Ο σχεδιασμός και το design ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ σημαντικός. Στην ουσία από αυτά εξαρτάται η πρώτη εντύπωση που θα σχηματίσει για εσάς κάποιος που θα μπει για πρώτη φορά στο κατάστημά σας.
Έρευνες έχουν δείξει ότι η πρώτη εντύπωση μπορεί να διαρκέσει έως και 10 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που έχει μπει στην ιστοσελίδα σας, θα αποφασίσει μέσα σε αυτά τα 10 δευτερόλεπτα το αν θα παραμείνει ή αν θα περιηγηθεί σε κάποια άλλη σελίδα. Τα 10 αυτά δευτερόλεπτα είναι ο μέσος όρος για τον άνδρα. Η γυναίκα χρειάζεται μόνο 5 δευτερόλεπτα για να αποφασίσει, διότι όπως είναι γνωστό μια γυναίκα μπορεί να δει περισσότερα μέσα σε λιγότερο χρόνο.
Η Homepage, δηλαδή η αρχική σελίδα, είναι η βιτρίνα του καταστήματος σας, είναι αυτό που θα δώσει την πρώτη εντύπωση. Ο στόχος της αρχικής σελίδας είναι να κάνει τον πελάτη να παραμείνει στη σελίδα. Όμως ο σχεδιασμός δεν αφορά μόνο την αρχική σελίδα.
Σε αντίθεση με τα φυσικά καταστήματα, στο ηλεκτρονικό εμπόριο ένας πελάτης μπορεί να εμφανιστεί από οπουδήποτε και όχι απαραίτητα από την “πόρτα”. Στην πραγματικότητα, ο αριθμός των ατόμων που θα μπει στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα μέσα από την αρχική σελίδα θα είναι πολύ μικρός. Για τα μικρά eshop και τα μη ευρέως γνωστά brand ανέρχεται στο 10% των επισκεπτών.
Είναι σαν να ανοίγετε ένα κατάστημα και ο κόσμος να “ξεφυτρώνει” μέσα σε αυτό από το πουθενά. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από το είδος του καταστήματος. Για παράδειγμα, ο κόσμος που μπαίνει στο Public για να περιηγηθεί, μπαίνει στη σελίδα γιατί αναγνωρίζει το brand και θέλει να ψωνίσει συγκεκριμένα από αυτό. Όταν ξεκινάει κανείς το δικό του eshop, τότε τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.
Όταν μπαίνει κάποιος στο κατάστημα μας, θα πρέπει με μια ματιά να καταλάβει το τι είδους προϊόντα υπάρχουν, δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει μια σύνοψη. Για όλους αυτούς τους λόγους που αναφέρθηκαν, θα πρέπει να δώσουμε βάση στη βιτρίνα του καταστήματός μας, η οποία θα πρέπει να έχει:
- Σημαντικά προωθητικά μηνύματα που θα εξηγούν το γιατί να μπει ο κόσμος να ψωνίσει από το συγκεκριμένο κατάστημα
- Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στα προϊόντα και τις κατηγορίες που θέλετε να προωθήσετε περισσότερο. Αναδείξτε τα προϊόντα που θεωρείτε ότι είναι το πιο δυνατό σας σημείο.
- Σε όλα σχεδόν τα eshop υπάρχουν προϊόντα και προσφορές στην αρχική σελίδα.
- Είναι απαραίτητο να υπάρχει και οπτικοποιημένη πληροφορία, καθώς βοηθάει στην περιήγηση και την εμπειρία του πελάτη. Μπορείτε να έχετε banners, εικόνες, βίντεο ή ό,τι άλλο θεωρείτε πως χρειάζεται η σελίδα σας.
- Η πλοήγηση στο κατάστημα σας θα πρέπει να γίνεται με εύκολο, κατανοητό και σαφή τρόπο

Το θέμα της πλοήγησης είναι ένα ακόμα μεγάλο θέμα. Η πλοήγηση του πελάτη μπορεί να είναι πραγματικά απρόβλεπτη. Υπάρχουν μερικά στοιχεία που πρέπει να περιέχει κάθε σελίδα του καταστήματός σας. Αυτά είναι:
- Στοιχεία επικοινωνίας → είναι πολύ συχνό φαινόμενο καθώς ψωνίζει κάποιος πελάτης, να έχει ερωτήσεις και να θέλει να επικοινωνήσει μαζί σας. Τα στοιχεία σας θα πρέπει να βρίσκονται σε κάποιο εύκολα προσβάσιμο σημείο.
- Αναζήτηση → ενδεχομένως ο πελάτης να κοιτάει ένα laptop και να σκεφτεί ότι χρειάζεται και ένα ποντίκι. Η πρώτη κίνηση που θα πάει να κάνει είναι να γράψει στην αναζήτηση αυτό που χρειάζεται.
- Τρόποι αποστολής και πληρωμής → εφόσον κάποιος πελάτης κοιτάζει ένα προϊόν που θέλει να αγοράσει, είναι πολύ πιθανό να αναρωτηθεί το αν μπορεί να το αγοράσει με δόσεις, με αντικαταβολή ή ακόμα και το αν μπορεί να το λάβει σπίτι του με δωρεάν μεταφορικά. Φυσικά θα πρέπει να συμπεριλάβετε και ένα σύνδεσμο για την πολιτική επιστροφών.
- Καλάθι και Ταμείο
- Call-To-Action και Οπτικοποιημένες πληροφορίες → αν έχετε βίντεο και εικόνες, τότε θα πρέπει να τις συμπεριλάβετε, διότι η εμπειρία του πελάτη βελτιώνεται σημαντικά.