fbpx

Τι είναι Social Media Marketing;

Τι είναι Social Media Marketing;

Στόχος καθενός που ασχολείται με το social media marketing είναι το να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του, καθώς και να αυξήσει το brand awareness της επιχείρησής του, σύμφωνα με μια έρευνα που διεξήγαγε το HubSpot το 2021.

Ωστόσο, πολλά είναι τα brands τα οποία αντιμετωπίζουν την πρόκληση του να δημιουργήσουν ενδιαφέρον περιεχόμενο για το target audience τους. Τα social media έχουν κατακτήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα σημερινά funnels που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις. Υπάρχουν πολλά πράγματα που έχουν να προσφέρουν τα social media στην ευημερία μιας επιχείρησης. Ας αναλύσουμε παρακάτω τα πλεονεκτήματα των social media.

Τι είναι Social Media Marketing;

Το social media marketing είναι η διαδικασία δημιουργίας ενδιαφέροντος περιεχομένου για τις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, με σκοπό την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης, τη δημιουργία κοινοτήτων, τη σύναψη σχέσεων με το target audience μιας επιχείρησης και τη δημιουργία περισσότερου traffic. Καθημερινά ανακοινώνονται νέα χαρακτηριστικά σε κάθε social media, κάτι που τα καθιστά συνεχώς εξελισσόμενα.

Το social media marketing έχει κυρίως να κάνει με το να συναντήσετε και να αλληλεπιδράσετε με το target audience σας, καθώς και τους πελάτες σας στα σημεία όπου και συχνάζουν με τους φίλους τους, ώστε να έρθουν σε επαφή με το brand σας.

Παρόλο που το social media marketing είναι μια ανεκτίμητη στρατηγική που μπορεί κανείς να εφαρμόσει για την επιχείρησή του, η τακτική που θα ακολουθήσει κανείς είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα διαφέρει από social media σε social media. Όμως προτού μπούμε στα της στρατηγικής, ας εξετάσουμε κάθε social media ξεχωριστά.

Ποια είναι τα πιο δημοφιλή social media;

Facebook

image5 2

Το Facebook έχει περίπου 2 δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες παγκοσμίως και το κοινό του απαρτίζεται από ανθρώπους κάθε ηλικίας. Είναι κατάλληλο για την αύξηση του brand awareness και για διαφήμιση. Το Facebook δημιουργήθηκε το 2004 και έχει κατακτήσει την πρωτιά στις B2C επιχειρήσεις, προσφέροντας εξελιγμένα διαφημιστικά εργαλεία, καθώς και ευκαιρίες οργανικής προώθησης.

TikTok

image3 2

Το TikTok έχει 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και παρόλο που έχει κοινό όλων των ηλικιών, απευθύνεται κυρίως στους Gen Z και τους Millennials. Χρησιμοποιείται τόσο από B2B επιχειρήσεις, όσο και από B2C. Είναι κατάλληλο για περιεχόμενο σύντομης διάρκειας, για brand awareness και για τη χρήση στρατηγικών που αξιοποιούν το user generated content. Η πλατφόρμα γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη το 2020 και φαίνεται πως ήρθε για να μείνει. Είναι μια από τις κορυφαίες πλέον πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να χτίσει κανείς μια κοινότητα, ενώ οι μαρκετίστες την κατατάσσουν αμέσως μετά το YouTube.

Instagram

image2 2

Το Instagram έχει και αυτό 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες και το κοινό του αποτελείται κυρίως από Millennials. Είναι κατάλληλο για B2C επιχειρήσεις, καθώς και για το διαμοιρασμό οπτικού περιεχομένου υψηλής ποιότητας και βίντεο και για διαφήμιση.

Παρόλο που το Instagram δημιουργήθηκε πριν 12 χρόνια, η πλατφόρμα κατάφερε να κατακτήσει ολόκληρο τον κόσμο. Όταν πρόκειται κανείς να δημοσιεύσει εικόνες υψηλής αισθητικής, τότε το Instagram είναι το ιδανικό σημείο για να το κάνει. Η πλατφόρμα πλέον έχει παρουσιάσει και εργαλεία που είναι κατάλληλα για ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι χρήστες μπορούν να ανακαλύψουν νέα brands, να περιηγηθούν στα προϊόντα, καθώς και να πραγματοποιήσουν αγορές χωρίς καν να χρειαστεί να εγκαταλείψουν την εφαρμογή, κάτι που καθιστά το Instagram ένα απόλυτα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων.

Twitter

image6 2

Το Twitter ανέρχεται στα 211 εκατομμύρια ημερήσιους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και το κοινό του αποτελείται κυρίως από millennials. Είναι κατάλληλο για B2B και B2C επιχειρήσεις και χρησιμοποιείται κυρίως για δημόσιες σχέσεις, εξυπηρέτηση πελατών και δημιουργία κοινοτήτων.

Το Instagram επικεντρώνεται στο οπτικό υλικό, ενώ το Twitter εστιάζει στο κείμενο και τον γραπτό λόγο. Τα τελευταία χρόνια το Twitter έχει άρει τον περιορισμό των 140 χαρακτήρων στο κείμενο των δημοσιεύσεων και τείνει πλέον να δίνει περισσότερη ελευθερία.

LinkedIn

image4 2

Το LinkedIn ανέρχεται στα 774 εκατομμύρια ενεργών χρηστών παγκοσμίως και απευθύνεται στις εργαζόμενες ηλικιακές ομάδες. Είναι κατάλληλο για το χτίσιμο των B2B σχέσεων, την επιχειρηματική ανάπτυξη.

Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει το LinkedIn ως τον business ξάδελφο του Facebook. Είναι ίσως η μόνη πλατφόρμα που το κοινό της είναι τελείως ξεκάθαρο: απευθύνεται σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να δικτυωθούν και να ανακαλύψουν νέες ευκαιρίες.

YouTube

image7 2

Το YouTube έχει 315 εκατομμύρια ημερήσιους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως. Το χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο οι millennials, αλλά απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Χρησιμοποιείται τόσο από B2C επιχειρήσεις, όσο και από B2B. Είναι κατάλληλο για την αύξηση του brand awareness, διασκεδαστικό και evergreen περιεχόμενο, καθώς και για βίντεο how to.

Σύμφωνα με το HootSuite, το YouTube είναι το δεύτερο site παγκοσμίως με τις περισσότερες επισκέψεις. Επίσης, οι μαρκετίστες υποστηρίζουν ότι είναι η καλύτερη πλατφόρμα που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς για τη δημιουργία μιας κοινότητας. Ακόμα, λόγω της φύσης του και του πιο μακροσκελούς του περιεχομένου, οι χρήστες τείνουν να κάθονται περισσότερο στην πλατφόρμα, καθιστώντας την το ιδανικό μέρος για εκπαιδευτικό υλικό.

Snapchat

image8 1

Το Snapchat έχει 306 εκατομμύρια ημερήσιους χρήστες ανά τον κόσμο και απευθύνεται κυρίως στους Gen Z. Είναι κατάλληλο για B2C επιχειρήσεις και για την αύξηση του brand awareness και διαφημιστικούς σκοπούς.

Όταν η πλατφόρμα άνοιξε για πρώτη φορά το 2011, ήταν η κορυφαία εφαρμογή για εφήμερο περιεχόμενο. Ήταν το πρώτο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο καθιέρωσε αυτό που όλοι σήμερα γνωρίζουμε πλέον ως Stories.

Η πλατφόρμα έφτασε στο απόγειό της το 2015 και μέχρι σήμερα παραμένει μία από τις πιο στιβαρές και ισχυρές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Παρόλο που πολλά social media μετά από αυτό εισήγαγαν τα Stories, το Snapchat εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές ανάμεσα στους νέους.

Pinterest

image9 1

Το Pinterest αριθμεί 444 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και απευθύνεται κυρίως σε millennials, ενώ παράλληλα χρησιμοποιείται από μια ευρεία γκάμα ηλικιακών ομάδων. Είναι κατάλληλο για B2C επιχειρήσεις και χρησιμοποιείται για διαφήμιση με οπτικό υλικό, αλλά και για να λάβει κανείς έμπνευση και ιδέες.

Φανταστείτε το Pinterest ως το μέρος, στο οποίο μπορεί κανείς να βρει ιδέες για οτιδήποτε. Το 85% των χρηστών του αναφέρει ότι είναι το πρώτο μέρος στο οποίο ανατρέχει όταν πρόκειται να ξεκινήσει κάποιο νέο project. Επίσης, το 80% των χρηστών υποστηρίζουν ότι ανακαλύπτουν συνεχώς νέα brand και προϊόντα στην πλατφόρμα. Οπότε το Pinterest δεν είναι μόνο καλό για να αφηγηθεί μια επιχείρηση την ιστορία της, αλλά είναι και ένα καλό μέσο ανακάλυψης προϊόντων, υπηρεσιών και brands.

Clubhouse

image1 2

Το Clubhouse έχει περίπου 10 εκατομμύρια ενεργούς εβδομαδιαίους χρήστες παγκοσμίως και απευθύνεται κυρίως στους millennials. Είναι κατάλληλο για B2B και B2C επιχειρήσεις, καθώς και για διαφημίσεις με οπτικό περιεχόμενο και για έμπνευση. Το Clubhouse είχε μπει δυναμικά στο χώρο των social media πίσω στο 2020. Ήταν η μόνη πλατφόρμα, η οποία ευνοούσε τη συζήτηση των ατόμων μεταξύ τους σε πραγματικό χρόνο, με σκοπό τη δημιουργία κοινοτήτων.

Η φήμη της πλατφόρμας διαδόθηκε πάρα πολύ γρήγορα όταν αυτή βρισκόταν στη φάση του beta testing και όταν κανείς μπορούσε να γίνει μέλος μόνο όταν κάποιος του έστελνε πρόσκληση. Σήμερα, μπορεί να εγγραφεί οποιοσδήποτε το επιθυμεί και η εφαρμογή είναι διαθέσιμη τόσο για Android, όσο και για iOS. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει η εν λόγω εφαρμογή είναι ότι προωθεί το ηχητικό περιεχόμενο, το οποίο έχει γνωρίσει ιδιαίτερη δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια.

Και τώρα που έχουμε αναλύσει τα βασικά σημεία των κυριότερων social media, ήρθε η ώρα να εξετάσουμε το πως μπορούν τα social media να ωφελήσουν την επιχείρησή σας.

Πλεονεκτήματα του Social Media Marketing

Για να εξετάσουμε το πόσο σημαντικά είναι τα social media, θα πρέπει να υιοθετήσουμε την οπτική του τελικού χρήστη.

Καθώς σκρολάρει κανείς στο feed της αρχικής του σελίδας, θα παρατηρήσει ότι του εμφανίζονται post και φωτογραφίες από brands που του αρέσουν. Θα παρατηρήσει ότι βλέπει δημοσιεύσεις που του αρέσουν και μέσα σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και το περιεχόμενο που ανεβάζουν οι διάφορες επιχειρήσεις.

Το περιεχόμενο που ανεβάζουν οι επιχειρήσεις έχει το ίδιο ύφος, τα ίδια χρώματα και γενικά υπάρχει μια ομοιομορφία, ώστε να προσδίδεται ο επαγγελματικός χαρακτήρας που αρμόζει. Αυτό εξασφαλίζει ότι το προφίλ μιας επιχείρησης θα είναι πιο οργανωμένο και οπτικά πιο ελκυστικό όταν το επισκέπτεται κάποιος που του αρέσει το περιεχόμενο που δημοσιεύει.

Πέραν από τα παραπάνω, υπάρχουν πολύ βαθύτεροι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει κανείς να επιστρατεύσει το social media marketing. Ας δούμε τα οφέλη παρακάτω:

1. Αυξάνουν το brand awareness

Λόγω του γεγονότος ότι τα social media απαρτίζονται από ένα τεράστιο αριθμό ανθρώπων, είναι πολύ δύσκολο κάποιος να ξεχωρίσει και να κάνει το περιεχόμενό του να φτάσει στις οθόνες χιλιάδων ή ακόμα και εκατομμυρίων χρηστών.

Παρόλα αυτά, τα social media έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στην ενίσχυση του brand awareness με το να αυξάνουν το engagement. Με τον όρο engagement εννοούμε τις αλληλεπιδράσεις που έχει συγκεντρώσει μια δημοσίευση με οποιαδήποτε μορφή, είτε είναι likes, είτε είναι σχόλια, είτε κοινοποιήσεις, αποθηκεύσεις ή οποιαδήποτε άλλη μορφή engagement υποστηρίζεται από την εκάστοτε πλατφόρμα.

Επίσης, το brand awareness ενισχύεται με έναν ακόμα τρόπο: με την ανακατεύθυνση του κοινού της σελίδας σας απευθείας στο site σας. Αυτό γίνεται με την κοινοποίηση συνδέσμων προς την ιστοσελίδα σας.

2. Αυξάνουν τα leads και ενισχύουν τις μετατροπές

Η προώθηση και η κοινοποίηση των προϊόντων σας στα social media είναι ένας απλός τρόπος για να βελτιώσετε την απόκτηση νέων leads, το ποσοστό μετατροπών, καθώς και να αυξήσετε τις πωλήσεις, διότι αυτό που στην ουσία κάνετε είναι το να προσαρμόζετε τις δημοσιεύσεις σας για τους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν ήδη επιλέξει να αλληλεπιδράσουν μαζί σας, κάνοντάς σας follow.

Ας δούμε μερικούς τρόπους για να αυξήσετε τα leads που προέρχονται από τα social media:

  • Μπορείτε να δημιουργήσετε διαγωνισμούς στους οποίους μπορεί να συμμετάσχει ο καθένας μέσα από το δικό του προφίλ.
  • Παραθέστε συνδέσμους προς τα προϊόντα, τις προσφορές και τη σελίδα σας μέσα στο bio του προφίλ σας.
  • Δημιουργήστε live videos ώστε να προβείτε σε ανακοινώσεις σχετικά με τα προϊόντα σας, καθώς και για να πείτε σημαντικά νέα που μπορεί να αφορούν εσάς ή τους πελάτες σας, νέα που θα είναι συναρπαστικά τόσο για εσάς, όσο και για όσους σας ακολουθούν.
  • Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημιστικές καμπάνιες σε ένα ή περισσότερα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε.
  • Πουλήστε τα προϊόντα μέσα από το προφίλ σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Facebook Shop Section και τη λειτουργία Shopping του Instagram, ώστε να μπορούν οι ακόλουθοί σας να αγοράζουν προϊόντα μέσα από το προφίλ σας, να εξερευνήσουν διάφορα προϊόντα, να δουν τις τιμές, τα μεγέθη, το υλικό και πολλά ακόμα χωρίς να εγκαταλείψουν την εκάστοτε πλατφόρμα. Οι χρήστες θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν αγορές μέσα από την πλατφόρμα και το ασφαλές περιβάλλον που αυτή προσφέρει.

3. Υποστηρίζουν τη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες σας

Με το να συνδεθείτε και να αλληλεπιδράσετε με τους followers που έχετε συγκεντρώσει στα social media, θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των πελατών σας και της επιχείρησής σας. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να αλληλεπιδράτε με το κοινό σας μέσα από τις δημοσιεύσεις σας με το να απαντάτε στις ερωτήσεις και τα σχόλια που σας κάνουν, με σκοπό να παρέχετε τη βοήθεια που χρειάζονται.

Μπορείτε, επίσης, να κάνετε ερωτήσεις σχετικά με τα προϊόντα σας, αναφορικά με τα pain points, καθώς και να δημιουργήσετε giveaways, ώστε να μπορέσετε να κάνετε το κοινό σας να αισθανθεί πιο οικεία και να σας εμπιστευτεί, ανταποδίδοντας την εμπιστοσύνη και την υποστήριξη που σας δείχνουν.

4. Μαθαίνετε από τους ανταγωνιστές σας

Τα social media είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους που έχετε στη διάθεσή σας, ώστε να παρατηρείτε το τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας – είτε αυτό έχει να κάνει με τις τακτικές και τη στρατηγική που ακολουθούν στα social media, είτε έχει να κάνει με τα προϊόντα που προωθούν, τις καμπάνιες που διοργανώνουν, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τους followers τους.

Τα social media σας δίνουν την ευκαιρία να ερευνήσετε το τι είναι αυτό τελικά που λειτουργεί ή όχι για τους ανταγωνιστές σας, δίνοντάς σας έτσι την επιλογή του αν θέλετε να αλλάξετε την προσέγγιση που έχετε υιοθετήσει ως επιχείρηση.

Επίσης, με το να παρακολουθείτε το τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας θα είστε σε θέση να εξασφαλίσετε ότι η τακτική marketing που ακολουθείτε είναι πραγματικά μοναδική και ότι σας κάνει να ξεχωρίζετε από τη μάζα.

Και φτάνοντας σε αυτό το σημείο, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε ως επιχείρηση. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε, ώστε να εξασφαλίσετε ότι το πλάνο σας είναι αρκετά στιβαρό και ότι μπορεί να επηρεάσει θετικά την κατάσταση της επιχείρησής σας.

Πως να δημιουργήσετε τη δική σας στρατηγική Social Media Marketing

  1. Γνωρίστε τα buyer personas των πελατών σας και το κοινό που έχετε
  2. Καθορίστε τις πλατφόρμες social media, στις οποίες θέλετε να ενεργήσετε
  3. Ορίστε τις πιο σημαντικές μετρικές που θέλετε να παρακολουθείτε
  4. Γνωρίστε τους ανταγωνιστές σας
  5. Δημιουργήστε πρωτότυπο και ελκυστικό περιεχόμενο
  6. Οργανώστε το πρόγραμμα των δημοσιεύσεών σας

Μπορεί τα social media αν εξελίσσονται συνεχώς, όμως τα πιο βασικά σημεία που πρέπει να προσέξετε για να επιτύχετε παραμένουν τα ίδια. Ουσιαστικά, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα ίδια βήματα που θα ακολουθούσατε αν φτιάχνατε μια γενική στρατηγική marketing, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να την εξειδικεύσετε σε ένα μόνο κανάλι επικοινωνίας.

Ας δούμε όλα τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε για να ξεκινήσετε να ατα εφαρμόζετε στη δική σας επιχείρηση.

Βήμα #1: Γνωρίστε τα buyer personas των πελατών σας, καθώς και το κοινό που έχετε

Το πρώτο βήμα που πρέπει να εκτελέσετε για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική είναι το να ορίσετε τα buyer personas και το κοινό στα οποίο θέλετε να στοχεύσετε, ώστε να μπορέσετε να εστιάσετε στις επί μέρους ανάγκες τους.

Για να το κάνετε αυτό, αναλογιστείτε το σε ποιους ανθρώπους θέλετε να απευθυνθείτε και για ποιο λόγο, καθώς και το πως θα μπορούσατε να ομαδοποιήσετε με κάποιο τρόπο αυτούς τους ανθρώπους. Για παράδειγμα, αν η εταιρεία σας πουλάει κολάν και αθλητικό εξοπλισμό, τότε ένα target audience στο οποίο ενδεχομένως να επιθυμούσατε να στοχεύσετε είναι οι millennials, στους οποίους αρέσει να φορούν πιο αθλητικά ρούχα και που έχουν υιοθετήσει το στυλ ντυσίματος που συχνά αναφέρεται ως athleisure.

Έχοντας αναλογιστεί τη μερίδα ανθρώπων στην οποία θέλετε να απευθυνθείτε, θα είστε σε θέση να καθορίσετε το τι περιεχόμενο θα ελκύσει κάθε ομάδα, καθώς και τον τύπο του κοινό και των followers που θέλετε να αποκτήσετε. Επίσης, θα μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει πραγματικά τους followers σας.

Βήμα #2: Καθορίστε τις πλατφόρμες social media, στις οποίες θέλετε να ενεργήσετε

Το να καθορίσετε το ποιες πλατφόρμες θα χρησιμοποιήσετε για τη στρατηγική σας είναι πολύ σημαντικό.

Δεν υπάρχει απαραίτητα σωστή ή λάθος απάντηση όσον αφορά στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης που πρέπει να χρησιμοποιήσει η εταιρεία σας, αλλά η ουσία βρίσκεται στις ανάγκες του target audience σας, καθώς και το που τείνει να περνά τον ελεύθερο του χρόνο.

Ο Andrew Delaney, ο οποίος είναι marketing manager στο HubSpot υποστηρίζει: “Είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεσαι εκεί που συχνάζουν οι πιθανοί πελάτες σου σήμερα, καθώς και εκεί που ενδεχομένως να συχνάζουν αύριο. Είναι προτιμότερο να είσαι μπροστά από το να παραμένεις πίσω”.

Για παράδειγμα, αν πρόκειται να στοχεύσετε στο κοινό που αγαπά το athleisure στυλ, τότε θα πρέπει να επικεντρώσετε την προσπάθειά σας στο Instagram, διότι είναι η πλατφόρμα στην οποία συχνάζει η μεγαλύτερη μερίδα των millennials.

Η Stephanie Morgan, η οποία είναι CEO της Social Lock υποστηρίζει: “Σκεφτείτε τη συμπεριφορά και τα μέρη στα οποία συχνάζουν. Αν είναι το TikTok, τότε θα πρέπει να βρίσκεστε ήδη εκεί. Μην σπαταλάτε το χρόνο σας σε πλατφόρμες, στις οποίες οι ιδανικοί σας πελάτες δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοί”.

Βήμα #3: Ορίστε τις πιο σημαντικές μετρικές που θέλετε να παρακολουθείτε

Ανεξαρτήτως του στόχου και του κλάδου σας, η στρατηγική που θα ακολουθήσετε στα social media θα πρέπει πάντοτε να επικεντρώνεται στα δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάσετε στις μετρικές και στατιστικά, τα οποία έχουν πραγματική σημασία για την επιχείρησή σας. Αντί να αναλύετε μετρικές που δεν εξυπηρετούν τους στόχους σας, εστιάστε στο πως μπορείτε να λάβετε καλύτερες αποφάσεις σύμφωνα με τα δεδομένα που έχετε.

Όμως ποιες είναι οι μετρικές στις οποίες αναφερόμαστε;

  • Reach → το reach μιας δημοσίευσης είναι ο αριθμός των μοναδικών χρηστών, οι οποίοι είδαν το post σας. Πόσοι είναι πραγματικά οι άνθρωποι που βλέπουν τις δημοσιεύσεις σας;
  • Clicks → είναι ο συνολικός αριθμός των κλικ που έχει συγκεντρώσει το περιεχόμενό σας. Η καταγραφή και η παρακολούθηση των κλικ είναι ιδιαίτερης σημασίας στις διαφημιστικές καμπάνιες, διότι με αυτόν τον τρόπο θα είστε σε θέση να καταλάβετε το τι είναι αυτό που κεντρίζει την περιέργεια και που ωθεί τους ανθρώπους στο να προβούν σε αγορές.
  • Engagement → είναι ο συνολικός αριθμός των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων δια τον αριθμό των impressions. Αυτή η μετρική θα σας βοηθήσει να καταλάβετε το πώς αντιλαμβάνεται το κοινό σας αυτά που δημοσιεύετε, καθώς και το κατά πόσο επιθυμεί να αλληλεπιδράσει.
  • Αποδοτικότητα hashtag → ποια hashtag χρησιμοποιείτε πιο συχνά; Ποια hashtag σχετίζονται περισσότερο με το brand σας; Έχοντας τις απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα, θα είστε σε θέση να καθορίσετε τον τύπο του περιεχομένου που θα δημοσιεύσετε στο μέλλον.
  • Οργανικά και πληρωμένα likes → πέραν από την βασική μετρική των likes, τα περισσότερα social media θα σας δίνουν πληροφορίες σχετικά με την προέλευση των like που έχετε συγκεντρώσει. Δεδομένου ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να ανεβάσει κανείς το engagement που συγκεντρώνει με οργανικό τρόπο, πολλά brands στρέφονται στις διαφημίσεις επί πληρωμή. Έχοντας αυτές τις πληροφορίες στα χέρια σας, θα σας βοηθήσουν να ορίσετε το που πρόκειται να επενδύσετε το budget σας, καθώς και το ποιους τύπους διαφημίσεων πρέπει να προτιμήσετε.

Βήμα #4: Γνωρίστε τους ανταγωνιστές σας

Η ανάλυση του ανταγωνισμού θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τις κινήσεις των υπολοίπων επιχειρήσεων, καθώς και το τι λειτουργεί καλύτερα για αυτές και τι όχι. Θα μπορείτε να σχηματίσετε μια εικόνα για τις προσδοκίες που υπάρχουν στον κλάδο σας, κάτι που θα σας βοηθήσει να θέσετε από μόνοι σας στόχους για τη στρατηγική social media marketing που θα ακολουθήσετε.

Επίσης, θα μπορέσετε να εντοπίσετε και ευκαιρίες που υπάρχουν.

Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος από τους ανταγωνιστές σας να έχει κερδίσει το παιχνίδι στο Facebook, ενώ να μην έχει προσπαθήσει ιδιαίτερα στο Instagram. Ίσως να θέλετε να εστιάσετε στα κοινωνικά δίκτυα, στα οποία ο ανταγωνισμός είναι χαμηλότερος, δεδομένου ότι θα είναι πιο δύσκολο να ελκύσετε αυτούς που έχουν ήδη επιλέξει κάποιον ανταγωνιστή σας.

Βήμα #5: Δημιουργήστε πρωτότυπο και ελκυστικό περιεχόμενο

Τα social media πλέον έχουν δισεκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο, κάτι που σημαίνει πως έστω και λίγοι από τους followers που έχετε ή από όσους μπαίνουν στο προφίλ σας ότι έχουν δει το περιεχόμενο που ανεβάζει κάποιος από τους ανταγωνιστές σας ή κάποιας άλλης επιχείρησης στον κλάδο.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει το περιεχόμενο που να δημοσιεύετε να είναι όσο πιο ελκυστικό γίνεται και να ξεχωρίζει από τη μάζα. Πρέπει οι χρήστες στους οποίους εμφανίζεται το περιεχόμενό σας να έχουν ένα λόγο για να σας κάνουν follow και να αλληλεπιδράσουν με το brand σας.

Όμως δεν είστε σίγουροι για το τι θεωρείται ελκυστικό; Η Stephanie Morgan έχει και πάλι μια απάντηση:

“Η νούμερο ένα συμβουλή που δίνω στα brands σχετικά με την ελκυστικότητα του περιεχομένου στα social media είναι το να διενεργήσουν μια έρευνα αγοράς πρώτα, διότι το τι θεωρείται ελκυστικό εξαρτάται από το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Όταν γνωρίζετε το ποιο είναι το κοινό σας, καθώς και το ποια είναι τα ενδιαφέροντά του, τότε θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε περιεχόμενο που πραγματικά του κεντρίζει το ενδιαφέρον και που σχετίζεται με όσα το απασχολεί”.

Για να γίνετε πιο δημιουργικοί, αναλογιστείτε το περιεχόμενο που μοιράζονται οι ανταγωνιστές σας, καθώς και το πως μπορείτε εσείς να προμοτάρετε το brand σας με μοναδικό τρόπο. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι αξιοποιείτε πλήρως όλα τα πλεονεκτήματα που σας προσφέρει η εκάστοτε πλατφόρμα.

Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε live βίντεο στο Facebook με σκοπό να μοιραστείτε τα τελευταία νέα σχετικά με ένα προϊόν ή για να κάνετε κάποιο giveaway.

Μπορείτε, ακόμα, να αξιοποιήσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας για να δημιουργήσετε περιεχόμενο. Για να το κάνετε αυτό, κοινοποιήστε το περιεχόμενο που έχουν ανεβάσει και παροτρύνετέ τους να χρησιμοποιήσουν κάποιο hashtag στις φωτογραφίες και το περιεχόμενο που θα μοιραστούν.

Επίσης, αξιοποιήστε τα διάφορα trends που βγαίνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα trends που βγαίνουν καθημερινά είναι πάρα πολλά, ιδιαίτερα σε πλατφόρμες σύντομου περιεχομένου όπως το TikTok. Μη φοβάστε να συμμετάσχετε κι εσείς, αλλά φροντίστε ότι πηγαίνετε συνειδητά να προωθήσετε την επιχείρησή σας.

Η Stephanie Morgan υποστηρίζει: “Αν κάποιο trend έχει ξεκινήσει εδώ και τρεις εβδομάδες, τότε είναι ίσως λίγο αργά για να συμμετάσχετε. Το να συμμετάσχετε στα trends όσο νωρίτερα γίνεται θα ωφελήσει το brand σας με πολλούς τρόπους, ενώ παράλληλα δεν θα θεωρηθεί ότι κάνετε κάτι παρωχημένο και μη αυθεντικό ή ότι  προσπαθείτε υπερβολικά”.

Βήμα #6: Οργανώστε το πρόγραμμα των δημοσιεύσεών σας

Ένας από τους πιο σίγουρους τρόπους για να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας θα δημοσιεύεται όπως εσείς έχετε ορίσει είναι με το να χρησιμοποιήσετε κάποιο εργαλείο για social media management. Αυτού του είδους τα εργαλεία σας βοηθούν να γράψετε περιγραφές, να ετοιμάσετε εικόνες και βίντεο, καθώς και το να προγραμματίσετε το πότε θα δημοσιευθούν τα post που επιθυμείτε. Επίσης, τα εργαλεία αυτά δημοσιεύουν αυτόματα το περιεχόμενό σας και παρακολουθούν για εσάς τις αλληλεπιδράσεις και το συνολικό engagement. Χρησιμοποιώντας τέτοια εργαλεία θα εξοικονομήσετε χρόνο, τον οποίο θα μπορείτε να αξιοποιήσετε για πιο σημαντικά πράγματα.

Πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύω στα social media;

Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Ως γενικότερο κανόνα, να έχετε στο μυαλό σας ότι θα πρέπει να δημοσιεύετε όταν έχετε ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει κάποιος λόγος για να δημοσιεύσετε κάτι. Αυτός είναι ένας τρόπος, ώστε να βρείτε την ισορροπία στο πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύετε.

Η Stephanie Morgan υποστηρίζει πως ένα από τα συχνότερα λάθη που αντιμετωπίζει είναι ότι βλέπει πολλά brands να εστιάζουν στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα.

“Πιστεύουν ότι πρέπει να δημοσιεύουν κάθε μέρα και έτσι πιέζονται να δημιουργήσουν περιεχόμενο, ώστε να γεμίσουν το ημερολόγιο. Οι πιθανότητες μας λένε ότι δεν πρόκειται να είναι χρήσιμα το καθένα από αυτά τα post. Στην ουσία το περιεχόμενο που δημιουργείται είναι περιττό”.

Αυτό που προτείνει η Morgan είναι να μειώσουμε την ποσότητα του περιεχομένου και να εστιάσουμε στην ποιότητα. Επίσης υποστηρίζει ότι είναι καλύτερο να ποστάρουμε δύο με τρεις φορές την εβδομάδα έχοντας στην κατοχή μας περιεχόμενο υψηλής αξίας, από το να δημοσιεύουμε επτά ημέρες την εβδομάδα εκ των οποίων μόνο μία ή δύο δημοσιεύσεις είναι πραγματικής ουσίας.

Υπάρχουν πολλές μελέτες και πηγές στις οποίες μπορείτε να ανατρέξετε για να δείτε το πόσες φορές πρέπει να δημοσιεύετε ανάλογα με τον κλάδο σας. Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική, οπότε θα πρέπει να βρείτε κι από μόνοι σας το τι είναι αυτό που λειτουργεί καλύτερα στο κοινό σας.

Στη συνέχεια, μπορείτε να ξεκινήσετε να πειραματίζεστε με περισσότερα ή λιγότερα posts, καθώς και με άλλους παράγοντες όπως την ώρα της ημέρας που δημοσιεύετε, ώστε να μπορέσετε να βρείτε τη φόρμουλα που θα σας δίνει τα υψηλότερα ποσοστά engagement.

Πως να αναλύσετε τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας στο Social Media Marketing

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα αναφορικά με το social media marketing είναι το να μπορείτε να διασφαλίσετε ότι οι προσπάθειές σας αποφέρουν τα αποτελέσματα που θέλετε, ώστε να εκπληρώσετε τους στόχους σας. Για να τα κάνετε αυτό, θα πρέπει να παρακολουθείτε καθετί που δημοσιεύετε, σε κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Δώστε ιδιαίτερη βάση στις μετρικές που σας παρέχει η εκάστοτε πλατφόρμα.

Μετρικές των social media

Οι μετρικές των social media αφορούν δεδομένα που σχετίζονται με το κατά πόσο είναι επιτυχημένα τα post που δημοσιεύετε, καθώς και το ποιος είναι ο  αντίκτυπος στους πελάτες και το κοινό σας ανά τις πλατφόρμες. Οι μετρικές μπορεί να αφορούν τα επίπεδα του engagement, τα likes, τα follows, τις κοινοποιήσεις, καθώς και άλλες αλληλεπιδράσεις που υποστηρίζονται σε κάθε πλατφόρμα.

Ας εξετάσουμε τις 10 πιο σημαντικές μετρικές που θα πρέπει να παρακολουθείτε:

  • Engagement: περιλαμβάνει τα κλικ, τα σχόλια, τα likes και τις απαντήσεις σε κάθε σας post στα social media. Κάθε πλατφόρμα μπορεί να περιλαμβάνει και ιδιαίτερες μετρικές engagement, όπως οι αποθηκεύσεις στο Instagram και το καρφίτσωμα στο Pinterest.
  • Reach: είναι ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν δει περιεχόμενο που σχετίζεται με τη σελίδα σας.
  • Followers: αφορά τον αριθμό των ατόμων που έχουν πατήσει το κουμπί follow, ώστε να βλέπουν τακτικά το περιεχόμενο που δημοσιεύετε.
  • Impressions: είναι ο αριθμός των φορών που έχει εμφανιστεί το post σας στους χρήστες, είτε αυτοί έχουν κάνει κλικ, είτε όχι. Δηλαδή συμπεριλαμβάνει και τις εμφανίσεις του post σας στο feed κάποιου, ο οποίος δεν κάνει κλικ.
  • Προβολές βίντεο: πρόκειται για τον αριθμό των προβολών που λαμβάνει ένα βίντεο σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το YouTube, το Instagram και άλλες.
  • Επισκέψεις στο προφίλ: είναι ο αριθμός των ατόμων που έχουν ανοίξει το προφίλ σας.
  • Αναφορές: πρόκειται για τις φορές που το όνομα της σελίδας σας έχει αναφερθεί σε άλλες δημοσιεύσεις που έχει πραγματοποιήσει το κοινό.
  • Tags: είναι ο αριθμός των φορών που κάποιος σας έχει προσθέσει σε κάποιο post ή σε κάποιο hashtag.
  • Αναδημοσιεύσεις: αφορά τις φορές που κάποιος δημοσιεύει στο προσωπικό του προφίλ περιεχόμενο που έχετε ανεβάσει.
  • Κοινοποιήσεις: μετρά τις φορές που κάποιος έχει μοιραστεί κάποιο κομμάτι περιεχομένου με τους φίλους του.

Μπορείτε να επηρεάσετε τις παραπάνω μετρικές, να αυξήσετε τον αριθμό των ακολούθων σας και να βελτιώσετε το συνολικό engagement που συγκεντρώνει το προφίλ σας, χρησιμοποιώντας τις ίδιες τακτικές που θα αξιοποιούσατε για να φέρετε περισσότερα leads και να ενισχύσετε τις μετατροπές.

Η Stephanie Morgan υποστηρίζει ότι οι μετρικές στις οποίες εστιάζει κανείς, εξαρτώνται και από την εποχή και τη φάση στην οποία βρίσκεται:

  • Αν μόλις έχετε ξεκινήσει, τότε εστιάστε στο να φέρετε νέους ανθρώπους και να χτίσετε το brand awareness. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στο reach, τα impressions και την αύξηση του κοινού.
  • Αν θέλετε να επεκταθείτε, τότε δώστε βάση στην εμπιστοσύνη. Οι κύριες μετρικές που θα πρέπει να παρακολουθείτε είναι τα likes, οι αποθηκεύσεις, τα σχόλια και τα προσωπικά μηνύματα.
  • Αν έχετε καθιερώσει τη θέση σας στο χώρο, τότε εστιάστε στη διατήρηση του κοινού και των πελατών σας. Οι μετρικές που θα πρέπει να καταγράφετε είναι τα likes, οι αποθηκεύσεις, τα σχόλια και τα προσωπικά μηνύματα.
  • Αν βγάζετε κάποιο νέο προϊόν, τότε εστιάστε στο να πουλήσετε. Δώστε έμφαση στα προσωπικά μηνύματα και στο Click Through Rate (CTR).

Ξεκινήστε κι εσείς το Social Media Marketing

Δεδομένου ότι πλέον οι χρήστες των social media ανέρχονται σε μερικά δισεκατομμύρια, οι λόγοι για τους οποίους οι περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν στα συγκεκριμένα κανάλια επικοινωνίας είναι ευνόητοι. Οι κύριοι λόγοι είναι η προώθηση των προϊόντων και η αλληλεπίδραση με τους πελάτες.

Παρόλο που η σκέψη του να βγάλετε ένα πλάνο για τη δική σας επιχείρηση μπορεί να σας αποθαρρύνει κάπως, θα πρέπει πάντοτε να έχετε κατά νου ότι πρέπει να ξεκινήσετε μεθοδικά και θα δείτε σταδιακά τους σπόρους των προσπαθειών σας να καρποφορούν. Χρησιμοποιήστε όλες τις παραπάνω τακτικές για να αυξήσετε τους followers σας, να βελτιώσετε το engagement και να ενισχύσετε τις μετατροπές. Αν παρόλα αυτά πιστεύετε πως χρειάζεστε βοήθεια, τότε μη διστάσετε να απευθυνθείτε σε εμάς.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν …

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Καλέστε μας στο 23510 24467