της καμπάνιας, την αναφορά και τη γενικότερη διαχείριση ευκολότερη. Κάποια πρακτορεία έχουν αναπτύξει δικές τους λύσεις, έτσι ώστε να σας προσφέρουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς και μερικές φορές χαμηλότερη τιμολόγηση για τις υπηρεσίες τους.

Ας δούμε λίγο καλύτερα τις τεχνολογικές λύσεις που υπάρχουν εκεί έξω για το influencer marketing.

Η διαχείριση μιας καμπάνιας μπορεί να γίνει με αυτόματο τρόπο μέσα από πλατφόρμες στις οποίες προγραμματίζεται το τι θα δημοσιευθεί, σε ποιες ώρες και ημέρες, έτσι ώστε να το περιεχόμενο να βελτιστοποιηθεί. Φυσικά σε όλο αυτό θα πρέπει να υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας, αλλά αυτές οι πλατφόρμες συνήθως προσφέρουν τη δυνατότητα να δημοσιεύετε περιεχόμενο, καθώς και να αλληλεπιδράτε με τους fans σας με αυτόματο τρόπο.

Υπάρχουν πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται για την εύρεση του κατάλληλου για την επιχείρησή σας influencer. Οι επιλογές εκεί έξω είναι πραγματικά αμέτρητες. Υπάρχουν άτομα που έχουν 10 χιλιάδες ακόλουθους, αλλά και άτομα που έχουν εκατομμύρια ακόλουθων, κάτι που μπορεί να κάνει την επιλογή του κατάλληλου πολύ δύσκολη. Η επιλογή του κατάλληλου influencer θα πρέπει να γίνεται βάσει του target audience και των στόχων σας, κάτι που συνήθως βασίζεται σε ωμά δεδομένα και στατιστικά.

Επίσης, υπάρχουν λύσεις που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση κάθε καμπάνιας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να γνωρίζουν το ποιος influencer αποδίδει καλύτερα, καθώς η καμπάνια προχωρά. Η τεχνητή νοημοσύνη συλλέγει στατιστικά και μπορεί να εντοπίσει ποιος τύπος περιεχομένου αποδίδει καλύτερα βάσει μετρικών.

Όποιο γραφείο και να επιλέξετε, θα πρέπει σίγουρα να λάβετε υπόψη το αν αξιοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες, καθώς και το αν η επιχείρησή σας θα έχει πρόσβαση σε αυτήν. Κάποια πρακτορεία προσφέρουν στις επιχειρήσεις τα δικά τους dashboard, ώστε να μπορούν να εξάγουν τις δικές τους εξατομικευμένες αναφορές, κάνοντας τη ροή της εργασίας πιο ευχάριστη και ομαλή ανά τον καιρό.

Το Influencer Marketing βήμα βήμα
Το Influencer Marketing βήμα βήμα

Βεβαιωθείτε ότι είναι ειδικοί στον κλάδο τους

Μπορεί και αυτό να σας φαίνεται προφανές, αλλά θα πρέπει να θυμάστε ότι υπάρχουν πολλά γραφεία εκεί έξω που αναλαμβάνουν το influencer marketing και που ειδικεύονται σε διαφορετικά πράγματα. Αν το γραφείο που επιλέξετε εξειδικεύεται στην αναζήτηση και τη συνεργασία με τους κατάλληλους influencers, τότε η διαχείριση των social media και η βελτιστοποίηση μιας καμπάνιας να μην είναι το φόρτε του.

Συνήθως, ένα καλό πρακτορείο καταλαβαίνει το πόσο σημαντικό είναι το A/B Testing για να προωθήσει το περιεχόμενο που αποδίδει καλύτερα, καθώς η καμπάνια προχωρά. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας καμπάνιας, το γραφείο θα εξετάσει το πόσο καλά αποδίδει κάθε τύπος δημοσίευσης αναλόγως του influencer. Αν τα Reels στο Instagram εχουν καλύτερα αποτελέσματα από απλές φωτογραφίες που δημοσιεύουν micro-influencers, τότε το γραφείο θα πρέπει να το διαπιστώσει και να ενημερώσει τους influencers να επικεντρωθούν στην παραγωγή ακόμα περισσότερων Reels.

Ομως το να είναι κανείς ειδικός στα social media δεν έχει να κάνει μόνο με την αναγνώριση του περιεχομένου που αποδίδει καλύτερα. Περιλαμβάνει ακόμα τη διαμόρφωση και την τροποποίηση του περιεχομένου για διαφορετικές πλατφόρμες, καθώς και τη προώθηση των δημοσιεύσεων με χορηγούμενες διαφημίσεις από πλευράς των influencers.

Αυτό είναι και το κομμάτι στο οποίο οι δημιουργοί περιεχομένου συνεργάζονται με τους ειδικούς στρατηγικής και τους μάνατζερ, έτσι ώστε να διασφαλίσουν ότι το budget σας θα έχει τη μέγιστη δυνατή απόδοση. Μερικές φορές χρειάζεται η προώθηση του περιεχομένου με χορηγούμενες διαφημίσεις, καθώς η καμπάνια προχωρά, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι κανένας τύπος περιεχομένου δε θα πάει χαμένος. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενό σας θα φτάσει σίγουρα στο  target audience σας, βελτιώνοντας το click-through-rate και αυξάνοντας τις μετατροπές και τις πωλήσεις σας.

Screenshot 2022 08 17 175326

Κάτι ακόμα που θα πρέπει να λάβετε υπόψη είναι το κάτα πόσο αξιοποιούν τις τάσεις οι δυνητικοί σας συνεργάτες. Για παράδειγμα, τα βίντεο στο ΤikTok λειτουργούν καλύτερα για επιχειρήσεις στον τομέα της αισθητικής και έτσι θα έπρεπε κανείς να επικεντρωθεί εκεί και όχι για παράδειγμα στο Facebook.

Κάποια brands γνωρίζουν ήδη το ποιες πλατφόρμες λειτουργούν καλύτερα για αυτά, αλλά ένα σωστό γραφείο οφείλει να κάνει και αυτό την έρευνά του για να δει το ποιος τύπος περιεχομένου λειτουργεί καλύτερα και που.

Φυσικά, δε πρέπει να βάζουμε όλα μας τα αυγά στο ίδιο καλάθι. Θα πρέπει να αξιοποιείτε πολλαπλές πλατφόρμες, επενδύοντας περισσότερο σε αυτήν που αποδίδει το μέγιστο. Οι καμπάνιες με influencers είναι πολύ ευέλικτες και εξελίσσονται, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει προσεκτική μελέτη για να επωφεληθείτε με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Η ξεκάθαρη και συνεπής ενημέρωση θα πρέπει να είναι προτεραιότητα

Όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ σημαντικό να ορίσετε το κάθε πότε θα λαμβάνετε αναφορές σχετικά με τις καμπάνιες σας. Δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να λάβετε αναφορά μόνο στο τέλος της καμπάνιας. Τα πρακτορεία θα πρέπει να μοιράζονται μαζί σας πληροφορίες σε καθημερινή βάση ή έστω σε εβδομαδιαία.

Δε μπορούμε να τονίσουμε αρκετά τη σημασία των αναφορών, διότι είναι πολύ συνηθισμένο να χρηματοδοτούνται καμπάνιες, οι οποίες δε φέρουν κανένα αποτέλεσμα. Αυτό έχει συμβεί ακόμα και στα μεγαλύτερα brands, λόγω του ότι δεν είχαν ξεκάθαρη και διαρκή εικόνα των δεδομένων. Η επιχείρησή σας θα πρέπει να λαμβάνει στατιστικές αναφορές οι οποίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν:

  • Μετρικές αλληλεπίδρασης
  • Ακόλουθους που αποκτήθηκαν από την καμπάνια
  • Δυνητικές αλληλεπιδράσεις
  • Τελικές αλληλεπιδράσεις
  • Συνολικές προβολές των βίντεο (Reels, TikTok κλπ)
  • Πρόοδο της καμπάνιας
  • Το Click-Through-Rate
  • Συνολικές μετατροπές
  • Κόστος ανά αλληλεπίδραση
  • Αξία προβολής
  • Άλλα δημογραφικά όπως ηλικία, τοποθεσία και ενδιαφέροντα του κοινού

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα από dashboard που παρουσιάζει στατιστικά που ανανεώνονται καθώς η καμπάνια προχωρά.

Screenshot 2022 08 17 175444

Γιατί είναι σημαντικά όλα αυτά; Γιατί χτίζουν μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ επιχείρησης και γραφείου και βοηθούν και τα 2 μέρη να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει στατιστικών.

Το influencer marketing δεν είναι κάτι που είτε λειτουργεί για μια επιχείρηση, είτε όχι. Είναι ένα ταξίδι για κάθε επιχείρηση, στο οποίο δε θα πρέπει να κοιτάζει μεμονωμένα μια καμπάνια, αλλά να εστιάζει στο πως αποκτά και καθιερώνει το κοινό της σε βάθος χρόνου. Μια επιχείρηση μπορεί να γίνει επιτυχημένη στα social media μόνο αν δει το influencer marketing ως μια μακροχρόνια επένδυση, η οποία θα αποδώσει το μέγιστο αξιοποιώντας τις πληροφορίες που παρέχονται.

Για να εγκαθιδρύσει μια επιχείρηση την παρουσία της στα social media,  θα πρέπει να έχει διαρκή και λεπτομερή πληροφόρηση για κάθε της καμπάνια και δε θα πρέπει να συμβιβάζεται με το τι της δίνεται.

Συνοψίζοντας, το influencer marketing είναι ένα αδιάσπαστο κομμάτι του σημερινού marketing, αλλά υπάρχει ένα γνωστικό χάσμα στο κατά πόσο μπορούν τα γραφεία influencer marketing να βοηθήσουν σε αυτό. Οι επιχειρήσεις δε θα πρέπει να διαλέγουν αψήφιστα τους συνεργάτες τους.

Θα πρέπει να αναζητούν συνεργάτες που μπορούν να παρέχουν αναλυτική πληροφόρηση, καθώς και να έχουν εμπειρία και δυνατή ομάδα. Θα πρέπει οι συνεργάτες που διαλέγετε να αξιοποιούν την τεχνολογία όπου αυτό είναι δυνατόν. Θα είναι ωφέλιμο το αν το γραφείο που επιλέξετε εξειδικεύεται στη βελτιστοποίηση καμπανιών στα social media, καθώς και στην εξαγωγή αναφορών. Πρέπει να βρείτε συνεργάτες που να αποπνέουν εμπιστοσύνη και που να μπορούν να σας καθοδηγήσουν σε αυτό το ταξίδι, αποκομίζοντας όλα τα οφέλη που μπορεί να το influencer marketing να σας προσφέρει.

Πηγή: influencermarketinghub.com