Τι είναι το Outsourcing και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας;

Οι λειτουργίες που χρειάζονται για την εύρυθμη και επικερδή λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολλές. Είναι λογικό να μην έχουμε τον απαραίτητο χρόνο, τις γνώσεις ή και το προσωπικό, ώστε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο όλες τις δυνατότητες που μας δίνει το διαδίκτυο και ειδικά στο κομμάτι του marketing.

Το Outscouring είναι μια λύση, στην οποία μπορούμε να καταφύγουμε. ώστε να εξοικονομήσουμε χρόνο, αλλά και να μεγιστοποιήσουμε την κερδοφορία μας. Με τον όρο Outsourcing εννοούμε ότι αναθέτουμε συγκεκριμένα καθήκοντα ή λειτουργίες του καταστήματός μας σε εξωτερικούς συνεργάτες, έναντι αμοιβής.

Από τη στιγμή που ανοίξετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, θα διαπιστώσετε ότι θα σας προσεγγίσουν πολλοί ειδικοί και “ειδικοί” με πολλά υποσχόμενες προτάσεις συνεργασίας, έχοντας ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων.

Σήμερα, υπάρχουν πολλές εταιρείες που ασχολούνται με το digital marketing και όλες υπόσχονται αποτελέσματα. Ποια είναι τα κριτήρια που θα πρέπει να έχει κανείς, ώστε να επιλέξει τους συνεργάτες του;

Σε τι κατάσταση βρίσκεστε;

Αρχικά, θα πρέπει να δείτε τι προλαβαίνετε και τι μπορείτε με τους πόρους που έχετε. Ας υποθέσουμε ότι ξεκινώντας έχετε εξαιρετικά αποτελέσματα από τις καμπάνιες σας στο Facebook, αλλά οι καμπάνιες σας στο Google δεν τα πάνε και τόσο καλά. Αυτό μπορεί να συμβαίνει είτε γιατί δεν έχετε τις απαραίτητες γνώσεις, είτε γιατί ο χρόνος που έχετε δε σας αφήνει να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σε μια τέτοια περίπτωση, μπορείτε να συνεχίσετε να προσπαθείτε ή να αναζητήσετε έναν ειδικό. Αν επιλέξετε το δεύτερο, τότε θα πρέπει να βρείτε τον κατάλληλο συνεργάτη.

Όλες οι εταιρείες που ασχολούνται με το digital marketing αμείβονται με τον ίδιο περίπου τρόπο: ζητούν μια προμήθεια πάνω στο διαφημιστικό budget που θα διαθέσετε. Σίγουρα κάποιες εταιρείες ζητούν μεγαλύτερη αμοιβή από κάποιες άλλες. Όμως δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση το ποσοστό της προμήθειας να είναι το βασικό κριτήριο επιλογής σας. Άλλωστε αυτό που θέλουμε είναι να έχουμε αποτελέσματα.

Έστω ότι μια εταιρεία Α ζητάει προμήθεια 22% και μια εταιρεία Β ζητάει προμήθεια 18%. Αυτό σημαίνει ότι μια καμπάνια της τάξης των 1000€ με την Α εταιρεία θα στοιχίσει 1220€ και με τη Β 1180€.

Η διαφορά των 40€ είναι πολύ μικρή και μπορεί να δικαιολογηθεί μια διαφορά στα αποτελέσματα. Αν τα 1000€ επενδυθούν σωστά από τον κατάλληλο συνεργάτη, μπορούν να δώσουν πολύ μεγάλη απόδοση, ενώ αν οι καμπάνιες δε σχεδιαστούν σωστά, τότε μπορεί να καταλήξουν στο καλάθι των αχρήστων.

Αυτό που πρέπει να έχουμε εν τέλει κατά νου είναι το πως θα κερδίσουμε περισσότερα και όχι το πως θα ξοδέψουμε λιγότερα.

Κριτήρια επιλογής συνεργατών

Πρώτα από όλα θα πρέπει να ζητήσετε ορισμένα δείγματα από παρελθοντικές δουλειές που έχει κάνει ο δυνητικός σας συνεργάτης. Ζητήστε στοιχεία από προηγούμενες καμπάνιες. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δούμε ότι όντως έχει τρέξει καμπάνιες με στόχο τις πωλήσεις και ότι όντως έχει φέρει αποτέλεσμα.

Προσέξτε: έχουμε ηλεκτρονικό κατάστημα και έχουμε ως στόχο τις πωλήσεις.

Είναι τελείως διαφορετικό το να τρέξετε καμπάνιες για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που δεν έχει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα, εντελώς διαφορετικό για ένα κατάστημα όπως το Public και διαφορετικό για μια πολυεθνική εταιρεία.

Για παράδειγμα, μια καμπάνια που θα έχει ως κεντρικό μήνυμα “-20% σε όλα μας το προϊόντα για αυτό το σαββατοκύριακο” έχει διαφορετικό αντίκτυπο όταν γίνεται από ένα γνωστό brand, σε σχέση με ένα eshop που τώρα χτίζει το όνομά του.

Αυτό συμβαίνει γιατί όλοι γνωρίζουν το τι είδους προϊόντα πουλάει ο Κωτσόβολος, η Media Markt ή το Jumbo, με αποτέλεσμα το -20% να έχει ένα νόημα για αυτόν που το βλέπει. Πόσοι όμως γνωρίζουν τι πουλάει το δικό σας ανερχόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα;

Δε μας ενδιαφέρει αν ο υποψήφιος συνεργάτης διαχειρίζεται τα social media της Nestle ή την καμπάνια της Google της P&G. Το ζητούμενο σε αυτές τις επιχειρήσεις είναι τελείως διαφορετικό.

Στόχος μας δεν είναι το branding, αλλά ούτε και να μαζέψουμε αντιδράσεις και likes. Στόχος μας είναι να πουλήσουμε. Δεν υπάρχει καλύτερο branding από το να κάνετε πωλήσεις και να αποστείλετε το προϊόν με τη φίρμα σας επάνω και να έχετε έναν ευχαριστημένο πελάτη.

Τι είναι το Outsourcing και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας;

Ζητήστε να δείτε καμπάνιες που δημιουργήθηκαν για να φέρουν άμεσες πωλήσεις.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη σύναψη συνεργασίας με τον υποψήφιο συνεργάτη είναι το να έχετε πρόσβαση στο διαφημιστικό λογαριασμό. Ουσιαστικά θα πρέπει να γνωρίζετε το ποιες είναι οι καμπάνιες που τρέχουν και το πόσα χρήματα επενδύονται σε κάθε καμπάνια.

Πρέπει να μπορείτε να ελέγχετε ότι τα χρήματά σας επενδύονται και ότι επενδύονται σωστά. Υπάρχουν εταιρείες marketing που στο τέλος του μήνα παραδίδουν ένα τιμολόγιο, το οποίο πρέπει να εξοφληθεί.

Αν δεν έχετε πρόσβαση στο διαφημιστικό λογαριασμό, τότε δε μπορείτε να ξέρετε αν όντως ο συνεργάτης σας χρησιμοποίησε τα χρήματα για τις καμπάνιες ή αν απλά σας τιμολόγησε.

Διαπραγματευτείτε το μηνιαίο ποσό της επένδυσης.

Από τη στιγμή που η συμφωνία περιέχει ποσοστό προμήθειας, είναι λογικό ότι ο συνεργάτης μας θέλει να πετύχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διαφημιστικό budget, έτσι ώστε να αυξήσει την προμήθειά του.

Μπορείτε να ζητήσετε μια αρχική περίοδο με μικρότερο ποσοστό επένδυσης, έτσι ώστε να μπορέσει να σας αποδείξει την ποιότητα της δουλειάς του. Κάποιος ο οποίος είναι σίγουρος για τα αποτελέσματά του δεν έχει πρόβλημα να ξεκινήσει και με λιγότερα χρήματα.

Αν μετά από ένα τρίμηνο διαπιστώσετε ότι τα χρήματα σας αποδίδουν πολύ καλά, τότε εσείς οι ίδιοι θα ζητήσετε να επενδύσετε περισσότερα.

Συμπέρασμα

Το outsourcing είναι μια μέθοδος που αν πετύχετε τον κατάλληλο συνεργάτη, τότε θα έχετε τεράστια οφέλη. Άλλωστε, ειδικά το κομμάτι του digital marketing αναπτύσσεται και αλλάζει συνεχώς και υπάρχουν εξειδικευμένοι επαγγελματίες, οι οποίοι φέρνουν πολύ καλά αποτελέσματα.

Επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, μην απορρίπτετε προτάσεις συνεργασίας, ακόμα και σε τρόπους διαφήμισης που τρέχετε εσείς οι ίδιοι με αρκετά καλά αποτελέσματα. Αν μη τι άλλο, δε χάνετε τίποτα να δοκιμάσετε.

Μπορεί να τρέχετε καμπάνιες 1000€ στο  Facebook που να σας φέρνουν πωλήσεις αξίας 10.000€ και να είστε ευχαριστημένοι. Όμως μήπως υπάρχει κάποιος πιο ειδικός που με αυτά τα 1000€ συν την προμήθειά του, που μπορεί να φέρει πωλήσεις αξίας 15.000€;