Γιατί η φωτογράφιση φαγητού είναι απαραίτητη για την επιχείρηση σας?
Σας έχει τύχει ποτέ να δείτε μία λαχταριστή πίτσα στο Instagram και να νιώσετε την ακαταμάχητη επιθυμία να την παραγγείλετε; Τι κάνετε όταν φτάνουν στο τραπέζι σας οι σοκολατένιες βάφλες που ζητήσατε; Ξεκινάτε να τρώτε αμέσως ή βγάζετε πρώτα μία φωτογραφία με το κινητό σας;
Είναι πράγματα που κάνουμε χωρίς να το σκεφτούμε, σχεδόν αυτόματα και σίγουρα θα φαινόταν περίεργα σε ανθρώπους μιας άλλης γενιάς. Ωστόσο στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η εικόνα κατέχει κυρίαρχο ρόλο και πολλές φορές επηρεάζει και καθοδηγεί τον τρόπο σκέψης μας, τα συναισθήματα μας και τις επιλογές μας.

Η φωτογράφιση φαγητού για τις επιχειρήσεις εστίασης
Κάθε επιχείρηση στις μέρες μας, ανεξάρτητα από τον τομέα πάνω στον οποίο δραστηριοποιείται, μπορεί να έχει παρουσία στο διαδίκτυο. Ανάλογα με τον κλάδο, το προϊόν ή την υπηρεσία που προωθεί, δημιουργείται η ανάγκη για τη δημοσίευση
περισσότερου ή λιγότερου οπτικού υλικού. Για παράδειγμα, ένας κλειδαράς δεν χρειάζεται να έχει την ποσότητα των φωτογραφιών που θα έχει ένα μαγαζί καλλυντικών.
Η εστίαση ανήκει στην κατηγορία επιχειρήσεων που χρειάζονται μεγάλο όγκο έγκυρου και ποιοτικού οπτικού υλικού για την διαδικτυακή τους παρουσία.
Είναι πολλά τα εστιατόρια που παρουσιάζουν γευστικά πιάτα, με ποιοτικές πρώτες ύλες και έχουν έναν όμορφο και ευανάγνωστο κατάλογο. Αν και οι τίτλοι και οι περιγραφές των πιάτων παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο να επιλέξει ο πελάτης ένα εστιατόριο έναντι κάποιου άλλου, μία εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις.
Τρώμε πρώτα με τα μάτια μας!

Οι εικόνες είναι ο καλύτερος τρόπος να δείξουμε και να εξηγήσουμε σε κάποιον κάτι που δεν γνωρίζει. Έρευνες φανερώνουν ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται πολύ πιο εύκολα τις εικόνες σε σχέση με άλλα μη οπτικά ερεθίσματα. Επιπλέον, αποδεικνύεται ότι είναι πολύ πιθανότερο να διαβάσουμε ένα κείμενο όταν συνοδεύεται από ελκυστικές εικόνες.
Είναι αδιαμφισβήτητο λοιπόν ότι οι ευκρινείς και ελκυστικές φωτογραφίες είναι απαραίτητες για τις επιχειρήσεις εστίασης. Μια δελεαστική εικόνα ξυπνάει τις αισθήσεις μας με τρόπο που δεν μπορούν να καταφέρουν οι λέξεις. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι εικόνες φαγητού ήταν, είναι και θα είναι το πιο δημοφιλές θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Προσελκύστε πελάτες μέσω των social media!
Όλοι μας έχουμε δει τις μαύρες ταμπέλες έξω από τα εστιατόρια και τις ταβέρνες όπου οι επιχειρηματίες γράφουν με κιμωλία τα πιάτα ημέρας ή τις προσφορές που έχουν εκείνη την περίοδο.
Αυτός ήταν ίσως, πριν από μερικά χρόνια, ο μόνος τρόπος να ανακαλύψει κανείς ένα καινούριο μέρος σε μία περιοχή που δεν γνωρίζει. Στην εποχή μας όμως οι περισσότεροι από εμάς προτιμούμε να κάνουμε μία online έρευνα αγοράς πριν επιλέξουμε να επισκεφτούμε ένα καινούριο εστιατόριο, καφετέρια ή μπαρ.
Οι εικόνες που θα βρούμε στο διαδίκτυο είναι η πρώτη επαφή μας με το προϊόν πριν καν το δοκιμάσουμε και λειτουργούν ως καταλύτης στην απόφαση που θα πάρουμε για να επιλέξουμε το συγκεκριμένο μαγαζί.
Η ποιότητα των φωτογραφιών αντανακλά την ποιότητα της επιχείρησης!

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εικόνα έχει τόσο μεγάλη επίδραση στη συνείδηση του καταναλωτή, στόχος είναι πια να δημιουργήσουμε για την επιχείρηση μας εικόνες που τραβάνε την προσοχή και το ενδιαφέρον των πιθανών πελατών μας.
Όταν τα εστιατόρια, τα μπαρ και οι καφετέριες ξεκίνησαν να έχουν ενεργούς λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι περισσότεροι επιχειρηματίες άρχισαν να δημοσιεύουν απλές φωτογραφίες που τραβούσαν με το κινητό τους τηλέφωνο.
Πλέον βλέπουμε ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να επενδύουν στο οπτικό κομμάτι προσλαμβάνοντας επαγγελματίες φωτογράφους, food stylists και social media managers έτσι ώστε να έχουν μια ελκυστική, δημιουργική και συνεκτική παρουσία στο διαδίκτυο.
Οι φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και αισθητικής προδιαθέτουν θετικά τους υποψήφιους πελάτες μας και όταν φτάνουν στο μαγαζί μας έχουν ήδη διαμορφώσει μια καλή εικόνα για εμάς και το προϊόν μας.
Μα μπορώ να βγάλω πολύ καλές φωτογραφίες με το κινητό μου…
Χάρη στην τεχνολογία, τα νέα μοντέλα κινητών τηλεφώνων έχουν ενσωματωμένους εξελιγμένους φακούς που όντως μπορούν να αποτυπώσουν εικόνες υψηλής ποιότητας. Με τις εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας και με την προσθήκη φίλτρων μπορούμε πραγματικά να δημιουργήσουμε εξαιρετικό οπτικό υλικό για την επιχείρηση μας. Ωστόσο η ερασιτεχνική φωτογράφιση με ένα κινητό τηλέφωνο δεν είναι σε θέση ακόμα να ανταγωνιστεί την επαγγελματική φωτογράφιση.
Η διαφορά ανάμεσα σε έναν ερασιτέχνη και σε έναν επαγγελματία φωτογράφο δεν εγγυάται μόνο στον εξοπλισμό που διαθέτει ο κάθε ένας από τους δύο. Ο επαγγελματίας φωτογράφος έχει τη γνώση και την εμπειρία έτσι ώστε να φωτίσει σωστά τα πιάτα μας, να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα props και να διαλέξει τη σωστή γωνία που θα αναδείξει το προϊόν μας με δημιουργικό τρόπο έτσι ώστε να τραβήξει τα βλέμματα.
Με την βοήθεια εξειδικευμένων προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας μπορεί να δημιουργήσει ένα ευφάνταστο οπτικό αποτέλεσμα που φαίνεται αληθοφανές και κάνει τα πιάτα μας να ξεχωρίζουν μέσα στην πληθώρα φωτογραφιών φαγητού.
Φωτογραφίες φαγητού για τον κατάλογο!
Οι επαγγελματικές φωτογραφίες φαγητού δεν μας είναι χρήσιμες μόνο ως προωθητικό υλικό της επιχείρησης μας για την προσέλκυση νέων πελατών, μπορούμε επίσης να τις εντάξουμε στον κατάλογο του εστιατορίου μας.
Μία εικόνα είναι ο καλύτερος τρόπος να δείξουμε στον επισκέπτη μας τα πιάτα που θα βρει στο εστιατόριο μας. Οι φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και αισθητικής μέσα από τα χρώματα, τον φωτισμό και τις υφές είναι ικανές να δελεάσουν τον πελάτη και να τον προετοιμάσουν για τις γεύσεις μας.

Μέσω των εικόνων του μενού μας αποφεύγουμε επίσης τυχόν παρεξηγήσεις σχετικά με τις μερίδες ή την παρουσίαση των πιάτων μας. Διαβεβαιώνουμε έτσι τον επισκέπτη ότι θα γευτεί αυτό που παρήγγειλε.
Αξίζει τελικά τον κόπο να επενδύσουμε στη φωτογράφιση φαγητού;
Η ανάδειξη των πιάτων μας μέσα από αντιπροσωπευτικές, ευκρινείς και καλοστημένες φωτογραφίες είναι σημαντική τόσο για τους μικρούς όσο και για τους μεγαλύτερους χώρους εστίασης και μπορεί να επηρεάσει μόνο θετικά την επιχείρηση μας.
Η διαδικτυακή παρουσία της μάρκας μας είναι εξίσου σημαντική με το φυσικό μας κατάστημα και καταφέρνει να συστήσει την επιχείρηση μας σε περισσότερους πελάτες και να μας φέρει πολλούς επισκέπτες που υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν τρόπο να μας γνωρίσουν.
Ακόμα και αν έχουμε μία μικρή επιχείρηση και δεν υπάρχει η δυνατότητα να επενδύσουμε μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού μας στο οπτικό κομμάτι, ο κατάλληλος επαγγελματίας με δημιουργικότητα και έξυπνες ιδέες μπορεί να μας προτείνει τη λύση που ταιριάζει στο μέγεθος και τις ανάγκες μας.
Η φωτογράφηση φαγητού είναι ένας δημιουργικός κόσμος αμέτρητων δυνατοτήτων που μπορεί να ενισχύσει την διαδικτυακή μας παρουσία, να μας βοηθήσει να προβάλουμε τη φιλοσοφία της επιχείρησης μας μέσω της αισθητικής μας και να προσελκύσουμε καινούριους πελάτες.