Πριν ανοίξετε το δικό σας eshop θα πρέπει να αποφασίσετε ποια εμπορική πολιτική θα ακολουθήσετε. Για παράδειγμα, θέλετε να είστε ένα από τα φθηνότερα καταστήματα ή όχι;
Υπάρχουν οι πελάτες, οι οποίοι κάνουν έρευνα αγοράς για το φθηνότερο προϊόν, αλλά υπάρχουν και αυτοί που μπαίνουν σε ένα κατάστημα, βλέπουν τι τους αρέσει και το αγοράζουν. Το να είστε ο φθηνότερος του κλάδου σας δεν είναι η μοναδική λύση.
Μια ακόμα απόφαση που θα κληθείτε να λάβετε είναι το αν θα έχετε προσφορές ή όχι, καθώς και το αν οι προσφορές σας θα είναι εικονικές ή όχι. Σήμερα υπάρχουν καταστήματα που εμφανίζουν όλα τους τα προϊόντα σε προσφορά. Φυσικά αν ψάξετε τα ίδια προϊόντα σε άλλες σελίδες, θα διαπιστώσετε ότι το προϊόν που βλέπετε σε προσφορά μπορεί να είναι αρκετά ακριβότερο από ότι σε άλλες σελίδες.
Οι προσφορές είναι ένας τρόπος για να προσελκύσετε κόσμο. Θα πρέπει να αναλογιστείτε το είδος των προσφορών που θέλετε να ακολουθήσετε. Μπορεί να επιλέξετε να βγάζετε εβδομαδιαίες προσφορές, προσφορές τελευταίων τεμαχίων ή και προσφορές μέχρι εξαντλήσεως. Οι επιλογές είναι πολλές, αλλά ποτέ φυσικά απολύτως δεσμευτικές.

Μια καλή τακτική που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι η παροχή κουπονιών για τους πελάτες σας. Πολλά eshop δίνουν στον επισκέπτη κουπόνι εγγραφής μέλους, δίνοντας έτσι ένα ποσοστό έκπτωσης στην πρώτη παραγγελία, με αντάλλαγμα τα στοιχεία του πελάτη.
Κάποια καταστήματα επιλέγουν το να δίνουν κουπόνια επιβράβευσης μετά την αγορά. Μερικά eshop επιλέγουν να δίνουν κουπόνια σε αυτούς που έχουν εγκαταλείψει το καλάθι τους, με σκοπό να τους παροτρύνουν να προβούν στην αγορά. Αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα, το οποίο θα αναλυθεί περαιτέρω σε επόμενο άρθρο.
Όσον αφορά στα μεταφορικά, θα πρέπει να αποφασίσετε το αν θα τα επιδοτήσετε ή όχι και στην περίπτωση που το αποφασίσετε, θα πρέπει να μελετήσετε το από ποιο ποσό και πάνω, καθώς μπορεί να υπάρξουν πολλοί παράγοντες. Μπορείτε να βρείτε συνδυαστικές λύσεις όπως “Δωρεάν Μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 49€ και βάρους λιγότερο των 2kg”, κάτι που όμως αυξάνει την πολυπλοκότητα. Για να λάβετε μια λογική απόφαση θα πρέπει να λάβετε υπόψη το κέρδος και το βάρος των προϊόντων, διότι από αυτά εξαρτάται κυρίως το κόστος των μεταφορικών.
Μια ακόμα καλή στρατηγική που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι η δημιουργία ενός loyalty club, δηλαδή της λεγόμενης κάρτα μέλους. Έχοντας τα προσωπικά στοιχεία ενός πελάτη μπορείτε να στέλνετε κουπόνια, προσφορές και περιόδους εκπτώσεων μόνο για το συγκεκριμένο πελάτη. Εφόσον έχετε το ιστορικό παραγγελιών του πελάτη, μπορείτε να καταλάβετε τι του αρέσει και τι αγοράζει, έτσι ώστε να προσαρμόσετε ανάλογα το περιεχόμενο του μηνύματός σας. Για να γίνουν αυτά θα πρέπει να υπάρξει ένα κίνητρο εγγραφής, το οποίο μπορεί να είναι ένα ποσοστό έκπτωσης ή ένα δώρο με την πρώτη παραγγελία ή ακόμα και δωρεάν μεταφορικά. Επίσης, σε ένα loyalty club συνηθίζεται να υπάρχει ένα σύστημα πόντων με το οποίο θα επιβραβεύεται ο πελάτης.
Πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε όταν βγάζετε την εμπορική πολιτική του eshop σας
- Αν θα έχετε προσφορές ή οχι
- Το είδος των προσφορών (εβδομαδιαίες, μηνιαίες κλπ)
- Αν θα έχετε κουπόνια
- Το είδος των κουπονιών (έκπτωσης, επιβράβευσης κλπ)
- Αν θα επιδοτήσετε τα μεταφορικά
- Αν θα φτιάξετε ένα σύστημα πόντων
- Αν θα δημιουργήσετε ένα loyalty club