fbpx

Εισαγωγή Προϊόντων στο WooCommerce

SMILE MEDIA EISAGOGI PROIONTON STO WooCommerce 02

Το eshop σου πλέον είναι έτοιμο, έχει στηθεί το βασικό μέρος της ιστοσελίδας, όμως το κατάστημά σου δεν έχει προϊόντα. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πως μπορούμε να προσθέσουμε προϊόντα σε μια ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί το WooCommerce.

Πως ξεκινάμε

Αρχικά, για να ξεκινήσουμε θα πρέπει να συνδεθούμε ως διαχειριστές στην ιστοσελίδα μας. Για να το κάνουμε αυτό, θα πρέπει να πάμε στη σελίδα wp-admin. Το link στο πλαίσιο αναζήτησης θα πρέπει να μοιάζει κάπως έτσι: www.example.com/wp-admin

Η σελίδα που θα πρέπει να βλέπουμε είναι η παρακάτω ή μια άλλη login φόρμα:

wp admin

Στη συνέχεια, συνδεόμαστε βάζοντας το email ή το username μας και στη συνέχεια τον κωδικό του λογαριασμού μας και πατάμε σύνδεση. Έπειτα, ο browser μας εμφανίζει τον πίνακα ελέγχου (dashboard) της ιστοσελίδας μας.

wp dashboard

Στην πλαϊνή μπάρα (sidebar), πηγαίνουμε τον κέρσορα πάνω από την επιλογή προϊόντα και βλέπουμε ότι μας εμφανίζονται οι εξής επιλογές:

wp dashboard products

Όλα τα προϊόντα → Μια λίστα με όλα τα προϊόντα του καταστήματός μας. Υπάρχει η δυνατότητα αναζήτησης, η δυνατότητα φιλτραρίσματος βάσει κατηγορίας, βάσει τύπου προϊόντος και βάσει κατάστασης αποθέματος
Προσθήκη Νέου → Με αυτήν την επιλογή μπορούμε να προσθέσουμε νέα προϊόντα
Κατηγορίες → Μπορούμε να δούμε και να επεξεργαστούμε τις κατηγορίες των προϊόντων μας, καθώς και να προσθέσουμε νέες.
Ετικέτες → Ένα ακόμα σύστημα ταξινόμησης προϊόντων που χρησιμοποιεί το WooCommerce είναι η ταξινόμηση των προϊόντων βάσει ετικετών (hashtags). Σε αυτήν τη σελίδα μπορούμε να επεξεργαστούμε τις ετικέτες, αλλά φυσικά και να προσθέσουμε καινούργιες.
Ιδιότητες → Επεξεργασία επιπλέον χαρακτηριστικών που χρειαζόμαστε για τα προϊόντα μας. Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικού είναι η επιλογή μεγέθους κατά την αγορά μιας μπλούζας, για παράδειγμα Small, Medium, Large και ούτω καθεξής

Πως να προσθέσεις Κατηγορίες Προϊόντων

Για να προσθέσουμε κατηγορίες, θα πρέπει να πατήσουμε την επιλογή Κατηγορίες, η οποία φαίνεται στην παραπάνω εικόνα. Έτσι, θα δούμε την παρακάτω οθόνη, στην οποία στο αριστερό μέρος μπορούμε να προσθέσουμε μια νέα κατηγορία και στο δεξί μέρος μπορούμε να δούμε όλες τις υπάρχουσες κατηγορίες.

wp product categories

Για να προσθέσουμε μια κατηγορία:

  1. Όλα τα προϊόντα → Μια λίστα με όλα τα προϊόντα του καταστήματός μας. Υπάρχει η δυνατότητα αναζήτησης, η δυνατότητα φιλτραρίσματος βάσει κατηγορίας, βάσει τύπου προϊόντος και βάσει κατάστασης αποθέματος
  2. Προσθήκη Νέου → Με αυτήν την επιλογή μπορούμε να προσθέσουμε νέα προϊόντα
  3. Κατηγορίες → Μπορούμε να δούμε και να επεξεργαστούμε τις κατηγορίες των προϊόντων μας, καθώς και να προσθέσουμε νέες.
  4. Ετικέτες → Ένα ακόμα σύστημα ταξινόμησης προϊόντων που χρησιμοποιεί το WooCommerce είναι η ταξινόμηση των προϊόντων βάσει ετικετών (hashtags). Σε αυτήν τη σελίδα μπορούμε να επεξεργαστούμε τις ετικέτες, αλλά φυσικά και να προσθέσουμε καινούργιες.
  5. Ιδιότητες → Επεξεργασία επιπλέον χαρακτηριστικών που χρειαζόμαστε για τα προϊόντα μας. Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικού είναι η επιλογή μεγέθους κατά την αγορά μιας μπλούζας, για παράδειγμα Small, Medium, Large και ούτω καθεξής

Τελειώνοντας, πατάμε το μπλε κουμπί “Προσθήκη νέας κατηγορίας” και μπορείτε πλέον να δείτε την νέα σας κατηγορία, στο δεξί μέρος της οθόνης, εκεί που βρίσκονται οι ήδη υπάρχουσες. Έχοντας, δημιουργήσει μερικές κατηγορίες η εικόνα που θα βλέπετε θα μοιάζει κάπως έτσι. Μπορείτε να δείτε το όνομα της κατηγορίας, την περιγραφή, το slug, καθώς και τον αριθμό προϊόντων που έχει η κάθε κατηγορία.

product categories

Στην περίπτωση που θέλουμε να τροποποιήσουμε κάποια κατηγορία, τότε πηγαίνουμε τον κέρσορα πάνω από την κατηγορία την οποία θέλουμε να αλλάξουμε και πατάμε “Επεξεργασία”. Επίσης, υπάρχουν οι επιλογές “Ταχυεπεξεργασία”, “Διαγραφή”, “Προβολή” και “Ορισμός ως προκαθορισμένου” που σημαίνει ότι θα είναι η προεπιλεγμένη κατηγορία κάθε φορά που δημιουργούμε ένα προϊόν.

Πως να προσθέσεις ένα προϊόν

Στην πλαϊνή μπάρα, πηγαίνουμε τον κέρσορα στο “Προϊόντα” και στο υπο μενού πατάμε “Προσθήκη Νέου”

wp dashboard products

Η οθόνη που θα εμφανιστεί είναι η εξής:

new product

Στο πεδίο “Όνομα Προϊόντος” γράφουμε το επιθυμητό όνομα και στο ακριβώς από κάτω πεδίο γράφουμε την αναλυτική περιγραφή του προϊόντος. Στην περιγραφή, το κείμενο είναι τύπου rich text, δηλαδή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στοίχιση, κουκίδες, αριθμημένη λίστα κτλ. Συνήθως χρησιμοποιούμε την αναλυτική περιγραφή όταν θέλουμε να αναλύσουμε περαιτέρω τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Πηγαίνοντας λίγο πιο κάτω, βρίσκουμε τη σύντομη περιγραφή, η οποία και χρησιμοποιείται για να γράψουμε λίγα λόγια σχετικά με το προϊόν μας.

short description

Στο δεξί μέρος της οθόνης υπάρχει το πλαίσιο “Κατηγορίες Προϊόντων”, στο οποίο μπορούμε να τσεκάρουμε τις κατηγορίες στις οποίες ανήκει το προϊόν μας, έτσι ώστε η περιήγηση του πελάτη στο κατάστημά μας να γίνει ευκολότερη. Εδώ πέρα εμφανίζονται οι κατηγορίες που δημιουργήσαμε νωρίτερα.

Ακριβώς κάτω από το πλαίσιο των κατηγοριών, υπάρχει το πλαίσιο προσθήκης ετικετών του προϊόντος μας, όπου αντίστοιχα γράφουμε το κείμενο της ετικέτας και πατάμε “Προσθήκη”.

Πηγαίνοντας ακόμα πιο κάτω θα δούμε το πλαίσιο “Δεδομένα Προϊόντος”.

product data

Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να εισάγουμε βασικές πληροφορίες για το προϊόν μας τις οποίες θα εξηγήσουμε στη συνέχεια.

product types

Αρχικά πατώντας στο “Απλό προϊόν”, μπορούμε να επιλέξουμε τον τύπο του προϊόντος που επιθυμούμε. Βλέπουμε ότι μας δίνονται 4 διαθέσιμες κατηγορίες:

  1. Απλό Προϊόν → ένα συνηθισμένο προϊόν
  2. Ομαδοποιημένο Προϊόν → ένα σετ προϊόντων, μπορούμε να βάλουμε πολλαπλά προϊόντα. Για παράδειγμα ένα σύνθετο σαλονιού, αποτελείται από μια κονσόλα για την τηλεόραση, δυο ξεχωριστά ντουλάπια και μια ραφιέρα. Όλα αυτά είναι ξεχωριστά προϊόντα και μπορούν να ομαδοποιηθούν, έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να αγοράσει αν θέλει μόνο ένα ντουλάπι ή 2 ραφιέρες.
  3. Εξωτερικό / Θυγατρικό Προϊόν → προϊόν εξωτερικού συνεργάτη. Χρήσιμο σε περίπτωση που ασχολείστε με το affiliate marketing.
  4. Μεταβλητό Προϊόν → προϊόν, το οποίο μπορεί κανείς να το μεταβάλλει. Για παράδειγμα, σε ένα eshop με ρούχα ο χρήστης μπορεί να διαλέξει το χρώμα της μπλούζας και το μέγεθος. Η μπλούζα ως προϊόν είναι μεταβλητό.

Επιπλέον, δίπλα από τον τύπο του προϊόντος υπάρχουν 2 checkbox “Εικονικό” και “Μεταφορτώσιμο”:

  1. Εικονικό → Δεν πρόκειται για κάποιο φυσικό προϊόν, αλλά ίσως για κάποια υπηρεσία που αγοράζει ο πελάτης. Δηλαδή ο πελάτης δεν πρόκειται να λάβει κάποιο προϊόν με το ταχυδρομείο.
  2. Μεταφορτώσιμο → Πρόκειται για κάποιο αρχείο, το οποίο μπορεί ο χρήστης να κατεβάσει, είτε πρόκειται για κάποιο πρόγραμμα, είτε software, είτε απλά ένα αρχείο PDF.

Αρχικά πατώντας στο “Απλό προϊόν”, μπορούμε να επιλέξουμε τον τύπο του προϊόντος που επιθυμούμε. Βλέπουμε ότι μας δίνονται 4 διαθέσιμες κατηγορίες:

  1. Απλό Προϊόν → ένα συνηθισμένο προϊόν
  2. Ομαδοποιημένο Προϊόν → ένα σετ προϊόντων, μπορούμε να βάλουμε πολλαπλά προϊόντα. Για παράδειγμα ένα σύνθετο σαλονιού, αποτελείται από μια κονσόλα για την τηλεόραση, δυο ξεχωριστά ντουλάπια και μια ραφιέρα. Όλα αυτά είναι ξεχωριστά προϊόντα και μπορούν να ομαδοποιηθούν, έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να αγοράσει αν θέλει μόνο ένα ντουλάπι ή 2 ραφιέρες.
  3. Εξωτερικό / Θυγατρικό Προϊόν → προϊόν εξωτερικού συνεργάτη. Χρήσιμο σε περίπτωση που ασχολείστε με το affiliate marketing.
  4. Μεταβλητό Προϊόν → προϊόν, το οποίο μπορεί κανείς να το μεταβάλλει. Για παράδειγμα, σε ένα eshop με ρούχα ο χρήστης μπορεί να διαλέξει το χρώμα της μπλούζας και το μέγεθος. Η μπλούζα ως προϊόν είναι μεταβλητό.

Επιπλέον, δίπλα από τον τύπο του προϊόντος υπάρχουν 2 checkbox “Εικονικό” και “Μεταφορτώσιμο”:

  1. Εικονικό → Δεν πρόκειται για κάποιο φυσικό προϊόν, αλλά ίσως για κάποια υπηρεσία που αγοράζει ο πελάτης. Δηλαδή ο πελάτης δεν πρόκειται να λάβει κάποιο προϊόν με το ταχυδρομείο.
  2. Μεταφορτώσιμο → Πρόκειται για κάποιο αρχείο, το οποίο μπορεί ο χρήστης να κατεβάσει, είτε πρόκειται για κάποιο πρόγραμμα, είτε software, είτε απλά ένα αρχείο PDF.

Απλό Προϊόν

Γενικά

simple product

Σε ένα απλό προϊόν, μπορούμε να προσθέσουμε την κανονική του τιμή, προαιρετικά μια τιμή προσφοράς, να ορίσουμε την φορολογία του, καθώς και το ποσοστό φόρου. Πολύ σπάνια θα υπάρξει προϊόν που να μη φορολογείται, οπότε συνιστάται η χρήση των προεπιλεγμένων ρυθμίσεων, όσον αφορά στη φορολογία.

product in offer

Σε περίπτωση που ορίσετε τιμή προσφοράς σε ένα προϊόν, τότε αυτό θα εμφανίζεται στην ιστοσελίδα, όπως στην εικόνα. Υπάρχει το ταμπελάκι “ΠΡΟΣΦΟΡΑ”, καθώς και η κανονική του τιμή είναι σβησμένη και αντικαθίσταται από την τιμή προσφοράς.

Αποθήκη

apothiki

Πηγαίνοντας στην επιλογή “Αποθήκη”, μπορούμε έναν κωδικό για το προϊόν μας (SKU), να ορίσουμε το αν υπάρχει διαθέσιμο απόθεμα, καθώς και ενεργοποιώντας τη “Διαχείριση Αποθέματος” μπορούμε να ορίσουμε τα διαθέσιμα κομμάτια του προϊόντος, ώστε η σελίδα να ανανεώνει αυτόματα τα διαθέσιμα κομμάτια και όταν αυτά πωληθούν να εμφανίζει στο χρήστη “Εξαντλημένο”. Σε περίπτωση που κάποιο προϊόν μας είναι μοναδικό κομμάτι, για παράδειγμα ένας πίνακας ζωγραφικής, τότε μπορούμε να ενεργοποιήσουμε την επιλογή “Μεμονωμένη Πώληση”, έτσι ώστε να μη μπορεί να πωληθεί ξανά το προϊόν.

Αποστολή

apostoli

Πηγαίνοντας στην επιλογή “Αποστολή” μπορούμε να ορίσουμε το βάρος του προϊόντος και τις διαστάσεις του, έτσι ώστε αν υπολογίζουμε τα έξοδα αποστολής βάσει παραδείγματος χάριν του βάρους, να ξέρει ο χρήστης πόσο πρόκειται να κοστίσει.

Συνδεδεμένα Προϊόντα

syndedemena proionta

Στα συνδεδεμένα προϊόντα και πιο συγκεκριμένα στην “Αύξηση Πωλήσεων” μπορούμε να βάλουμε προτεινόμενα εναλλακτικά προϊόντα. Αν για παράδειγμα κοιτάζουμε μια οθόνη, από κάτω συνήθως οι ιστοσελίδες μας βγάζουν εναλλακτικές επιλογές. Αυτά είναι τα εναλλακτικά προϊόντα.

Στα “Προϊόντα παράλληλης πώλησης” μπορούμε να προσθέσουμε προϊόντα, τα οποία θα προτείνονται στο χρήστη σε συνδυασμό με το προϊόν που κοιτάζει.

Αν αφήσουμε αυτές τις επιλογές κενές, τότε η ιστοσελίδα θα προτείνει προϊόντα στο χρήστη με κάποιον πιο έξυπνο τρόπο.

Ιδιότητες

idiotites
product properties

Στις ιδιότητες, μπορείτε να προσθέσετε ορισμένες ιδιότητες ανάλογα με το προϊόν. Αν για παράδειγμα πρόκειται για ρούχο, μπορείτε να επιλέξετε να εμφανίζεται η επιλογή μέγεθος.

Αν θέλετε να ορίσετε περισσότερες ιδιότητες, μπορείτε να πάτε στην επιλογή “Ιδιότητες” στην πλαϊνή μπάρα και να προσθέσετε όσες επιθυμείτε.

Θα υπάρξει αναλυτικότερη επεξήγηση των ιδιοτήτων παρακάτω.

Για προχωρημένους

gia

Στην επιλογή “Για προχωρημένους” μπορείτε να ενεργοποιήσετε αν επιθυμείτε τις αξιολογήσεις για το συγκεκριμένο προϊόν.

Προσθήκη Εικόνων

product images

Για να προσθέσουμε τη βασική εικόνα του προϊόντος μας, πατάμε στην “Εικόνα Προϊόντος” το “Ορισμός της εικόνας προϊόντος” και επιλέγουμε την εικόνα που επιθυμούμε. Για να προσθέσουμε επιπλέον εικόνες στο προϊόν, πάμε στο ακριβώς από κάτω πλαίσιο “Συλλογή εικόνων προϊόντος” και επιλέγουμε κι εκεί τις εικόνες που επιθυμούμε.

Μεταφόρτωση Εικόνων

upload photo

Κατά το ανέβασμα φωτογραφιών, η οθόνη που θα εμφανιστεί είναι η παραπάνω. Αν έχουμε ήδη ανεβασμένες φωτογραφίες μπορούμε να επιλέξουμε μια από αυτές, αλλιώς μπορούμε να ανεβάσουμε νέα φωτογραφία πατώντας το “Μεταφόρτωση Αρχείων” πάνω αριστερά.

Είναι σημαντικό για κάθε φωτογραφία να ορίζουμε το εναλλακτικό κείμενο, διότι η Google το χρησιμοποιεί και μπορεί να ανεβάσει την ιστοσελίδα μας υψηλότερα στα αποτελέσματα. Το εναλλακτικό κείμενο θα πρέπει να είναι μια σύντομη και σαφής περιγραφή της εικόνας.

publish

Τελειώνοντας με την επεξεργασία του προϊόντος μας, θα πρέπει να πατήσουμε το κουμπί “Δημοσίευση”, έτσι ώστε να αποθηκευτεί.

Προσαρμογή Ιδιοτήτων

properties

Πηγαίνοντας στις ιδιότητες, η οθόνη που βλέπουμε είναι η παραπάνω. Στα αριστερά μπορούμε να προσθέσουμε μια νέα ιδιότητα και στα δεξιά μπορούμε να δούμε τις ήδη υπάρχουσες. Το πεδίο “Σύντομος Τίτλος” είναι το ίδιο με το πεδίο slug που συναντήσαμε στις κατηγορίες και πρόκειται για μεταφραστικό λάθος του WordPress.

Ρύθμιση Όρων

Ένα έξτρα χαρακτηριστικό των ιδιοτήτων είναι πως θα πρέπει για κάθε ιδιότητα να ορίσουμε τους κατάλληλους όρους. Αν για παράδειγμα χρειαζόμαστε την ιδιότητα μέγεθος, θα πρέπει να ορίσουμε τους όρους Small, Medium, Large κτλ. Έχοντας δημιουργήσει μια ιδιότητα, μπορούμε να πατήσουμε “Ρύθμιση Όρων” στη λίστα με τις ήδη υπάρχουσες ιδιότητες και να γράψουμε ό,τι λέξεις επιθυμούμε. Παρακάτω βρίσκεται  η οθόνη ρύθμισης όρων:

property words
save property

Μην ξεχνάτε να πατήσετε το κουμπί αποθήκευσης κάθε φορά που προσθέτετε έναν όρο ή γενικότερα κάθε φορά που κάνετε μια αλλαγή σε ένα προϊόν. Το κουμπί αποθήκευσης συνήθως βρίσκεται είτε τέρμα επάνω, είτε τέρμα κάτω.

Επειδή η ιδιότητα που ορίσαμε ονομάζεται “Μέγεθος” το κουμπί γράφει Προσθήκη Νέου Μεγέθους.

Οι δυνατότητες που μας δίνει το WooCommerce είναι πραγματικά απεριόριστες. Το πως θα στήσεις στο δικό σου eshop είναι πλέον στο δικό σου χέρι!

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν …

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Καλέστε μας στο 23510 24467