fbpx

Πως να θέσεις στόχους για την επιχείρησή σου

Γιατί είναι πολύ σημαντικό να θέτουμε στόχους; Γιατί όλοι μας έλεγαν πάντα να θέτουμε στόχους; Η απάντηση σε αυτό είναι απλή: ο στόχος είναι το που ακριβώς θέλεις να πας. Αν δε ξέρουμε το που θέλουμε να φτάσουμε, τότε πως θα φτάσουμε; Και που θα καταλήξουμε;

Αρχικά, θα πρέπει να ορίσουμε τους μακροπρόθεσμους στόχους μας. Θα πρέπει να αναλογιστούμε το που θέλουμε να βρισκόμαστε μετά από 1,2 ή ακόμα και 5 χρόνια. Στη συνέχεια, θα πρέπει να ορίσουμε και κάποιος ενδιάμεσους στόχους.

Οι ενδιάμεσοι στόχοι είναι τα σημεία ελέγχου. Αν κινούμαστε λάθος, τότε μπορούμε να συγκρίνουμε το που έχουμε φτάσει με το σχετικό ενδιάμεσο στόχο, έτσι ώστε να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας. Σε περίπτωση που δεν έχουμε τελικό στόχο, μπορεί να φύγουμε πολύ μακριά από αυτό που θέλαμε εξ αρχής.

Όμως ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει ένας στόχος;

Οι στόχοι μας θα πρέπει να είναι S.M.A.R.T.

Το αγγλικό ακρωνύμιο SMART αποτελείται από τις λέξεις:

  • Specific → Οι στόχοι μας θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι
  • Measurable → Θα πρέπει με κάποιον τρόπο να μπορούμε να μετρήσουμε τους στόχους μας. Για παράδειγμα, ο στόχος του να γίνει κάποιος καλός άνθρωπος είναι πολύ γενικός και αόριστος. Πως θα καταλάβει που βρίσκεται; Με τι θα μετρήσει τα αποτελέσματά του;
  • Attainable → Οι στόχοι που θέτουμε θα πρέπει να είναι επιτεύξιμοι
  • Realistic → Οι στόχοι θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί. Αν οι στόχοι μας είναι πολύ μεγάλοι, τότε μπορεί να απογοητευτούμε εύκολα, ενώ αν είναι μικροί, ίσως νιώσουμε ότι κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας
  • Time-Bound → Θα πρέπει να υπάρχει ένα χρονικό πλαίσιο όσον αφορά στους στόχους μας. Θα πρέπει να υπάρχει μια ημερομηνία λήξης, ώστε να μας αναγκάσει να δράσουμε περισσότερο.

Οι στόχοι μας καθορίζονται συναρτήσει του τι έξοδα έχουμε και του τι θέλουμε εν τέλει να βγάλουμε από το όλο εγχείρημα. Οπότε στην ουσία θα πρέπει να γνωρίζουμε:

  • Το νεκρό σημείο → θα πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι τα μηνιαία έξοδα, έτσι ώστε να γνωρίζουμε το πόσο τζίρο πρέπει να κάνουμε για να τα καλύψουμε
  • Να γνωρίζουμε τους δείκτες → θα πρέπει να ξέρουμε το πόσο τζίρο έχουμε ανά ημέρα, το ποσοστό επιστροφών, τις παραγγελίες ανά ημέρα, την ταχύτητα εξυπηρέτησης και ούτω καθεξής

Προσοχή: Σημασία δεν έχει ο τζίρος, αλλά η κερδοφορία.

Δώστε βάση στο δείκτη της κερδοφορίας. Είναι προτιμότερο να έχουμε ένα eshop που να έχει 10.000€ τζίρο το μήνα και να μας μένουν καθαρά τα 5.000€, παρά να έχουμε ένα eshop με τζίρο 100.000€ και στο τέλος να μας μένουν μόνο τα 1.000€.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν …

Θέλετε να κάνετε το επόμενο ψηφιακό βήμα στην επιχείρησή σας?

Επικοινωνήστε μαζί μας!

Επικοινωνία!