fbpx

📊 Google Analytics: Ένα απίστευτο εργαλείο για την επιχείρησή σας

📊 Google Analytics: Ένα απίστευτο εργαλείο για την επιχείρησή σας

Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ότι τα πάντα είναι μετρήσιμα. Μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς τις αποδόσεις των προωθητικών μας ενεργειών, έτσι ώστε να κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις και βελτιστοποιήσεις, καθώς και να αποφασίσουμε το ποιες ενέργειες θα συνεχίσουμε και ποιες όχι.

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το υπερπολύτιμο εργαλείο που λέγεται Google Analytics.

5.13 1

Μπαίνοντας στο Google Analytics μπορούμε να δούμε μια σύνοψη όλων αυτών των μετρήσιμων στοιχείων. Μπορούμε να δούμε πόσοι χρήστες είναι αυτή τη στιγμή ενεργοί στην ιστοσελίδα, το ποιες είναι οι ώρες αιχμής ανά ημέρα, το πόσοι χρήστες επισκέφθηκαν τη σελίδα μας στο διάστημα των τελευταίων 7 ημερών, τα έσοδα, το conversion rate και πολλά ακόμα χρήσιμα στατιστικά.

5.13 2

Στην σελίδα “Σε πραγματικό χρόνο” μπορούμε να δούμε το πόσοι επισκέπτες είναι αυτή τη στιγμή μέσα στη σελίδα μας, καθώς και το σε ποιες σελίδες περιηγούνται και τα σημεία από όπου μπήκαν, δηλαδή τις πηγές.

5.13 3

Πηγαίνοντας στο υπομενού Απόκτηση → Σύνολο Επισκεψιμότητας → Κανάλια  μπορούμε να δούμε το τι κερδίζουμε ανά κανάλι διαφήμισης. Μπορούμε να δούμε, για παράδειγμα, πόσοι νέοι επισκέπτες μπήκαν από το Facebook, ποιο είναι το ποσοστό εγκατάλειψης, δηλαδή το πόσοι μπήκαν σε μια συγκεκριμένη σελίδα και βγήκαν χωρίς να κάνουν καμία ενέργεια, το πόσες σελίδες επισκέπτεται ένας χρήστης και το μέσο όρο του χρόνου που κάθεται ένας χρήστης στο κατάστημά μας.

Οι σημαντικότερες ίσως μετρικές που μας παρέχει το Google Analytics είναι το conversion rate, δηλαδή το πόσοι αγόρασαν από εμάς και φυσικά το τζίρο που δημιουργείται από κάθε κανάλι επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε.

Στην παραπάνω εικόνα, βλέπουμε ότι τα social media έφεραν στη σελίδα την τελευταία εβδομάδα περίπου 7,5 χιλιάδες άτομα, κάνοντας συνολικό τζίρο περίπου 11.500€. Πατώντας πάνω στο Social μπορούμε να δούμε αναλυτικότερα το πόσα άτομα ήρθαν από το κάθε δίκτυο, καθώς και τα επί μέρους στατιστικά στοιχεία.

5.13 4

Βλέπουμε πόσοι ήρθαν από το Facebook, πόσοι από το Instagram κλπ.

Επιστρέφοντας στην προηγούμενη σελίδα, μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και με τις υπόλοιπες πηγές, οι οποίες εν προκειμένω είναι Organic Search, Email, Direct, Referral κ.α.

Είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε τα Referral, καθώς δείχνουν όλη την κίνηση που προήλθε μέσα από άλλα sites. Μπορούμε να δούμε πόσος κόσμος ήρθε από κάθε ιστοσελίδα, καθώς και το ποιες σελίδες από αυτές μας φέρνουν πραγματικές πωλήσεις και όχι απλά traffic.

Έχει πολύ ενδιαφέρον να πάμε στο υπομενού Συμπεριφορά → Περιεχόμενο ιστοτόπου → Σελίδες προορισμού καθώς μπορούμε να δούμε το που “προσγειώνεται” ο επισκέπτης, δηλαδή το ποια είναι η σελίδα από την οποία εισέρχεται στο site μας.

5.13 5

Σε αντίθεση με τα φυσικά καταστήματα, στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο επισκέπτης δε μπαίνει από την “είσοδο” του καταστήματος, δηλαδή την αρχική σελίδα, αλλά εμφανίζεται ξαφνικά μπροστά στο ράφι.

Στην παραπάνω εικόνα παρατηρούμε ότι από τις 17.000 περιόδους σύνδεσης, μόλις οι 914 ξεκίνησαν από την αρχική σελίδα του καταστήματός μας. Πρόκειται για περίπου το 5% της κίνησης.

Τα Google Analytics είναι ένα πραγματικά εκπληκτικό εργαλείο. Προσφέρουν μια πληθώρα δεδομένων, την οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε και να εκτοξεύσετε το eshop σας σε νέα ύψη. Θεωρούμε πως πρέπει να το χρησιμοποιεί κάθε επαγγελματίας που θέλει να έχει ένα αξιοπρεπές και ποιοτικό ηλεκτρονικό κατάστημα.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν …

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Καλέστε μας στο 23510 24467